Miként vehetsz savas akksit a szigorítás után?
Többször felmerült válaszként, hogy miért nem savazzák fel közvetlenül vásárlás után, az üzletben az akkumulátort? Nos, praktikus ötletnek tűnik, de a gyakorlatban ennél bonyolultabb a folyamat.
Lehet, hogy elindítja a motort, de ha a (terheléses) mérés szerint már csereérett, akkor muszáj kidobnod az akksit. Jobb tavasszal, a szervizben foglalkozni vele, mint nyáron, túra közben, mikor a nagy melegben végleg feladja a harcot...

Az is megoldást jelenthetne, ha előre felsavazva, feltöltve árulnák a boltok a savas és AGM akksikat, de ez csak akkor járható út, ha pár hetente cserélődik a teljes árukészlet. Máskülönben a telepek öregszenek, veszítenek kapacitásukból, csakúgy, mint amikor a motorban használják őket
Miért pont Landport legyen?
Szinte hihetetlen, hogy itthon kevéssé ismert a holland Landport, röviden LP akkumulátorgyár, hiszen a világ egyik legjelentősebb cégéről van szó. Évente 1,3 millió telepet gyártanak, valamint értékesítenek az alig harminc éve alapított üzemben, és ötezer négyzetméteres raktáruknak köszönhetően villámgyorsan kiszolgálhatják a viszonteladók és gyárak megrendeléseit.
A nagymotorok zárt házú, azaz AGM akksijai jellemzően 12 és 15 ezer forintba kerülnek Magyarországon, amit bárki ellenőrizhet az árkereső oldalakon, de itt ennél jóval olcsóbban hozzájuthatsz a minőségi LP telepekhez. A robogókhoz, kismotorokhoz ajánlott YTX4L-BS 4990-be, a középméretű YTX7L-BS pedig 7990-be kerül, sőt a 750-es és nagyobb gépek általánosan használt akksija, az YTX12-BS ára sem éri el a tíz rugót.Szinte hihetetlen, hogy itthon kevéssé ismert a holland Landport, röviden LP akkumulátorgyár, hiszen a világ egyik legjelentősebb cégéről van szó. Évente 1,3 millió telepet gyártanak, valamint értékesítenek az alig harminc éve alapított üzemben, és ötezer négyzetméteres raktáruknak köszönhetően villámgyorsan kiszolgálhatják a viszonteladók és gyárak megrendeléseit.