Idén januárban életbe lépett a kifejezetten szigorú, Euro5-ös környezetvédelmi norma, és ezt az összes, Európában forgalmazott nagymotornak teljesítenie kell.

yamaha-mt-09-2021-kepek-es-adatok-27521
Íme, a következő MT-09, mely csaknem két kilót fogyott, erősebb lett és látványos, tízküllős könnyűfém kerekeken gördül

Kiszivárogtak a 2021-es Yamaha MT-09 képei

Nagy mértékben csökkent a szénmonoxid-kibocsátás maximális mértéke, emellett legalább 40%-kal mérsékelni kell a motorkerékpárok teljes szénhidrogén-kibocsátását, no meg ellenőrizni, hogy milyen gyakran alakul ki úgynevezett kopogásos égés a motorban.

yamaha-mt-09-2021-kepek-es-adatok-27523
Ilyen az MT új műszeregysége

Hogy a szigorú előírások miatt ne legyenek gyengébbek a motorkerékpárok, a gyártók jellemzően a hengerűrtartalmat növelik, nagyobb összlökettérfogattal elérve a megfelelő emissziós értékeket és teljesítményt. Úgy hírlik, ez a Yamaha MT-09 esetében 4-5 lóerős teljesítménynövekedést hoz, és 847-ről 889 köbcentire nőtt összlökettérfogatot.

yamaha-mt-09-2021-kepek-es-adatok-27520
Szokatlan a fejidom és a fényszóró, különösen az előző MT-09 után meglepő, hogy ilyen formával rukkoltak elő a japánok

Persze mit sem ér a több erő, ha nem kezd el hevesebben verni a leendő vevők szíve a motor láttán, márpedig az új idomzat valószínűleg megosztja majd a nagyközönséget, főleg a fejidom és fényszóró párosa igényel megszokást. Természetesen a trendnek megfelelően új az MT műszeregysége is, és az olajteknő alá rejtett kipufogó mellett se menjünk el szó nélkül. Igazán elegáns megoldás, főleg az ormótlan Euro5-ös dobok korában, amiért nagy-nagy dicséret illeti a tervezőket.

yamaha-mt-09-2021-kepek-es-adatok-27525
Marad a sorhármas motorkonstrukció

A formát tehát láttuk, és néhány hét múlva az is kiderül, hogy milyen műszaki tartalommal kezdi meg pályafutását az MT-09 legújabb, 2021-es kiadása.