Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Srácok,eleve marha sokan hülyének tartják a motorosokat,mert motoros.legalább egymást ne basztassuk, tényleg kenjen láncot mindenki amivel csak akarja.Mivel nem járok bazi nagy túrákra,meg nem vagyok híve a motoromat kiegészítőkkel teleaggatni ezért nem foglalkozom láncolajzással.Ha lenne túra motorom és nagy távokat mennék talán meggondolnám a láncolajzót.Pacsi mindenkinek,és legalább a közös bennünk ,hogy szeretünk motorozni. ✋
Szégyellem is magam, hogy a saját tapasztalatom hamis. 😂
Istvánt irigylem nagyon, ilyen szépen, rendezetten összefoglalni a dolgokat, és mindig. Érvelve alátámasztva. Ezt kellene megtanulni de nekem a 2.sor után tele lesz a tököm és csak írom 😂
"vagyis van az a pénz amiért akármilyen tudományos, tesztet elvégeznek olyan eredménnyel amilyet a kedves megrendelő óhajt, és még csak hazudni sem kell hozzá, csak a peremfeltételeket úgy meghatározni, hogy megfelelő legyen a végeredmény."

Èn ezt egyszerüen úgy szoktam megfogalmazi, hogy "bármit be tudok bizonyítani, meg annak az ellenkezöjét is"! :-)
Ne is haragudj Levi, de hogy hihetsz a saját tapasztalataidnak, amikor ő megmondta hogy nem úgy van. 😂
Szerintem engedd el. Jól szórakoztunk rajta, de eljutottunk oda hogy mindenki csak a magáét ismételgeti, nyilvánvalóan nem képes az érvek felfogására és értelmezésére.
Én amúgy tökre megértem azt aki láncsprayzik, nincs ezzel gond, én is csináltam sokáig, de ettől még pontosan láttam hogy az akinek olajozója van annak nem kell a parkolóba tologatni a motort a túrán, és mégis dupla annyit elmegy a lánca.

Meg azt is tudom hogy az összes mosógép gyártó a Calgont ajánja hogy tartósabb legyen a mosógép, és ne vízkövesedjen. Miközben a Calgont soha nem látott Hajdú Energomat a sima 100foritos trisóval is kibírt 40évet vízkő nélkül, vagyis van az a pénz amiért akármilyen tudományos, tesztet elvégeznek olyan eredménnyel amilyet a kedves megrendelő óhajt, és még csak hazudni sem kell hozzá, csak a peremfeltételeket úgy meghatározni, hogy megfelelő legyen a végeredmény.
"Ez egy topik ,itt próbáljuk összegyűjteni azokat az anyagokat amivel védjük és ápoljuk motorjaink láncát."

-Csak a magam nevében írom: Szeret olyan információkat összegyüjteni ami HATÀSOS, és GAZDASÀGOS. Nem szeretem más nemi szervével verni a csalánt! Azért mert valami színes, meg "külföldiül van írva" , ja és drága, meg, meg, meg "független", attól még lehet egy kupac hópihe is...

"Mindenkinek más megszokása,tapasztalata van."

-Ez így igaz. Csak vannak olyanok akiknek több irányú tapasztalatuk van, nem csak egy irányú!!! :-)

"Ki ezt, ki azt használ"
-...és megint, van aki már több dolgot is kipróbált és ebböl valós tapasztalata van, nem csak egy betanult folyamatot ismételget, gondolván, hogyha sokszor megcsinálta, meg "mindenki" más is így csinálja, akkor biztos az jó.

"De leírni egy kutató tesztelő intézettől ,hogy másik hülye,egy kicsit elgondolkodtató."
-Neked mégsem sikerült elgondolkodni rajta!!! Az mellett hogy folyamatosan csúsztatsz. Ráadásul megpróbálom felemelni a vita (?) szintjét "tudományos" szintre, de közben meg ahhoz kevés a szakmai tudásod. Onnam merek ilyet állítani, hogy mérnökként mögöttem van, pár tanulmány, prezentáió, koncepció, teszt-kutatás-fejlesztés mindez egy igen széles müszaki terülten (fémmegmunkálás, elektronikai mudulok gyártasa, ürkutatási egységek tervezése, autóipari gyátosorok-modulok tervezése...), csak hogy nem a levegöbe beszeljünk...

"Közvetlenül motorozás előtt megy a procedúra"

-Aha, szóval még azt az egy ökölszabályt sem tartod be, hogy meleg -üzemi hömérsékletü láncra hordod fel a kenöanyagot, hogy optimális legyen felületek nedvesítése, terülése az "kenöanyagnak". Magyarán mikor hazaérsz, akkor csinálod meg nem mikor elindulsz...
"Findings Results showed that proper use of lubricant can increase the efficiency of the system, by an estimated average of 4.1% is desirable. Additionally, using a continuous lubrication with a mineral oil lubricant leads to better transmission compared to the use of the spray PTFE from the efficiency and thermal points of view."

