Megvan a MotoGP 2020-as rajtlistája, amiből végre kiderült, milyen versenyzőkkel töltik fel az elmúlt napok meglepő bejelentései után fennmaradt helyeket. Természetesen Zarco jövője volt az egyik legfontosabb kérdés, ami tegnap este végre eldőlt - miként azt sejtettük, csak porhintés volt, hogy a Moto2 bajnoka nem tartja tehetségéhez méltónak az Avintia Racinget.

Előhúzták a francia kártyát

Miért nem „engedte” el a DORNA Zarco kezét? Nos, a szervezetnek szüksége van egy francia pilótára, hiszen a hatalmas helyi motorpiac és a legendás pályák is megkövetelik, hogy hazai motorost indítsanak a futamokon. - Quartararo talán svéd? - tehetnék fel a kérdést a szkeptikusok, de az az igazság, hogy Quartararo anno egész családjával Spanyolországba költözött, ott is él, ezért nem „teljes értékű” francia pilóta a rajongóknak.

zarco-a-ducatival-folytatja-23989
Tisztán látszik a DORNA törekvése: valóban gyors és tehetséges pilótákat kell szerződtetni a pénzt hozó, de lassabb versenyzők helyett. Látva az előkészületeket, valószínűleg most is a spanyol szervezet nyomására változott meg Zarco véleménye, és igazolt le a kezdetben kategorikusan kizárt, gyengébb istállóhoz

Így aztán Ezpelata és a Le Mans-promóter Claude Michy együtt küzdött azért, hogy a világbajnokságon belül tartsa Zarcót. Persze a ducatis igazolás újabb kérdéseket vet fel, ugyanis a jelenlegi, GP19-es motor aligha lesz jó Zarcónak, aki feltétlenül top 10-es eredményeket szeretne, így mielőbb fejleszteni kell a csapatnak és beszerezni a legfrissebb technikát. Igen ám, de ez a legszerényebb becslések szerint is legalább egymillió eurót kóstál, amit aligha tud kigazdálkodni az Avintia, főleg most, hogy a fizetős versenyzőjük, Karel Abraham helyére egy fizetést és naprakész technikát elváró tehetség érkezik.

- Azt javasoltam neki, hogy feltétlenül maradjon a MotoGP-ben, mert ha megy egy teljes szezont, akkor 2021-ban már jó eséllyel a Pramackal vagy másik dobogóesélyes csapattal folytathatja a pályafutását - nyilatkozta Carlo Pernat, Zarco menedzsere. Ez kölcsönösen jó üzlet, és a Ducati kimondottan sokat nyerhet az igazolással, hiszen - mint azt Miller is találóan megjegyezte - Zarco ült már Yamahán, Hondán, KTM-en az utóbbi hónapokban, vagyis sok hasznos információt hozhat az Avintiának.