Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

👍️
Korrekten válaszolt mindenki. Az hogy nem azt a választ kaptad amit szerettél volna, az nem lehurrogás.
Aztán jössz itt kamuzva hogy szétment a blokk ,meg nem tudtad hogy kenni kell, azt csodálkozol hogy senki nem vesz már komolyan

Ahogy InSAMinator is mondta: Köszönjük Emese....
Pedig segíteni akartam én is.
Nem tudom ez mire volt jó.
Ugyan nem érzem magam megszólítva, de cseppet átbaszarintva igen.

"Mint korábban írtam is a láncomban 30ekm van. Ami fura, hogy a lánc teljesen jó nincs megnyúlva meg semmi viszont a perselyek amik a láncfogakkal érintkeznek már lötyögnek. Ezáltal menet közben zajos a láncom. Másnak is volt már hasonlóra példa?
....
Nekem még nem potyognak le meg még szt'em attól messze van de hallhatóan lötyögnek menet közben meg ha kézzel megmozgatom őket van lógásuk."

Ennyit árultál el a szituációról. 30 ezer alatt elérhet a lánc egy olyan stádiumba, ahol nincs messze a bajtól. Nem írtad, hogy a görgők mennyit mocorognak. Kéri Laci írt egy normális hangvételű passzust erre válaszul, majd amikor a horvát túrát említetted, arra írta, hogy "híres utolsó mondatok". Nem Kéri urat akarom sározni, de nem kéne mindent K. Istvánra projektálni.
Amikor azt írták, hogy azzal a lánccal már nem kéne messzire menni, az pontosan az, ami egy közösségben elvárható: a lehető legkevesebb kockázat vállalását javasolták a TE érdekedben. Hogy becsúszott mellé egy csepp szarkazmus az utolsó mondatozással... Hát istenem.

Amit István UTÓLAG írt, miután bedobtad a láncszakadást... Mégis mire számítottál? Beszámoltál egy potenciális problémáról, aminek lehetett volna csúnya vége. Kaptál több, számodra óvatoskodónak tűnő reakciót, majd a válaszokkal egyet nem értve elmentél vele egy nagyobb útra. Mindezek után azt mondtad, hogy megtörtént az a baj, amire felhívták a figyelmed. Mindezek tetejébe még egy lapáttal rátettél a következő passzusoddal, ahol 10 centis lengést, a lengővillához érést említetted és azt mondod, a láncápoló készítmények sem ismeretesek számodra.

Mindez nem azokról állít ki bizonyítványt, akik figyelmeztettek a horvát utad előtt.

Istánra visszatérve... Nem kárörvendett, hanem (némi képzavarral élve) verbális fejcsóválásképp leírta a csalódottságát. Tehát amikor azt mondod, hogy egyből így reagált a közösség a te kérdésedre, az több, mint csúsztatás.
Én is írhattam volna olyat, mint István, mert a kollégám műhelyébe beeső 10 motorból 8 lánca, fékje, vagy egyéb kritikus futómű alkatrésze van problémás állapotban.

Az igazi "rosszindulatot" az hozta ki az emberekből, amikor rájöttek, hogy az orruknál fogva vannak vezetve. Ezért pedig sehol nem jár taps és vállveregetés.
Dani!
Az egy dolog amin elgondolkodok, hogy téged mi a fasz motivált ebben a frappáns megleckéltetésben??? Annyira öszinte voltál, csak össze-vissza kamuztál. Azért hogy nekem beolvass, jellemzést írj rólam? Gondolod nem tudom, hogy milyen modortalan vagyok, hogy mennyi gyarló emberi tudással rendelkezem? Hát szinte nincs olyan ezen a forumon, aki ezt ne adta volna tudomásomra, de most büszkén beállhatsz sor végére te is. Olyan nagy tettet hajtottál végre igazán büszke lehetsz magadra. Pár napra feltornáztad a téma látogattottságát is. Ehhez külön gratuláció, mert amúgy manapság már csak egy-egy személyeskedéssel, gyalázkodással sikerül. El kell ismernem nagy huzás volt.
Viszont az, hogy távgyógyban, egy felületesen megfogalmazott hibaleírásra nem következtek be a jóslatok, hát azért látnod kéne, hogy nem nem csak én / mi hibánk. Amúgy visszapörgettem, de spec én nem jósoltam semmit pont. Èn utólag tettem hozzá igyekezve szakmai érvekkel alátámasztva, hogy ilyen eseteknek milyen kimenetele lehet. Èn viszont fentartom, hogy te nem érdemelsz nemhogy motort, de igaziból társaságot sem, ilyen lapos, sunyi, kamugépként.