Felesleges lenne ezen szinten túlságosan magasra tolni a vita (?) szintjét. A lényeg benne van a elözetesben. Ha nem tévedek, a folyamatos-percenkénti ásványi olaj adagolás 4.1% jobb hatásfokkal viszi át a teljesítményt a hátsó kerékre mindezt alacsonyabb höterheléssel. Vagy ugyanez a PTFE spary szemszögéböl nézve, a rosszabb kenés miatt magasabb surlódási érték tehát magasabb höterhelés éri a lánchajtást rosszabb lesz a hatásfoka a hajtásnak. A mechanika energia egy resze höként távozik.

Vagy valaki szeretne ebböl mást (is) kiolvasni???
Na most akkor csak hogy tiszta legyen, Te ezzel mit akarsz bizonyítani?!
Még mindig azon vagy fennakadva, hogy a spray az Isten és az olajzó a szar?
Vagy mi akar lenni ez a nagy talányokban beszélés konkrétumok nélkül?
Köszi bleki a kiegészítést,igen a kutatás a termékek kifejlesztőinél van.Ez egy tesztelő cég.
Nem foglalnék állást, mert bár az egyik oldallal értek egyet láncápolás terén, tiszteletben kívánom tartani azt, hogy mindenki maga dönti el, mit használ.
Ellenben a The Drive a legjobb esetben is egy független online magazin, nem kutató-tesztelő intézet.
Természetesen van profi kutatás és tanulmány a témában, de sajnos a teljes szöveg nem elérhető mezei polgárnak.
https://www.researchgate.net/p...
Ez egy topik ,itt próbáljuk összegyűjteni azokat az anyagokat amivel védjük és ápoljuk motorjaink láncát.Mindenkinek más megszokása,tapasztalata van.Ki ezt, ki azt használ.De leírni egy kutató tesztelő intézettől ,hogy másik hülye,egy kicsit elgondolkodtató.Nem beszélve arról,hogy rengeteg felhasználó tapasztalatát is figyelembe vették.Csak el kell olvasni, nem fog fájni és ingyenes. Egyébként én féktisztítóval befújt puha ronggyal törlöm minél tisztábbra a lányomat,majd motorex hard Road sprayvel állványon forgatva befújom.A végén a lánc külső hevedereiről letörlöm a felesleget.Semmilyen súroló eszközt nem használok.Közvetlenül motorozás előtt megy a procedúra.Kb öt perc az egész.Négyszáz kilométeres menet után is látható a kenőanyag a láncon.Szerintem ezzel a motorexes anyaggal ötszáz kilométer a lélektani határ.Egy szezonban kb 1,5 órát foglalkozom a láncal.De a motor és bőrruha tisztogatásával irgalmatlanul sok idő megy el.Főleg egy nyári zápor után.A motor éves szervize is felemészt gumizásommal együtt legalább öt órát.Összességében a láncal foglalkozom a legkevesebbet.
Akkor hajrá, vegyél belőlük sokat, a hülyének is megéri. Nem?
Aha… 800ft egy liter petróleum ami 3évig elég. Egy kis kefe, szabad félóra és egy rongy.
Ha olajzód van akkor csak egy rongy 🤷🏼‍♂️
A legjobb lánctisztítók.A linkre kattintva magyarra fordítva tudjátok elolvasni. https://www.thedrive.com/revie...
Makita lánckenő olajat használok, lebomló, “zöld”valamelyik nap néztem rá a dobozra, 2éves, félig van. Ez azt jelenti, hogy 30ezer km alatt fogyott el fél liter olaj.
Nem valami sok.
"De amúgy megvan a magyarázat. Környezetvédelem miatt nem írhatja oda"

Mindig ez volt az ok. Ezért tüntek el a gyári láncolajozó rendszerek a korai típusokról, mert nem lehet "nyitott kenési redszer" a jármüveken, ami "szórja az olajat"- szennyezi a környezetet. Ès itt látszik a "motortervezö mérnökök biztos rosszul tudják" toposz. A sok környezetvédö kirekesztette ezt a környezetszennyezö rendszert, helyette "elfogdottá tett" egy jellemzöen hajtógázzal müködö kenö és szintén hajtógázzal müködö tisztító spray-t, melynek felhasználási mennyisége ugyan többszöröse az olajnak (vagyis 10000 km vetített több flakonnyi hajtógázos kenö+ tisztító spray szemben kb 2-3 dl olajjal.)Nem tudom melyiknek nagyobb a környezetterhelése ? ( a kérdés költöi)
Szóval, hogy mi az "optimális" az nem biztos, hogy a mindig a szerkezet szemszögéböl van meghatározva, nem biztos, hogy a motortervezö és gyártó cégek végig tudják verni a szövevényes jogszabályokon a "legjobb" megoldásaikat.. föként európában állanak a nemiszerv rossz végén...köszönhetjük a sok semmirekellö, anyaszomorító hülyegyereknek, akik minden ellen (is) tüntetnek estekenként akár 300-an is- képviselve a "többséget".
Dehogy, ott a link is ugyan erről, csak azt nem tudom összefirkálni pirossal.
De a saját magyar nyelvű leírásomban is ugyan ez van, csak nem volt kedvem a befotózással meg a másolgatással szórakozni.

