Azt már vagy fél éve tudjuk, hogy jön a PCX Electric, a Honda nagy teljesítményű, tisztán elektromos hajtású robogója, melynek hajtáslánca a cég saját, önálló fejlesztése. Az is nyílt titok volt, hogy a villanymotor energiaellátásáról könnyedén kivehető Honda Mobile Power Pack akkumulátorcsomag gondoskodik, ám most, a Las Vegas-i kiállításon derült ki, miért is olyan fontos ez.

szabvanyos-akkumulator-a-honda-pcx-ben-17051
Ott a lényeg - az akkumulátorok könnyen hozzáférhetők, tömegük sem jelentős, így a cserét bárki végrehajthatja, mintha csak tankolna a motorba

A telepekhez ugyanis egy automatikus, bárki által használható töltőállomást is fejlesztettek, s innentől már csak egy ugrás, hogy ez utóbbiak ugyanúgy elterjedjenek, mint a hagyományos benzinkutak. A rendszer rém egyszerű: a könnyedén kivehető akksikat a motoros betolja a töltőbe, eközben bankkártyájáról levonják a „tankolás” összegét, ő pedig kivehet ugyanannyi megtöltött akkumulátort, amivel egy perc múlva motorozhat is tovább. Ráadásul a telepek szabványos méretűek, így jó eséllyel hamarosan viszontláthatjuk őket a gyár többi termékében is.

Noha az önkiszolgáló töltő egyelőre csak prototípus, igen fontos mérföldkő az elektromos közlekedésben, hiszen a szabványosítás egy csapásra megválaszolja az - eddig oly sokat bírált - szerény hatótáv és hosszadalmas, bonyolult töltés kapcsán felmerült kérdéseket.