A kétkerekűek növekvő aránya a leghatékonyabb módszer, hogy csökkenjen a torlódás és a károsanyag-kibocsátás a városokban, ezért szerte Európában új szabályok születnek, ezzel is motorozásra csábítva az autósokat. Ilyen volt például a 2010-es években a hazai KRESZ módosítása, mely megengedte, hogy használjuk a buszsávot és előreguruljunk a sorok között. Sőt a 37. § (8) bekezdés 2012-es kiegészítése óta kötelező a járműveknek torlódás esetén „biztonsági folyosót" kialakítani:
Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében – a (4) bekezdés b)–e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében – a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni, b) az egyéb forgalmi sávokban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni, és – ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi – a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni.
Ez az úgynevezett mentősáv, amelyet a motorosok szabályosan használhatnak, ha nem akadályozzák a megkülönböztető jelzéssel haladó járműveket.
Románia lazít a szabályokon
Az Erdélyben túrázóknak fontos hír, hogy Romániában éppen most formálódik egy olyan jogszabály, ami megkönnyítené a motoros közlekedést. A MotoADN ugyanis a román parlament több képviselőjének támogatásával törvényjavaslatot nyújtott be, mely elsősorban a biztonság növelését célozza – derült ki a szervezet sajtóközleményéből. Ebben a magyar szabályok átvétele szerepel, tehát a buszsáv szabad használata és a szabályos előregurulás a kocsik között, de további hasznos ötleteket is felvetettek.

Azt szeretnék elérni, hogy jelöljenek ki motoros parkolóhelyeket a nagyvárosokban, emellett mozgó járművek között is szabályossá tennék a – kis sebességkülönbségű – előregurulást, sőt egy újszerű zóna kialakításával könnyebbé tennék a megállást a lámpáknál. Javasolják, hogy
a nagyobb kereszteződésekben, az autósoknak felfestett vonal előtt legyen egy nagyjából két méter hosszú „motoros öböl,” ami számos problémára megoldást nyújthat.
Így a torlódást maguk mögött hagyó robogósok nem az autók sárvédőjét centizve vagy a vonalon túlgurulva próbálnának helyet nyerni, hanem biztonságos, szabályozott formában sorakoznak fel az „élen”, s ettől könnyebbé, biztonságosabbá válna a kétkerekű városi közlekedés. Arról nem beszélve, hogy az ilyen intézkedések mind azt szolgálják: legyen minél több motor, és kevesebb autó a zsúfolt, belvárosi utakon.

Ezzel gyakorlatilag mindenki nyer, elvégre a lakók tisztább környezetben élhetnek, az autósok pedig – a torlódások csökkenésével – hamarabb célba érnek. Ennél is fontosabb szempont, hogy a motorra ülő sofőrök ezentúl másként tekintenének és jobban vigyáznának a kétkerekűekre, hiszen ők is megtapasztalnák, hogy mennyire más kétkeréken közlekedni a kocsik között.