A kalandvágyó motoros többször is megtapasztalta már, milyen az, ha az ember havas időben is kétkeréken ingázik az autópályán.

Túlélhető a motorozás -20 fokban?

A felvételek alapján úgy tűnik, nem csinál nagy ügyet a hidegből: egyszerűen felül a Yamaha FZ-09 (nálunk MT-09) nyergébe, és oly lazán motorozik, mintha eközben nem fogvacogtató hideg lenne. Ráadásul nem visel extra cuccokat, nincs fűthető kabátja vagy markolatfűtése, mindössze a kimondottan motorosoknak fejlesztő Anlas téligumijai mondhatóak spécinek. Igaz, utóbbi valóban jól muzsikál, tekintettel arra, hogy a srác nem óvatoskodik: -28 fokban is bátran vereti. Érdemes időt szentelni arra a videóra, ahol hajnalban indul útnak, majd az aszfaltos szakaszok után latyakban és hóban is próbálgatja motorja és saját képességeit:

Mondjuk nem lenne haszontalan, ha a téli túrázások során szerzett tapasztalatait megosztaná a publikummal, mivel így kissé öncélú a videó: igazából nem mond túl sok hasznosat, leginkább arról beszél menet közben, hogy nem tartja elviselhetetlennek az iszonyatos hideget - jó neki... Szerencsére így is van miből meríteni, mert kevésbé látványos, ám annál hasznosabb ötletekkel szolgál a Kreszváltozás.hu internetes oldal, ahol összegyűjtöttek egy csokorra való tanácsot a téli motorozásról. A megszólaltatott szakértő felhívja például a figyelmet arra, hogy minél jobban átfázunk, annál veszélyesebbé válik a téli vezetés, mivel a hideg miatt kevésbé tudunk a forgalomra figyelni, emellett mozdulataink is nehézkesebbé válnak, így értékes másodpercekkel (!) nőhet a reakcióidő.

nagy-hidegben-is-tulelheto-motorozas-24407
Ma már nemcsak robogókra, hanem motorokra is elérhetőek a török Anlas téligumijai, de sajnos ezek is csak havas, latyakos úton segítenek. Ha a reggeli pára lefagy az aszfaltra, akkor hiába a spéci minta és anyagkeverék...

Fontos beszerezni az alapvető kiegészítőket, azaz a kesztyűt, a vízhatlan csizmát és a derékmelegítőt, de ajánlják a kézzsákot, a lábtakarót és az extra szélvédelmet adó túraplexit is, nem beszélve a fűthető ülésről, markolatról vagy ruháról. A hidegben motorozók ne mulasszák el feltenni a téli abroncsot, viszont számítsanak rá, hogy jégen az sem ér sokat, ráadásul az ilyen eséseknél kifejezetten magas, méréseik szerint 70-75% a lábsérülés valószínűsége, szóval még nagyobb szerepet kapnak a térd- és csípőprotektorok, mint nyáron.