Az aktív versenyzés már a kezdetektől része volt a Yamaha stratégiájának, hiszen 1955. július 1-jén nyitotta meg kapuit a gyár, és egy héttel később (!) már megnyert egy versenyt a márka, mégpedig a a Mount Fuji Ascent Race-t egy YA-1 modellel.

yamaha-60-eves-jubileumi-modellek
Yamaha R125

Jubileumi modellek a Yamahától

Ezen felbuzdulva a Yamaha 1958-ban részt vett az első nemzetközi versenyén, melyet az Egyesült Államokban, azon belül Catalinában rendeztek.

yamaha-60-eves-jubileumi-modellek
Yamaha R3

Ekkorra a vállalat már abszolút versenyképes, kétütemű gépeket fejlesztett ki, és úgy döntött a cégvezetés, hogy a 250 köbcentis, RD48 kódjelű versenymotort indítják az 1961 májusában Franciaországban megrendezett GP-futamon.

yamaha-60-eves-jubileumi-modellek
Yamaha R7

Alig két évvel a debütáló GP után Fumio Ito a Belga Nagydíjon megszerezte a márka első GP-győzelmét az RD56-tal, s a Yamaha napjainkban is a gyorsaságimotoros-világbajnokság legfőbb esélyese, hiszen Quartararo jelenleg vezeti a tabellát a királykategóriában.

yamaha-60-eves-jubileumi-modellek
Yamaha R7

Aki szeretné megismerni a teljes sztorit, javasoljuk, hogy olvassa el átfogó, nyolcrészes sorozatunkat, mely a Yamaha történetét dolgozza fel egészen a kezdetektől a pályán elért sikerekig, vb-címekig.

yamaha-60-eves-jubileumi-modellek
Yamaha R1

Úgy ünnepli a jeles alkalmat a gyár, hogy négyféle modellt dob piacra – a Yamahára jellemző – piros-fehér fényezéssel. A jubileumi típusok különlegessége – többek között – az erőforrás grafikájával megspékelt, egyedi színű idomzat, a 60th Anniversary embléma, a piros első sárvédő, a sárga rajtszámtábla és az aranyszínű kerékszett.