· 2019. május 15. 17

Változtatható üléshelyzetű motor a Hondától

Mi tartott eddig?

Tulajdonképpen az a meglepő, hogy eddig senki nem rukkolt elő a személyre szabható motorkerékpár tervével, hiszen a gyárból kigördülő gépek aligha felelnek meg a különböző testalkatú és magasságú pilótáknak.
Ígéretes szabadalmi rajzot mutatott be a Honda, melyen egy túrasportmotor tervei láthatóak. Az első ránézésre CBR650 és VFR800 szerelemgyerekének tűnő típuson több műszaki csemegét is láthatunk, élen a tág határok között mozgatható kormánnyal, fejidommal és kezelőszervekkel.
{{articleGallery[21912].caption}}
A rajzokról úgy tűnik, a csutkakormányos motor használható egyszerű sportgépként, ám a markolatot feljebb emelve és a fejidomot előrebillentve máris egyenes háttal, endurós üléshelyzetben folytathatjuk az utat. Ugyanakkor a terv eléggé kezdetleges, mert csak egy elem módosítható az ülés-kormány-lábtartó háromszögben, és miként korábbi írásunkból kiderült, legtöbbször csak ezek együttes átalakításával lesz tényleg kényelmes és könnyen irányítható a gép. Tegyük hozzá, hogy az állítható ülésmagasság és az excenteres lábtartó már viszonylag egyszerűen megvalósítható, akár utólag beszerzett alkatrészekkel is.
{{articleGallery[21916].caption}}
Mindenesetre az ötletet látva nem lenne meglepő, ha az ezredforduló óta zajló teljesítményhajsza után ez lenne a következő csapásirány, és egyre sokoldalúbb, illetve könnyebben átalakítható motorok jelennének meg a következő években.