Megannyi motorkerékpárt jegyeztek be Baden-Württemberg tartományban, ráadásul a helyi látványosságok - és remek utak - miatt nagyon sok a kétkeréken érkező turista is. Napjainkban már akkora a tömeg, hogy a környékbeli települések vezetői összefogtak, és azt kérik a kormánytól, hogy gyökeresen alakítsa át a motorok zajkibocsátására vonatkozó szabályokat.

nemetorszag-korlatozna-a-motorok-zajkibocsatasat-22835
Tényleg égető probléma a nagy zaj a közkedvelt szerpentinek mellett, de az első rendszám (!) aligha oldja meg a gondot...

A harminc városvezető nemes egyszerűséggel kitiltaná a természetvédelmi területek közeléből a hangos kétkerekűeket, és máris elértek egy fontos részeredményt - jövő tavaszra a Közlekedési Minisztérium hathatós támogatásával kidolgozzák a jelenlegi uniós előírásoknál sokkal drasztikusabb csomagot, amit beterjesztenek a törvényhozás elé.

Halkabb kipufogókat és több rendszámot a motorokra!

Beadványukban biztosan helyet kap, hogy a januárban életbe lépő, kifejezetten szigorú Euro 5 előírásoknál is kisebb legyen a motorok megengedett zajszintje, emellett módosítanák a kipufogók engedélyezési eljárását, hogy még kevesebb gyári vagy utángyártott alkatrész kapjon E-jelet. Továbbá azért is lobbiznak, hogy sokkal magasabb bírságot szabjanak ki a nem szabályos kipufogót használókra, mi több, foglalják is le az ilyen vasakat. Végül pedig azt akarják kiharcolni, hogy nemzeti hatáskör legyen motorok maximális zajszintjének megállapítása, illetve előírhassák a gyártóknak, hogy első rendszámtartót - és persze rendszámot - szereljenek a gépekre a könnyebb azonosíthatóság érdekében.