Korábban többször is jártak nálunk a Talaria újdonságai, az összefoglaló néven csak UEE-ként, azaz ultrakönnyű elektromos enduróként emlegetett terepmotorok. Nem túlzó az ultrakönnyű jelző, hiszen a hasonlóan dinamikus, 250-es benzinesekkel szemben óriási előny, hogy ezek csak 60-70 kilót nyomnak, elvégre terepen minden kiló teher duplán számít...

A kiváló terepképesség sem lehet kérdés, hiszen a TL4000 kereken 300 mm-es szabad hasmagassága az egyhengeres ralimotoroknak is becsületére válna, akárcsak a villanymotor 45 Nm-es forgatónyomatéka. Csak összehasonlításként: a KOVE 450 Rally nem az a kifejezetten lusta és gyenge vas, pedig azon is 40 Nm-rel gazdálkodhat a pilóta.

Persze a Talariának – az elektromos hajtásból fakadóan – vannak hátrányai is, így legkésőbb 80 kilométer után muszáj feltölteni az LG 21700 lítium-ion akkumulátorcellákat, és mint a teszten kiderült, a 80 km nem afféle elméleti érték.

Változatos körülmények között, 25-30 fokos melegben 65 kilométer után kellett megállnunk, hogy pótoljuk az ampereket, de ez két-három óra folyamatos terepezést jelentett, ami után a vezető „feltöltődése” is több mint időszerű volt.
Talaria TL4000 szupermotó: terepről a pályára
A teszt óta továbbfejlesztették a modellt, ennek gyümölcseként az idei TL4000 még erősebb lett a takarékos, ECO üzemmódban és kezelhetőbb, könnyebben irányítható SPORT beállításban. Emellett a Talaria Sting Pro új láncvédőjét is megkapta, sőt immáron a motorfék mértéke, s ezzel együtt a lassítás közben visszatermelt energia mennyisége is négy fokozatban állítható.

A leglátványosabb változás azonban nem a gyárhoz, hanem a hazai forgalmazóhoz fűződik, hiszen neki köszönhetően már elérhető a TL4000 City gazdagabb felszereltségű szupermotóváltozata is. Jóllehet, önmagában a két 17-es kerék és az aszfaltra fejlesztett abroncs is komoly módosítás lenne, ám az Elektroridernél nem elégedtek meg ennyivel.

Az alacsonyabb felépítéshez illő, rövid Supermoto oldaltámaszt szereltek fel, az eredeti lábtartó helyére fekete, tüskék felületű alkatrészek kerültek, a kormány 75 mm-es magasítót kapott, lecserélték a visszapillantókat, végül hosszú hátsó sárvédőt, valamint a TL4000 stílusához passzoló, fekete telefontartót szereltek fel.

Komoly meglepetés, hogy a sok-sok hasznos extra dacára még az ára is csökkent, ugyanis két évvel ezelőtt még 2 250 000 forintos árcímke fityegett a TL4000 tesztmotoron, ezzel szemben most az alapmodell 1 890 000 forintért a tiéd lehet, míg a vadonatúj Supermoto felára mindössze 100 000 forint.