Működési elvét tekintve a NIU újdonsága az e-bike-okat követi, hiszen a 48 voltos, 20 vagy 24 amperórás, kivehető akkumulátor táplálta elektromos motor alapértelmezésben a lábmunkára segít rá. Elvileg egészen hosszú távon, az akkumulátortól függően 65, illetve 72 kilométeren keresztül képes erre, de nyilván nem akkor, ha hegyen-völgyön kicsikarják belőle a 25 km/órás végsebességet és közben nem hajtják, mivel a gép használható tekerés nélkül is, akár egy motor vagy robogó.

Motoros forma, bringás erények: ez a NIU SQi

Amitől egyedülálló az SQi, az a merész koncepció, nevezetesen, hogy megtévesztésig motorkerékpárnak néz ki. Nem is akármilyennek, hiszen remekbe szabott, életteli formatervről beszélhetünk. Talán arányai és furcsa fara okán sokan a Husqvarna Svartpilent látják bele, azonban az SQi összhatását tekintve nagyon egyedi jelenség. Már csak azért is így van ez, mert a svéd modellel összevetve jóval hangsúlyosabban köszönnek vissza a ’70-es és a ’80-as évek stílusjegyei.

Ez utóbbiak természetesen igazi 21. századi átiratban jelennek meg, legyen szó a márkajellegzetességnek számító, LED-es, világító gyűrűs első fényszóróról, a szögletes vázról vagy akár a hátsó lámpáról. A NIU tehát ezúttal sem ült fel csak úgy, szőrén a még mindig sokak által meglovagolt retró csöppnyit viseltes hátára. Természetesen a NIU egyéb járműveihez hasonlóan az SQi-hez is rendelkezésre áll majd gyári okostelefonos alkalmazás, ami útvonalrögzítőként és lopásgátlóként is elsőosztályú – Budapesten is ennek segítségével találták meg a nyolcadik kerületben rejtegetett, lopott robogót.

niu-sqi-bemutato
Nem csak a formaterv motoros: a 125-ösökre jellemző első és hátsó futóművet kapott az új SQi

Érdekes az is, hogy az SQi a teljes értékű motorkerékpárok formajegyeit viseli magán, hasonló, mint a 125-ös kategóriában vitézkedő, és hamarosan Magyarországra is megérkező RQi. Azt pedig, hogy némi izomerő szükségeltetik a mozgatásához, valószínűleg senki nem veti majd a szemére. Egyrészt, mert nem tudni, holnap és holnapután is lesz-e elég áram a töltéshez, másrészt különben is bőven ráfér a mozgás a karanténidőszak testi és lelki következményeit máig nyögő emberiségre. Kifogásként az árát sem nagyon lehet majd felhozni ellene, amely Kínában 9000 jüan, vagyis jelenlegi árfolyamon körülbelül 520 000 forint. Hivatalosan egyelőre nem közölte a gyártó, hogy az újdonságot Európában is szándékozza-e forgalmazni, azonban erre szinte biztosan sor kerül, hiszen a NIU termékek népszerűsége a mi kontinensünkön is egyre nő.