Néhány éve nagy felháborodást váltott ki a Pikes Peak szervezőinek döntése, mely szerint nem indulhatnak hagyományos gyorsasági motorok a viadalon. Akkor egy furcsa, szokatlan pont került a szabálykönyvbe: csak olyan kétkerekű állhat rajthoz, melyek gyárilag egy darabból álló kormánnyal vannak felszerelve, tehát a csutkakormányos típusok rögtön kihullottak a rostán. Ezek után nem meglepő, hogy a Ducati is típust vált, és a nagy túraenduró után legsportosabb nakedjével száll versenybe.

oikes-peak-2019-panigale-v4-20999
A szabálymódosítás óta már nem superbike-ok, hanem csupaszmotorok és crossoverek uralják a mezőnyt, az utóbbi években - többek között - Kawasaki Z1000-rel (10:13,106), KTM Super Duke 1290 R-rel (9:49,625) és Ducati Multistradával (9:59,102) diadalmaskodtak a hegyifelfutón

Úgy tűnik, idén már nem a Multistrada, hanem egy gyárilag átalakított, naked stílusú Panigale képviseli az olasz színeket, legalább is erre utal, hogy a bolognai csapat a „Ducati 2019 TBD” fantázianevű motort regisztrálta a Powersport géposztályba. Mivel a Pikes Peaket óriási médiaérdeklődés övezi, ez valószínűleg már az új, V4-es Ducati Streetfighter beharangozója is lesz egyben, megalapozva a modell 2019-es bevezetését.