Őrületes futammal búcsúzott tegnap a Moto3-mezőny az idei szezontól. Arbolino vagy 20-25 embert előzött le, és a rajtrács legvégéről indulva ötödik lett - nagy kérdés, hogy állna most a világbajnokság, ha az első pár sorból rajtolhatott volna.

motogp-portimao-2020-27985

Ennél is érdekesebb volt a világbajnok Arenas viselkedése, aki háromszor is majdnem elesett, miközben test-test elleni csatákat folytatott, pedig csak annyi dolga lett volna, hogy „légüres térben", a középmezőnyben bemotorozzon a célba. Végül az utolsó körben elengedte a csatározást, és 12. helyen bekocogott, s ezzel ő lett az idei bajnok.

motogp-portimao-2020-27986

Moto2-ben nagy előnnyel várta az utolsó összecsapást Bastianini, és mivel ötödik helyen ért be, esélyt sem hagyott a többieknek, s magabiztosan lett világbajnok. Ezután egy nem túl pezsgő, de izgalmas végkifejletet hozó összecsapás következett, ahol a bukiknál meglepő módon 8-9-szeres szorzót hozó Miguel Oliveira rajtolt az élről, és a helyi hős magabiztosan be is húzta a győzelmet.

motogp-portimao-2020-27983

Mögötte ismét Morbidelli és Miller talált egymásra, csakúgy, mint múlt héten, ám ezúttal az ausztrál volt a gyorsabb, míg a második helyről startoló Morbidelli harmadikként ért célba. A verseny legnagyobb szenzációját egyértelműen Bradl szolgáltatta, aki legyőzte csapattársát, Marquezt, és sokáig úgy tűnt, hogy simán odaér az első ötbe. Végül hetedikként intették le, de mindössze három másodperccel lemaradva a negyediktől – a befutó részletes eredményei itt olvashatóak.

motogp-portimao-2020-27974

Ha Bradl volt a kellemes meglepetés, akkor a Suzuki csapat, és különösen Mir a negatív szenzáció: noha a portugál forduló eredményén múlt a Suzuki csapat-vb címe, csak a mezőny legvégéről rajtolt az idei világbajnok, és nem is ért célba, miközben Miller brillírozott, így a Ducatihoz került a trófea.

motogp-portimao-2020-27976

Ez volt hát az idei, kurtán-furcsán alakult MotoGP-szezon. Szoros volt a vb, mindvégig nyitott bajnokság fokozta az izgalmakat – soha rosszabbat. Elvileg március 26-ig kell várnunk a folytatásra, ugyanis a jelenlegi tervek vagy inkább remények alapján ekkor lesz az első 2021-es nagydíj Katarban. Egyelőre 15-20 futammal számolnak a szervezők, közöttük jó néhány feltételes helyszínnel, és ugyanúgy Valenciában érhet véget az idény, mint a korábbi években.