Érdekes képet fest az egyes kategóriák népszerűségéről a német motorpiacról készült elemzés, melyben a tavaly forgalomba állított új motorkerékpárok szerepelnek típusok és géposztályok szerint. Azt talán mondanunk sem kell, hogy ezúttal is az R 1200 GS végzett az élen, mégpedig annak dacára, hogy ősszel megjelent az erősebb, 1250-es utód, melyet Chrobák Jani kollégánk elsőként tesztelhetett Portugáliában.

nemetorszag-motor-eladas-statisztika-2019-21365
A tavaly Németországban forgalomba helyezett motorkerékpárok sorrendje: BMW R 1200 GS (7304 db), Yamaha MT-07 (3199), Kawasaki Z900 (3091), Kawasaki Z650 (2853), Honda Africa Twin (2387), KTM 790 Duke (2026), Yamaha MT-09 (1812), KTM 390 Duke (1600), KTM 1290 Super Duke R (1573), Honda CMX500 Rebel (1565)

Annál érdekesebb a nakedek elképesztő fölénye: a legjobb tízben hét csupaszmotort találunk, s ha messziről, kicsit hunyorítva nézzük - és a CB500-technikát vesszük alapul, - akkor a tizedik helyezett CMX500-at is ide sorolhatjuk - így már rögtön 8-2-re módosul az arány. Az első GS mögött a Yamaha MT-07 és a Kawasaki Z900 végzett, majd jött a kisebb kobei csupasz, a Z650, nyomában a Honda Africa Twinnel és a KTM 790 Duke-kal. A legjobb tízbe befért még az MT-09, a 390 Duke, a 1290 Super Duke R és a már említett Honda CMX500 Rebel. Csupán az árnyalja a képet, hogy a második tízes csoportban már több crossover (pl. Tracer 900, 1290 Super Adventure, S 1000 XR stb.) sorakozik, illetve itt találjuk a legnépszerűbb húsz modell egyetlen Suzukiját, az SV650-et is.