Tavaly ősszel számtalan új és továbbfejlesztett motorról rántotta le a leplet a Yamaha, közöttük a régóta várt, sportos MT-átiratról, mely retró stílusban és XSR900 GP néven érkezett még októberben. A korhű sportgép természetesen az MT-09 technikájára épül, mely szintén átdolgozott formában lépett a nagyközönség elé.

A Yamaha 2024-es újdonságai a Kakucs Ringen

Messziről felismerhető az új MT-09 és MT-09 SP, hiszen a többfunkciós LED-fényszóró, az 5 colos, okostelefonnal társítható, navigációként is használható műszeregység és a módosítható helyzetű kormány-lábtartó páros már messziről hirdeti, hogy a 2024-es MT áll előttünk.

yamaha-tesztnap-2024-kakucs-ring
Természetesen az MT teljesítmény-leadása és karaktere személyre szabható az YRC (Yamaha Ride Control) segítségével, sőt akár telefonról is a MyRide alkalmazással

Emellett javult az ergonómia is a módosított üzemanyagtartály révén, a 890 köbcentis sorhármas működését pedig alapáras vezetéssegítő rendszerek felügyelik, beleértve a hátsó kerék megcsúszását megakadályozó BSR-t is, amely természetesen automatikusan kikapcsol Track üzemmódban.

yamaha-tesztnap-2024-kakucs-ring
Komolyan gondolták a „sportos naked” jelzőt: Bridgestone Battlax Hypersport S23 M abroncsok feszülnek az SP változat pillekönnyű Yamaha SpinForged felnijein, a lassításért új, radiális Brembo főfékhenger felel, míg a hátsó felfüggesztést az Öhlins szállítja a Yamahának

Persze az MT modellcsalád többi tagja is felsorakozik a kakucsi pályán, beleértve a sokoldalú MT-03-at és MT-07-et, sőt az MT-technikára épülő Tracereken is üléspróbát vehettek. Utóbbiak – név szerint a Tracer 7, a Tracer 7 GT, a Tracer 9 és a Tracer 9 GT – a crossoverek táborát erősítik, és népszerűségükre jellemző, hogy a hétszázas és kilencszázas Yamahák uralják Magyarországon a túrasportmotorok eladási versenyét – a Tracer 9-ből 53, a Tracer 7-ből pedig 42 darab talált gazdára idén .

yamaha-tesztnap-2024-kakucs-ring
Mi is kipróbáltuk az egyes szintű önvezetésre képes, önállóan gyorsító és lassító Tracer 9-et – tesztünket itt olvashatjátok

A fenti gépek mellett ott lesz Kakucson a Ténéré 700 Extreme és Explore kiadása, a Superbike-vb WCR betétfutamában futó R7, az A1-es géposztályból a klasszikus XSR125, valamint több nagyrobogó is, szóval tényleg a teljes paletta felsorakozik az alföldi pályán.

Nagyrobogókból sem lesz hiány a tesztnapon... 

A Yamaha újdonságait jövő hét szombaton, azaz június 29-én, délelőtt tíz és délután 5 között teheted próbára, amihez nincs szükséged másra, mint motorosruhára, jogsira, no meg regisztrációra. A szervezők lelkiismeretességéről árulkodik, hogy a jelentkezésnél választhatnak a jelentkezők, hogy lassú vagy gyors csoportban szeretnének körözni, így biztosak lehettek benne, hogy hasonló tempójú, tudású motorosokkal lesztek fent a pályán. A legkisebbekre is gondoltak a rendezők: érdekes kísérőprogram lesz számukra a gyermekmotoroztatás, melyet a CL4 Offroad Motoros Iskola tagjai bonyolítanak le Kakucson.

yamaha-tesztnap-2024-kakucs-ring
Yamaha XSR900 GP

Ha Te is részt vennél a tesztnapon, itt jelentkezhetsz a lassú csoportba, míg ezen a linken a gyors csoport időbeosztását láthatod, ahol egy kattintással kiválaszthatod a neked tetsző motort, valamint a számodra megfelelő időpontot a tesztelésre.