Összefogtak a legismertebb motormárkák
Tavaly decemberben újabb megállapodást írt alá a hat gyár képviselője, s ez alapján 2021-től még biztonságosabbá válhatnak az általuk készített kétkerekűek. Nem titkolt cél, hogy a fejlesztések révén a motorkerékpárok akkor is szabadon és biztonságosan használhatóak legyenek, amikor már félig vagy teljesen önvezető autók uralják majd az utakat.A BMW elsők között szerelte fel túramotorját adaptív, azaz távolságtartó tempomattal. Persze ez nem meglepő lépés, hiszen az ABS is először a bajorok motorjain volt elérhető
Egyik célkitűzésük, hogy az ADAS (Advanced Driver Assistance System) időben és megfelelően jelezze, amint a vezető olyan hibát vét, amivel veszélyeztethet másokat, például a sérülékeny motorosokat, bringásokat stb. Noha még nem közismert ez a biztonsági fejlesztés, máris széleskörű tesztek zajlanak, hogy minimálisra csökkentsék a negatív hatásait, és növeljék hatékonyságát. Azt szeretnék elkerülni, hogy a sofőrök túlzottan rábízzák magukat a segédletekre, és olyan manővert is bevállaljanak, amit egy hagyományos autóban nem tennének. Ugyanakkor az automatikus vészfékező rendszer – mely 2021-től motorokhoz is elérhető –, az adaptív világítás és a veszélyhelyzetre figyelmeztető vagy ilyen szituációban közbeavatkozó rendszer haszna megkérdőjelezhetetlen, és egyre több járműben jelenhet meg a jövőben.

A Honda mérnökei szerint a V2X kommunikációs rendszerek révén biztonságos járműcsoportok szervezhetők, melyek pont olyan koordinált és hatékony formában közlekedhetnek, mint a halrajok. Ezzel a megoldással minimalizálható a forgalmi dugók és a közlekedési balesetek száma, valamint gyorsabbá válhat a városi közlekedés