Ha csak a motor adatait olvasnánk, az alapáras sebességtartó automatika, a gyári nyomkövető és a megnövelt, 180 mm-es szabad hasmagasság láttán azt hihetnénk, egy modern crossoverrel van dolgunk. Márpedig szó sincs erről, ez mind a NIU új robogójának jellemzője.

Kétszemélyes e-robogó (nem csak) városlakóknak

Emellett USB-csatlakozó és gyári telefontartó is megtalálható a fürge gépen, mely – szintén a túragépekhez hasonlóan – többféle üzemmódban használható, hogy mindig a vezető tudásához, az útviszonyokhoz és az akksi töltöttségéhez igazodjon a teljesítményleadás.

niu-nqi-gts-pro-teszt
Innen látszik igazán, hogy milyen nagy a NIU szabad hasmagassága. A 180 millis érték túltesz néhány kalandmotorén is

Gyorsulásáról 3 kW-os teljesítményű Bosch agymotor gondoskodik, és ennek köszönhetően csak bő három másodpercig tart álló helyzetből harmincra gyorsulni a motorral. Így aztán nem kell attól tartani, hogy a lámpáktól elindulva a sarkunkban loholnak majd az autók – mire megmozdulnak a zöld jelzésre, a NIU már messze jár.

niu-nqi-gts-pro-teszt
Nemcsak ügyesen mozog a szűk utcákon, hanem kifejezetten jól is áll neki a városi környezet

Hogy ne fogyjon ki idő előtt a szuszból, 18650-es cellákból összeállított Panasonic akksik kaptak helyet a nyereg és a lábdeszka alatt, míg egy harmadik Li-ion telep felel azért, hogy a nap 24 órájában felügyelhessük a gépet saját internet- és műholdkapcsolatán keresztül.

Nézzétek meg a motorról készült videónkat, amiből az is kiderül, hogy miért hasznos városi motorozás közben a kiemelkedően nagy hasmagasság vagy éppen azt, hogy miként működik a modell gyári lopásgátlója!