Meglepő eredmények születtek a szombati időmérőn, ugyanis első sorból indulhatott a KTM-es Espargaro, mégpedig Vinales mögül és Quartararo elől. Ezzel szemben Marquez elrontotta a gyors körét - majd Rossiét is -, igaz, előtte mindketten elhagyták a pályát, így érvényes idő hiányában egyiket sem büntették.

motogp-misano-2019-23120
Két Yamaha a dobogón és négy az első ötben - tisztán látszik a fejlődés, de a Honda továbbra is toronymagasan vezet

A rajt után meglepetésre Vinales maradt az élen, pedig nem a jó startjairól híres, viszont Espargaro három-négy helyet rontott, rögtön lemondva a KTM dobogós esélyeiről. Persze nem sokáig örülhetett Vinales, ugyanis három kör után Quartararo vette át a stafétát, és Marquez is gyorsan reagált, megelőzte honfitársát, nehogy ellépjen az ifjú francia.

motogp-misano-2019-23119
Lenyűgöző formában versenyez az újonc Quartararo. Tegnap egyértelműen ő tűnt a mezőny leggyorsabb pilótájának, ha leszámítjuk a motorok közötti különbségeket

Gyakorlatilag egymás mögött vonatoztak az élen a teljes versenytávon át, míg mögöttük Rossi mutatott be látványos felzárkózást, de kevés volt a tempója, hogy beleszóljon a dobogós helyek sorsába. Miként azt várhattuk, Marquez az utolsó körben robbantott, de Quartararo rögtön vissza is előzte, majd újabb helycsere jött, és így érkeztek meg az utolsó előtti kanyarba.

motogp-misano-2019-23121
Majdnem összejött...

Marquez kissé elspórolta a gázt az ív csúcspontján, mikor Quartararo már javában a kigyorsításra koncentrált, ezért majdnem összeütköztek, s ez a pillanatnyi megingás elég is volt a spanyolnak, hogy majdnem egy másodperces előnyre tegyen szert az utolsó pár méteren. Mögöttük Vinales, Rossi, Morbidelli, Dovizioso sorrendben érkeztek a riválisok - a végeredmény és a verseny részletes statisztikája itt olvasható.

motogp-misano-2019-23122
Marquez olyan előnnyel vezeti a vb-t, hogy már október elején, Japánban bebiztosíthatja újabb bajnoki címét

Persze így sem szomorkodhatnak a yamahások, hiszen négy motorjuk végzett a legjobb ötben, vagyis beérni látszanak az új fejlesztések. Viszont a Ducati csak szenved, és már a motorerőelőny sem szól mellette, ugyanis a Honda rendre gyorsabbnak tűnik az egyenesekben, és így aligha lesz esélye Dovinak, hogy megszorongassa a világbajnokot, aki már csaknem száz ponttal vezet hat fordulóval az évad vége előtt.