Noha így szezon elején kiemelkedően sok az önhibából bekövetkező motorbaleset, s ezek közül is kiemelkedik a rengeteg - valós és relatív - gyorshajtásból fakadó ütközés, ez nem mindenkit „hat meg.” A Police.hu beszámolója szerint már két motoros kapott vaskos csekket és jó pár büntetőpontot idén - tegnap éppen Kisbér közelében állítottak meg egyet:

motorkerekpar-gyorshajtas-2019-21419

A 81-es úton, Mór irányába haladó motoros - a megengedett 90 km/h helyett - 173-mal száguldott, amiért hat büntetőpontot kapott és 130 000 forintos bírságot kellett fizetnie. Ráadásul ő már a második renitens volt rövid időn belül, ugyanis pár nappal ezelőtt Miskolcon kapták el az idei „rekordert” - ő lakott területen 131-gyel ment, ami a bírságkalkulátor szerint kereken 300 000 forintos csekket ér, no meg 8 büntetőpontot.

Csak óvatosan, még előtted az egész szezon!

Sajnos több súlyos és tragikus motorbaleset történt már idén, s ezek jelentős része a motorvezetők hibájából következett be, ezért az egyenruhások újra összefoglalták a legfontosabb intelmeket, óvatosságra intve a kétkerekűeket.

- Első és legfontosabb tanácsunk, hogy legyünk felkészültek, és készítsük fel a motorunkat is a szezonra! A motorkerékpáros közlekedés alapfeltétele a műszakilag kifogástalan állapotú jármű és a vezető felkészültsége a motorozásra. Az első út előtt ellenőrizzük járművünk műszaki állapotát, a legfontosabb a gumiabroncsok, fékek, kormányberendezés, világító berendezések vizsgálata. A téli hónapokban a korábbi - a motoros szezonban kialakult - napi rutin elkophat, ezért nagyon fontos, hogy az első út alkalmával fokozott óvatossággal közlekedjünk, ismerjük meg újra járművünk menettulajdonságait.

Persze azt se feledd, hogy mindig használj megfelelő védőfelszerelést! A kétkerekű motoros járművel utazók baleseti kockázata átlag feletti. Ennek oka, hogy a motorkerékpárosokat a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági eszközök nem védik, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásoknak van kitéve. Ezért fontos, hogy motorozás közben mindig megfelelő védőfelszerelést és ruházatot viseljünk. Az élénk színű bukósisak, motorosruha és motoros csizma nemcsak könnyebben észrevehetővé teszi a motorost a közlekedés többi szereplője számára, de egy esetlegesen bekövetkező balesetben a súlyos sérülések kockázatát is csökkenti.

motorkerekpar-gyorshajtas-2019-21420
Legyen pályanap vagy egyszerű bójázás, a lényeg, hogy melegíts be az első nagyobb motorozás előtt, és frissítsd fel a téli pihenő alatt megkopott reflexeket!

Végül pedig az önuralom - vezessünk óvatosan! A legfontosabb alapelv motorozás közben, hogy mindenki a saját tempójában közlekedjen. Sokan túlvállalják, és veszélyes szituációkba hajszolják magukat, amikor a saját és a szembejövő jármű sebességét alá-, míg távolságát túlbecsülik, vagy éppen egy társuktól maradnak le, és ezt próbálják ledolgozni. Előzés kezdetekor mindig legyen alacsony sebességkülönbség, és közben mindig megfelelő oldaltávolságot kell tartani, hogy az előttünk haladó jármű vezetője időben észlelhesse az előzési szándékot, viszont mellé érve már bátran gyorsíts, hogy minél kevesebb időt tölts a kocsi holtterében! Nagyon fontos, hogy kanyarban nem szabad előzni, még dinamikusan gyorsuló motorral sem - sajnos ebből már volt halálos baleset idén... Mindig számítani kell arra, hogy bármelyik pillanatban hirtelen kell fékezni, esetleg vészfékezés közben ki is kell valamit kerülni. A helyes követési távolság megválasztása nagyon fontos, de mindig úgy kell motorozni, hogy legyen menekülő útvonal. Hirtelen veszélyhelyzet esetén nem az akadályt kell nézni, hanem a menekülő útvonalat kell keresni. Jó utat és balesetmentes szezont! - tették hozzá az egyenruhások.