Július 24-től csak hatvannal mehetnek a motorosok a Dolomitok legkedveltebb hágóin, ugyanis – az indoklás szerint – ezzel sikerülhet visszaszorítani a sérüléssel járó balesetek számát Észak-Olaszországban. Eddig érthető is a döntés, hiszen kisebb tempóval valószínűleg kisebbet esik a motoros, sőt ha nullára csökkentik a sebességhatárt, akkor legfeljebb egy helyben eldőlve sérül meg...

motoros-sebessegkorlatozas-a-dolomitokban-26245
Indulás előtt nem árt ránézni a térképre, hogy merre találhatóak a korlátozás alá eső utak

Igen ám, de van egy fontos csavar a történetben, ugyanis egyebek mellett az SS42 Tonale és Mendola közötti részén és az SP31 legszebb szakaszán vezették be először a korlátozást, de – és ez a lényeg – csak motorokra vonatkozik a 60-as tábla. Tehát ha valaki betartja a szabályt, akkor készülhet rá, hogy a magukat Jarno Trullinak képzelő alfások bőszen előzgetik majd őket a szűk, kanyargós úton, ami mindennek nevezhető, csak biztonságosnak nem.

motoros-sebessegkorlatozas-a-dolomitokban-26243
Új szabályok ide vagy oda, még mindig a Dolomitok Európa egyik legkedveltebb motoros célpontja

Ha ez nem lenne elég, az összes járműre érvényes, 60 km/órás sebességhatár lépett életbe az amúgy is zsúfolt Garda-tó környékén (pl. SS25, SS85, SS240 stb.), amitől várhatóan lelassul a forgalom tempója, de a hosszú lakóautókaravánok miatt ez sem tűnik a biztonságot fokozó döntésnek.

Mindenesetre, ha valaki a Dolomitokba indul, előtte térképezze fel, hogy pontosan mely utakra vonatkoznak az új szabályok, és ha nem akar hatvannal cammogni/csekkre költeni, inkább válasszon a többi 20-30 hágó közül – szerencsére akad bőven belőlük a környéken.