Korábban láthattuk már sportmotorokban a Suzuki saját fejlesztésű, változó szelepvezérlését, ám most a hírek szerint megjelenhet a kisebb, A2-es modellekben is. A közelmúltban napvilágot látott szabadalmi beadványokból ugyanis kiderült, hogy a japán gyártó egy 249 cm3-es, egyhengeres hajtóművön dolgozik, és az adatokból sejthető, hogy a fenti hengerűrtartalom a jelenleg is forgalmazott V-Strom 250 és a GSX-250R modellekre utal.

Változó szelepvezérlés az új Suzuki V-Stromban

A tervrajzok alapján egyvezérműtengelyes, négyszelepes hengerfejet alakítanak át, és ezen módosítanák terheléstől függően a szelepemelés mértékét, illetve a szelepek nyitási idejét. Ezáltal csökken az egyhengeres károsanyag-kibocsátása, egyszersmind rugalmasabb, erősebb lesz minden fordulatszám-tartományban:

suzuki-v-strom-es-gsxr-250-vvt

Elsőként a 2026-os modelleken láthatjuk az újítást, mely minden bizonnyal eltér majd a 2017-es GSX-R1000-ben bemutatott megoldástól, mivel az – a MotoGP akkori előírásai miatt – mechanikus működésű volt, ez viszont egy költséghatékonyabb, kedvező árú motorokban könnyebben alkalmazható, hidraulikus egység lesz.

suzuki-v-strom-es-gsxr-250-vvt
Suzuki GSX250R

Egyértelmű, hogy a fejlesztés célja újabb piacok elérése a GSX-R-rel és a V-Strommal. Elvégre az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt elengedhetetlen, hogy hosszú évekig megfeleljenek az újdonságok az Európában és a tengerentúlon megszabott határértékeknek, melyek így – Ázsia után – az öreg kontinensen is elérhetővé válhatnak.