· 2020. október 25. 1

MotoGP - Aragon (Teruel Nagydíj)

Feltámad a Honda?

Nakagami és Marquez is brillírozott az edzéseken, s ez alapján úgy tűnt, Quartararo, Mir és Dovi mellett a hondás is beleszólhat a világbajnoki cím sorsába. Persze a versenyen végül minden másként alakult.
Noha Maqrquez remek edzésidejét elvették, így csak a középmezőny elejéből indulhatott, múltheti tempója alapján korai volt még feledni, hogy nyerhet az ifjú spanyol. Ennél is nagyobb esélye volt Nakagaminak, aki megnyerte az időmérőt, ráadásul neki egyszerűen muszáj volt kockáztatnia, hiszen – Quartararóval, Mirrel és Rinsszel ellentétben – nem a pontszerzés, hanem a futamgyőzelem volt az elsődleges célja.
{{articleGallery[27478].caption}}
A rajt után Nakagami agresszíven visszavert több támadást is, és hogy ne tudjanak visszaszúrni a többiek, megpróbált előnyt kiépíteni, ám már az első kör felénél kiesett - hatalmas sanszot dobott el a japán pilóta. Eközben Mir a 12. helyről az ötödikre zárkózott fel, míg a hatodik Quartararo nem tudott javítani.
{{articleGallery[27477].caption}}
Komoly meglepetés, hogy Zarco rögtön felugrott a harmadik helyre, Rins és Morbidelli haladt előtte, s érdekesség, hogy Morbidelli közepes-közepes keveréket választott, míg mögötte a suzukis lágy-lágyat: komoly taktikai különbség, és ekkor még nem sejthette senki, hogy ez mennyire perdöntő lesz a futam második felében.
{{articleGallery[27480].caption}}
Mir és Marquez karoltöve hámozta át magát mezőnyön, miközben az élen Morbidelli szórta a körrekordokat, ami szinte érthetetlen az ugyanolyan motoron és gumikeveréken startoló Quartararo szenvedését látva. Aki nem szenvedett, hanem töretlenül közelített az élmezőnyhöz, az Alex Marquez, ám ő is túltolta a kettes kanyarban, és Nakagamihoz hasonlóan a sóderágyban kötött ki.
{{articleGallery[27484].caption}}
Az utolsó öt körre csak az maradt a kérdés, hogy meddig esik vissza a folyamatosan lassuló Quartararo-Vinales páros, és hogy Rins megelőzi-e a verseny elejétől vezető Morbidellit. Egy másodpercet kellett lefaragnia Rinsnek, aki lágy-lágy keveréken tette meg a versenytávot, szemben a közepes-közepesen motorozó Morbidellivel.
{{articleGallery[27489].caption}}
Végül az olasz tempóváltása és komoly gumitartaléka „meggyőzte” Rinst, hogy nincs értelme a győzelemért mennie, inkább a pontszerzésre összpontosított az egyre lassuló suzukis, így Morbidelli magabiztosan nyert, mögötte Rins és Mir futott be, míg Morbidelli csapattársa, Quartararo csak nyolcadikként zárt - a részletes végeredményt itt olvashatjátok.
{{articleGallery[27483].caption}}
Lám, a futam előtt azt hihettük, hogy Nakagami lesz az új belépő a vb-címért, helyette az esélytelen Yamahán ülő Morbidelli zárkózott fel, így három futammal a vége előtt két suzukis és három yamahás van versenyben az összetett elsőségért. Folytatás két hét múlva, Spanyolországban, ahol valószínűleg három-négy pilótára zsugorodik a bajnoki címre esélyesek száma.