· 2020. február 20. 32

Klasszikus vagy modern nakedet vegyek túrázni?

Csupaszt, de milyet?

Olvasónk kér segítséget, hogy melyiket japán vasra üljön át a kényelmes Dragstarról. A lényeg, hogy menjen, mint a tatár és ne kelljen minden hétvégén szétszedni.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni motorvásárlás terén. Túrasport-kategóriában gondolkodom, ez a biztos pont, de olyan sokat kiszemeltem, hogy itt megállt a tudomány... Ha ez segít, öt éve motorozom egy 1,1-es Dragstarral, erről ülnék át valami fürgébbre.

Klasszikus és hagyományos nakedek a láthatáron

Öt modellre tudtam leszűkíteni a kört, ezek név szerint: Yamaha XJR1300, Honda CB1300, Suzuki GSX1400, Suzuki GSF 1250 Bandit S és Honda CBF1000-ből a 2010 utáni változat. A listából rögtön levehető, hogy főleg a retró kinézetű csupaszok jönnek be, de az ezres CBF-et sem dobnám ki a garázsból, sőt egyre inkább erre billen nálam a mérleg nyelve.
{{articleGallery[24630].caption}}
Miért cserélek? Szeretem a choppert, de kellene valami izmosabb, hogy ne kelljen minden előzést többször is meggondolni. Meg egyébként is a chopperezni ráérek majd 15-20 év múlva - még csak 32 vagyok. Nem akarom én ijesztgetni a GSX-R-eket, de ha húzom a szarvát, azért induljon meg. Természetesen megbízható, könnyen, olcsón fenntartható vasat keresek 1,8 millió forintig, mégpedig 180 centis magassághoz és átlagos testalkathoz. Legfőképp hétvégi gurulásokra és évente két-három belföldi (esetleg erdélyi) túrára használnám szezononként úgy nyolcezer kilométert. Előre is köszönöm a választ!

A két legjobb motor közös metszete...

Nos, egy pártatlan, a gépeket tisztán műszakilag vizsgáló tanácsadó vélhetően azt mondaná: ezek egytől-egyig kiforrott típusok, tökéletesen illik rájuk a megbízható, fenntartható jelző, miként mindegyik rendesen meglódul gázadásra - nem csoda, hogy nem tudsz választani közülük.
{{articleGallery[24631].caption}}
Részemről viszont nem tudom levetkőzni, hogy a Honda CB1300 tulajdonképpen minden egyben, amire csak vágyhatsz - megnyerő külső, remek vezetési élmény, megbízható technika. Persze az sem ok nélküli, hogy a legkevésbé elfogult becsüsök, a használtmotor-vásárlók rendesen beárazták a modellt. Vajon véletlen lenne, hogy millió alatt kínálják a 2007-es, csupasz 1250 Banditokat, közben másfél milliót kérnek az ennél öregebb CB1300-ért? Az XJR1300 is hasonló történet, még a szebb állapotú, múlt évezredben készült példányok is hétszámjegyű összegbe fájnak, vagyis a vevők sokkal többre tartják ezeket, mint a Suzuki - egyébként nem is olyan rossz - sornégyesét. Mellesleg ez a Te kedvencedre, a CBF1000-re is tökéletesen igaz: kedvelt, megbízható vas, azzal a különbséggel, hogy nagy a választék és részben ezért kedvezőbb az ár is. Most kínálnak éppen egyet 16 ezer kilométerrel 1,8-ért, igazán nem túlzás érte.
{{articleGallery[24629].caption}}
Gondolom ez alapján sejted a végkövetkeztetést: 1,8 millióból a lehető legszebb, legkevesebbet futott CB1300-at választanám, már csak azért is, mert ha egy szezon után rájössz, hogy mégsem ezt kerested, akkor az elképesztő értéktartás - és az egyre dráguló használtmotorok miatt - gyakorlatilag veszteség nélkül adhatod el. A CBF mellett szól a hatékonyabb időjárás-védelem, valamint adott évjárat és futásteljesítmény esetén 20-25 százalékkal kedvezőbb ár.
Végül pedig hadd ajánljam figyelmedbe a két modell metszéspontját, a félidomos CB1300S-t. Talán kevésbé szép, mint a csupasz, de ez ízlés kérdése, és ebből is találtam itthon 30-40 ezer kilométert futott példány 1,8 körül. Hétköznapokban jól jön majd a nyomatékos sornégyese, az erdélyi túrákon meg a szélvédelme és kényelme - feltétlenül érdemes számításba venned.