Nem tudom, hogy felfogtad-e, hogy te mit csináltál. Pl kb 2 éve tanubizonyosságot tettél láncáppolás mikéntjeiröl, majd, mind aki semmit nem tud, felületes kérdezösködéssel a témában bekostoltál a forumra újra, majd a kegyelemdöfést megadva, egy hatalmasat kummantottál, hogy elszakadt a láncod. Majd utána ide jössz öszintéskedni, meg az én személyiségemet megfejteni. Tudod, pont az ilyen rosszul nevelt, forditva összeszerelt gyerekek miatt van a magas ló, flegmaság, okoskodás, lehurrogás. Pontosan az a hangnem amit érdemelesz, és semmivel sem több.
Tölem elférsz itt, de szerintem hetköznapimotoros helyett a dilisdani jobban fog jellemzni, mert egy hétköznapi-átlagos emberbe sokkal több becsület és tartás szorult, mint ami neked jutott.
Utoljára, a legpitiánerebb dolog, hogy nem a szakmai mondandóval próbálsz vitába szálni, hanem egy mocskos karaktergyilkosságba fogsz bele.
Gyere kostolj bele ebbe az oldalba, és mondj okosakat szakmai dolgokba olyan okoskodokkal szemben mint te vagy. Hátradölök, végignézem...
Tessék...
Tehát troll vagy. Köszönjük, Emese...
Kedves István,
Nem vagyok troll.
Lehet, hogy inkább pl neked kellene elgondolkodni azon hogy nem vagy-e flegma és lekezelő és mellé még rosszindulatú is.
Írom ezt azért, mert a láncos témánál annyit kérdeztem, hogy ha lötyög a görgő az mekkora gáz. Erre jött egyből az okoskodás hogy ebből lánc szakadás lesz és hogy amikor leírtam hogy még megcsinálok egy horvát túrát akkor ez már a híre utolsó mondatok egyike. Nem tudom, hogy egy motoros fórumon egy motoros közösségben miért kell egyből így reagálni egy kérdésre. Nyilván értem, hogy Te vagy itt évek óta a megmondó ember a műszaki kérdésekben és így már kialakult nálad egy felsőbbrendűség, de nem gondolom, hogy ez normális. Azt meg hogy beleállt a blokkba a lánc azért írtam, hogy hagy elégüljél ki a haverossal együtt hogy Ti megmondtátok és nem is lehet másképp, mert akkora szaki vagy.
A görgős kérdésem után megcsináltam egy 1600km-es horvát túrát és kb semmiben nem változott a láncom nyúlása hangja vagy bármi. Ebből is látszik, hogy nem kell egyből lehurrogni valaki egy kérdés miatt.
Akkor nem lesz kép a láncal jóllakott blokkról. :)
Meg ő volt az is akinek állítólag szétcseszte az elszakadó lánc a blokkját, miután mindenki javasolta a cserét túra előtt, a soha nem kent láncot. Szóval simán trollkodik, miután a másik hozzászólásban, meg azt ecseteli milyen láncolajzója van.
Mindegy, lényeg hogy a manol láncolajjal igazad volt, az valóban sűrűbb.
A Stihl biológiailag lebomló olaja Bioplus néven fut, nekem is jobban tetszett első olvasatra, mert növényi alapú, könnyen lebomló és takarítani is könnyebb volt mint bármelyik más olajat. Arra viszont nem számítottam, hogy a tartályban is elkezdi a lebomlást, üledékes lesz és képes eltömíteni a rendszert. Az én tartályom ~125ml-es, ami nagyon sokáig elég, nálam hamarabb elkezdte a lebomlást a Bioplus mint amilyen hamar elfogyott. A Stihl Syntplus-t viszont ajánlom, 3 éve van benne, töltöttem is rá, de nem láttam nyomát üledéknek, ráadásul ezt is könnyebb takarítani mint a motor, vagy a hajtóműolajat, de nem kell félni a gyantásodástól és az üledékektől. Más gyártók biológiailag lebomló olajait nem próbáltam, elképzelhető hogy van olyan ami tartósabb.
Kamu az egész!
Oxigénhiányos lehet a drága. :D
Te tényleg TROLL vagy, vazze... pár nappal ezelőtt még azt állítottad, hogy fogalmad sem volt róla, hogy a láncot kenni kell, most meg már azt is tudod, mi a legjobb... Gyorsan tanulsz,öcsém 😁
😂😂
Nem ő mutogatta hogy a saját motorján valami 50eurós 3d nyomtatott olajfogó van a nagylánckerék mögött ?
Adatlapot nem tudom de a makita lebomlója(nekem ez esett le olcsób) sokkal sűrűbb mint a 80w90 🤔
Nem is feltétlen sűrűbb, másabb :D
Szerintem te ne osztogassál tanácsokat...
Szerintem az ilyen kókányolások helyett sokkal egyszerűbb venni egy Scottoiler-t ami a legjobb megoldás és van hozzá olaj is.
....a Manol adatlapján amúgy tényleg nagyobb viszkozitás van.
Igen Stihl olajam van otthon. A sima az még hagyján, de a biológiailag lebomló olaj nekem tényleg olyan mint a víz.
Láttál te már láncfűrész olajat ? Mellette olyan a 80w90 mintha víz lenne :D
Inkább a 2perc/csepp ami szokott lenni itt :D
láncfűrész olaj esőben/hóban sokkal jobb, úgy tapad mint rágó a szőnyegbe
sima olaj csak nyáron meg száraz időben jó
olyan 60másodperc/csepp-re esküsznek páran, szóval azzal a 90 másodperccel lehet nem lenne alapvetően gond.
80W90 de lehet sűrűbbet is.
A láncfűrész olaj, bár tudom sokan esküsznek rá, de szerintem alapvetően túl híg, és nem is a tömített láncokhoz való, hanem elsősorban a láncvezetőn csúszáshoz, meg hogy a híg olaj könnyebben bejusson a tömítetlen csapokhoz....megjegyzem láncfűrészhez is a gépeinkben évente cserélt 80W90-es fáradt olajat használok 😁
Fizika: azért adagolsz rá mert potolni kell a veszteséget. A leváló szennyezett olaj egy része a motoron landol a többi meg elmarad mögötted.
A teoriám egy korábbi posztomban olvashatod, egy esetleges megoldást a szennyezés csökkentésére meg felette, Lacitól.