A MABISZ mai közleménye szerint sokat kockáztatnak a biztosítás nélkül közlekedők, ráadásul csak havi pár száz forintot spórolnak vele. Egyrészt bírságot kapnak, ha igazoltatják őket, ám ez csak a kisebb tétel. Az MNB friss statisztikája szerint ugyanis átlagosan 672 ezer forintot fizetnek ki a segédmotoros kerékpárok által okozott károkra. Ezt rendszerint a MABISZ állja, ha nincs biztosítás a járművön, utána pedig behajtja az okozón.

Hamarosan elérhető a rollerbiztosítás

Mivel a tömegközlekedés enyhén szólva sem javasolt mostanában, várhatóan a szokottnál is több robogós és bringás rajzik ki az utakra a következő napokban. Ennek apropóján kiemelték, hogy a sérüléssel járó balesetek több mint tíz százalékát kerékpárosok okozzák itthon, s ha nincs biztosításuk, nekik is zsebből kell kifizetni a több százezres fényszóró, tükör stb. árát.

segedmotorok-biztositasa-25102
A MABISZ szerint a segédmotorok felének nincs kötelező biztosítása, pedig évente 650-700 személysérüléses balesetet okoznak ilyen gépekkel, az átlagos kárérték pedig 672 ezer forint

Persze jó hír is akad, mégpedig a biztosítók egyre rugalmasabb hozzáállása az egyelőre nem besorolt járművekhez. Ilyen például az elektromos roller, melyre a közeljövőben több társaság is nyújthat felelősségbiztosítást, hogy ne a vezetőnek kelljen állnia a cehet egy ütközés után. Tegyük hozzá, ez nem újdonság - gyakorlatilag a bringás GFB-t terjesztik ki a rollerekre. Viszont amíg csak ajánlott, és nem kötelező (mint az autók, motorok esetén a KGFB), addig aligha válik általánossá a rollerek és kerékpárok tulajdonosainál, és a segédmotorokhoz hasonlóan a többségnek nem lesz érvényes biztosítása.