Két és fél mázsás tömeg ide vagy oda, jó kezekben az ilyen brutális tigrisek is kedves macskává változnak - ezt szerette volna bizonyítani a Triumph gárdája, amikor felkérte a brit triálbajnokot, Martin Cravent, hogy három különböző terepen tegye próbára az Explorert.

Az immáron nyolc különböző kivitelben elérhető, tetszés szerint terepre, illetve aszfaltra hangolható Explorer szó szerint „állta a sarat”, igaz, ehhez nem ártott Craven tapasztalata sem - a brit motoros nem véletlenül volt 21. az 1500 motorost felsorakoztató Erzberg Rodeón. Persze az sem mellékes, hogy a brit mérnökök milyen vezetéssegítő rendszereket zsúfoltak a legizmosabb Tigrisbe: egyes Explorerekben kanyar-ABS, félaktív, elektronikus vezérlésű WP felfüggesztés és Off-Road üzemmódot is tartalmazó teljesítményszabályozó is megtalálható, hogy a gép minden helyzetben, még ilyen extrém körülmények között is tökéletesen uralható legyen.