· 2020. november 27.

A válság dacára is kilőtt a robogógyártó

Itt az új uralkodó?

Miként nőhet fel egy e-robogót gyártó cég a Piaggo vagy a Suzuki szintjére? Példaértékű történet a NIU-é, mely a válság évében is folytatta hódító útját, és már napi 25 ezer gép gyártását tervezi.
Már-már katasztrofálisan indult 2020 a kínai NIU számára, hiszen a járvány és a korlátozások miatt majdnem negyven százalékkal esett vissza a cég forgalma 2019 első negyedévéhez képest. Márpedig nem afféle kisszériás manufaktúráról van szó: a negyven százalék annyit tesz, hogy havonta 15-20 ezer darabbal (!) kevesebb jármű gördült ki a gyárkapun.

A válság dacára is kilőtt a NIU forgalma

Majd jött a második félév, és mintha ingyen adták volna, úgy elkapkodták a robeszokat. 76%-kal növelték eladásaikat 2019-hez viszonyítva, bár akkor úgy tűnt, csak a kora tavasszal elmaradt vásárlásokat pótolták a vevők, ezért volt a felfokozott érdeklődés.
{{articleGallery[28041].caption}}
Egészen tegnapig kellett várni az elemzőknek, hogy kiderüljön: tényleg csak egyszeri fellángolás volt a második negyedéves forgalom? Nos, korántsem, ugyanis a harmadik negyedévben gyakorlatilag ugyanennyivel nőtt a termelés (67,9%).
{{articleGallery[28042].caption}}
Mindez harmadával növelte a cég bevételeit, és ezzel nincs vége, ugyanis az október és decemberi időszakra további növekedést várnak a vezetők. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a már hazánkban is elérhető NIU idén elérheti az évi 600 ezer darabos mennyiséget, amit 2021-ben 750 ezerre, majd 2022-ben egymillióra növelne. Az évi 600 ezer darabos gyártási mennyiség egyébként azt jelenti, hogy a NIU máris túlnőtt a legismertebb riválisokon, például a tavaly 611 300 robogót, motort és egyéb járművet értékesítő Piaggio-n, sőt olyan nagyágyúkat közelített meg, mint az évente 7-800 ezer kétkerekűt értékesítő Suzuki.