Az Euro 4 környezetvédelmi norma bevezetésével gyakorlatilag eltűntek az új, hatszázas szupersportmotorok az utakról, leszámítva a Yamaha R6-ot, de az magas ára miatt nem igazán versenyképes az izmosabb vetélytársakkal szemben. Hiába, közel 4,8 millióért egy 190 kilós és 118 lovas masina nem igazán csábító, és az sem lendítette fel az R6 eladásait, hogy a 2018-ban árult változat tulajdonképpen nem új modell, hanem az előd átfésült, tovább fejlesztett kiadása.

visszaternek-a-hatszazas-motorok-18747
Japán lapinformációk szerint hamarosan jön az új CBR600RR, de az Euro 5 miatt ez egyelőre inkább csak vágy, mintsem tény

Ugyanakkor többször felmerült, hogy a Honda és a Kawasaki is beszáll a játékba, több japán lap megírta, hogy legkésőbb 2019 elején jön az új CBR, miként a Kawasakit is idén őszre vagy jövő tavaszra jósolták. Lám, ezúttal sem feleslegesen zörgött a haraszt, tudniillik a California Air Resources Boardhoz, azaz a tengerentúli környezetvédelmi ügynökséghez megérkeztek a 2019-es Kawasaki ZX-6R műszaki adatai, melyből kiderült, hogy továbbra is túlméretes, 636 köbcentis erőforrásban gondolkodnak a kobei mérnökök. Az új hajtómű 128 lóerőt tud 13 500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, a motor tömege pedig 194 kilogramm.

visszaternek-a-hatszazas-motorok-18748
Meglepő, de az eddigi hírek alapján a 636-os Kawa térhet vissza elsőként a hatkilós mezőnybe

Persze az új hatszázasok teljesítménye és ára továbbra is kérdéses, hiszen már az Euro 4 is - modellenként - közel milliárdos terhet rótt a gyártókra, a hamarosan életbe lépő, még szigorúbb Euro 5 pedig ennél is nagyobb kihívás a mérnököknek. Akárhogy is, a jelek szerint ez nem állja útját a hatkilós forradalomnak, így jövőre minden idők legkönnyebb és legkifinomultabb középkategóriás gépeit láthatjuk az utakon, a sportmotorrajongók legnagyobb örömére.