Elég nehéz besorolni a Klement tanulmányt, hiszen első blikkre egy pedáljaitól megfosztott terepbringának tűnik, ám sokkal több annál.

Villanybringa a Škodától

Futurisztikus megjelenésű vázát alumíniumból készítették, elöl és hátul is egy-egy energiatakarékos, LED-es fényforrással világít, sőt pedáljait helyettesítő lábtartóinak végeibe LED-es irányjelzőket és nappali menetfényeket integráltak, hogy még könnyebben észrevehető legyen a forgalomban. Nincs rajta gázmarkolat, ugyanis pont úgy gyorsítunk és fékezünk vele, mint egy hoverboarddal, vagyis ha előrefelé döntjük meg a lábtartót, akkor gázt ad, ha hátrafelé, akkor pedig lassít.

skoda-elektromos-kerekpar-21375
Mindössze 25 (!) kilót nyom a nevével a Škoda cégalapítójára utaló Klement. Ha lassítunk, automatikusan LED-es féklámpa villan fel hátul

Elég komolyan néznek ki az elöl-hátul egykaros felfüggesztések, és a járgány komolyságáról tanúskodik, hogy hidraulikus első tárcsafékjét blokkolásgátlóval is ellátták. Beépített kerékagymotorjának csúcsteljesítménye négy kilowatt, ennek segítségével 45 kilométer/óráig gyorsulhat a cseh gép, tehát jogosítvány nélkül, segédmotoros kerékpárként használható.

skoda-elektromos-kerekpar-21376
Vékony kormány fékkarok és bovdenek nélkül – tényleg ilyen lehet a jövő városi járgánya?

Két darab 52 cellából felépülő lítiumion-akkumulátorának kapacitása összesen 1250 Wh, ezzel legfeljebb 62 kilométerre juthat el a vezető töltés nélkül. Jópofa megoldás, hogy kivehetőek a telepek, amiket nemcsak a 230 V-os otthoni hálózatról tölthetünk, hanem menet közben is, mégpedig a mozgási energia felhasználásával.