Az újabb leírásokban már csak a speciális Honda láncspray az elfogadott 😆 úgy látszik a 2018 után gyártott olaj álló gumi "O" gyűrűk már nem bírják a hajtómű csak a kurvadrága misztifikált varázskenőanyagokat 😂

De amúgy megvan a magyarázat. Környezetvédelem miatt nem írhatja oda. A láncfűrész olajad viszont megfelel a környezetvédelmi előírásoknak is, szóval azzal nincs gond. Majd rám fogja a TEK rátörni az ajtót, mert én használok 80W90-est 🙃
Photoshop???
...senki nem állította, hogy egyedül vagy a világon a korlátolt gondolkodásoddal... :)

Ha az idézett rész valóban "tudományos" lenne, akkor a nem ajánlott után mondjuk kifejthette volna a "miért"-et. Persze van akinek ez így is megfelelö, de aki mondjuk 10-12 éve "rongálja" a lánchajtását közönséges olaj kenéssel úgy elötte van neki szintén 10-15 év tapasztalata spray - kenéssel is, az röhög ezen is meg a te szük technikai ismereteiden is egy jót. Mondtam, csak ismételni tudom magam, egy magát valamire is tartó szakember ennél pontnál veszi a szerszámait és csinál egy tesztet. A korlátolt gondolkodásu meg keresi a kifogásokat.

Ha valóban akkor a szakember vagy, akkor már sokszor kellett volna ilyen helyzetbe kerülnöd, hogy meg kellett oldani elsöre lehetlennek tünö dolgokat, vagy olyat amin már mások elvéreztek. Ès jelen esetben nem az a feladat, hogy minket akik akár több mint egy évtizede ezt HASZNÀLJUK EREDMÈNYESEN, meggyözz arról, hogy márpedig akkor is hülyesés, mert TE annak TARTOD, hanem hogy saját magad IS megbizonyosodj arról, hogy ez a dolog (is) müködik...
Kezdetnek tedd fel az elsö kérdést, hogy MI(!!!) minek akarnánk másnak kárt okozni azzal, hogy más kenési módszert ajánlunk, ami bizonyítottan olcsóbb kenöanyagot igényel, megnöveli a hajtás élettartamát a többszörösére, könnyebb tisztítani, és ápolni a hajtást??!!!
Ennyi ideig tartott míg találtál egy veled egyetértő hülyét? 😂

Tessék ez az 2017-es motorom gyári doksija:
https://www.manualslib.com/man...
https://www.thedrive.com/revie.... Lefordítva magyarra olvassátok el.
Micsoda megfigyelés, ezt soha nem gondoltam volna hogy így leírtam kétszer is. Bravó!
Azért te sem hagytad szó nélkül! :-)))
Mint láthatod vannak újszületettek, és nekik "minden vicc" új!
...meg akiknek egy "viccük" van... :)

"minek győzködni akárkit is? Annyira felesleges..."
Èn másképpen látom ezt a dolgok. Nem csak az alulinformáltnak, vagy a naphosszat a neten lógóknak legyen már lehetösége okoskodni...Igen is szükség van a folyamatos korrekcióra, nem kell hogy hülyeség hódítson mindenhol. Nincs annál nagyobb vörös posztó mint mikor tájékozatlan, félreinformált, felkészületlenek teritik a hülyeséget...
Már én sem állok le életviteli tanácsokat osztogatni, barátkozni..., de a müszaki dolgok még nem hagynak hidegen...és itt most nem a bölcsés-szakújságiró szintre, meg katalógus-számháborura gondolok...
Gyerekek, de komolyan...
Szökő évben egyszer jövök fel erre a tetű sportmotor fórumra, azon belül 10 évente ebbe a topicba, és még mindig ez a süket téma... 😂
80 oldalas esszék a lánc olajzó, kontra spré fanok közt..
Ennyi erővel lassan Paksot meghajtjátok, annyi energiát fektettek ebbe... 😂😂😂
K. István, minek győzködni akárkit is? Annyira felesleges...
Aki akarja, használjon olajzót, aki fikázza rá kell hagyni. 😊
Soha, senkit nem győzködtem az olajzóról, max beszéltem neki róla, meg a Pdoilert szoktam ajánlani..
Ha fikázza, nem akarja lapozok.
Erre itt meg még 10 évvel ezelőttnél tartunk...
Miért nem engeditek már el a témát? 😊
Igen, a régi CB750-es is ilyen volt.
Még nem olvastam mit írtak erre, de volt régebben láncolajzós gyári Honda meg még pár és úgy tudom a környezetvédelem miatt hagyták el kb. mint a vasútnál, hogy birkafaggyúval kennek ez miatt és nem ásványi zsírokkal.