A 2020-as CES-en láthattuk először a motor prototípusát, s most, alig két évvel később már a szériaérett változat pózol az EICMA porondján. Nem véletlen, hogy a kedvező árat hangsúlyozták elsősorban a piacvezető NIU mérnökei, hiszen – a gazdag felszereltség dacára – 6999 euróért kínálják Európában a gépet.

NIU RQi: többet tud, mint gondolnád

A benzines vasakhoz szokott motorosok talán meglepődnek, hogy miért „nagy durranás” egy több mint 180 kilós és 5 kW-os teljesítményű modell. Igaz, a hagyományos, négyütemű gépek alig vonszolnák magukat ilyen adatokkal, de pont ez az elektromos hajtás lényege, hogy a sokkal magasabb hatásfok révén ekkora teljesítmény is elég a fürge, sportos motorozáshoz.

A leleplezésen az is kiderült, hogy egy mozdulattal kivehető, így percek alatt cserélhető a motor mozgatásáért felelő, két darab 72 voltos, 36 Ah-s akkumulátor. Egyszerű hálózati konnektorról négy óra alatt teljesen feltölthetőek a lemerült telepek, és a csekély fogyasztásnak köszönhetően a motor használata csak 2-3 forintba kerül kilométerenként

Az RQi Sport 110 km/órás végsebességet ér el, vagyis gyorsabb, mint a papíron kétszer erősebb, A1-es benzines vetélytársak, új távlatokat nyitva ezzel a kezdő és újrakezdő motorosoknak. Gyorsulására sem lehet panasz, ugyanis a villanymotor híresen nagy nyomatékával gyorsan kilő a gép, sőt külön rajtprogrammal tovább fokozható a dinamikája. 

niu-rqi-bemutato
Szokatlan extrák az RQi-n: az első-hátsó kamera is alapáras, csakúgy, mint a TFT-kijelző

A hazai forgalmazó arról számolt be honlapján, hogy emellett érkezik egy lényegesen erősebb, 30 kW-os csúcsteljesítményű, A2-es jogsival vezethető kivitel is, annak forgalmazása várhatóan 2022 második felében kezdődik.