Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Valakinek nincsen esetleg AutoData katalógusa ? Főleg olyan, amiben
benne van a BOSCH 5.7 ABS ? Eléggé kellene...
Azthiszem autót többet fogok szerelni a közeljövőben mint motort.
Az RF-em perselyei is ilyenek voltak.
Enyhén látható kopás... szerintem egy tusír kihozná, hogy nem kell aggódnod.
És ha már képeknél tartunk, nálam így néz ki, a leömlők felett vannak a nyílások amiből csövek mennek a PAIR rendszerbe.
Meg itt van 2 neten talált kép hogy mennyi cucc volt még a PAIR miatt a motortérben.
Fűtés nincs rajta, az már tényleg egzotikum lenne.
Érdekességképpen, látszik hogy mennyivel kisebb a keresztmetszete a karburátornak, tök vastag a fala. A cikkszámot csak köv héten tudom beazonosítani, mert az otthon van, de nincs kétség ezek után.
Kíváncsi vagyok hogy ilyen összeállításban az 50 és 100 lóerő között vajon hol lehet.
Van rajt fűtés is?
De, jól nézted.
Enyémen 125 van.
Az oldalán is rajt a cikkszáma amit a neten be tudsz azonosítani.

http://www.suzukimotos.com.br/...
innen tölcsed le a manualokat.

http://www.manualedereparatie....

Sokmindenre választ találsz-
Mindegy, az előző hozzászólásomnak nem sok értelme volt...
Most csak egy kép van nálam a karburátorról amit hétvégén lőttem, 120-as van a pillangószelepen, ez a 33-mas karburátor
Nagyon szép állapotban van ránézésre a cucc!
Enyémben a 36-os van.
Betűjelei vannak a tengelyeknek ami alapján tudod azonosítani.
Láncot nem kell szétszedni, elég a feszítőt kivenni.
Sajnos a felületekhez nem értek hogy mennyire jók még, de azt megkérdezem hogy a tengelyek kiszedéséhez szét kell fűzni a láncot?

Közben a nemzetközi facebookos fórumon kiderült hogy az enyémben 36-os helyett 33-mas karburátor van, volt benne eredetileg az a PAIR kipufogógáz visszavezetés, a nyomai megvannak a leömlők felett.(kaliforniai, ausztriai, svájci (francia?) piaci) Illetve ennél a változatnál a vezérműtengely se emel annyit. . Összefüggésben van a kormolással is, mert még a tűt se oda kell rakni ahol most van ennél a karbinál..
Esetleg rámérnél tolómérővel a vezérműtengely bütykére hogy mekkora az emelése?

A motor közben miszlikekben, váz, felnik homokfúváson+ szinteren, idomok még műanyagoshoz meg festőre várnak....
Közben nekiláttam a vezérlés átnézéséhez.
Lánc jó, nem lehet elmozdítani a lánckerékről.
7 hézag van határértéknél amiből hármat sikerült már beállítani egy másikból átrakott lapkával.
Maradék 4 lapkát megrendeltem, jövő hét közepére hozzák a kereskedésbe így nem kell postát fizetni.
Már csak egy nyomatékkulcs hiányzik a 12Nm-hez.
Vezérműtengelyek csapágyai viszont érdekesek.


Bárcsak intézkedne a biztosító már. Mit gondoltok mikor kezdődik meg egyáltalán a kár felmérése?

Írtam több mindenkinek is, köztük a suzuki márkaszerviznek is, akikkel már korábban is beszéltem és ők például gyári technológia szerint tudják hogy javítható-e vagy sem. Még nem válaszoltak, az ő véleményük elég jelentős lesz az ügyben.
Ez természetes, én is körbe járnám alaposan a témát.
Ezért kell több helyen is érdeklődni, nem szabad csak egy szerelői véleményre adni. Ha mindenki javíthatónak minősíti, akkor ahhoz vidd, akiben megbízol. Ha viszont kétséges, akkor kell észnél lenni.
Természetesen, köszönök mindent. Egyértelmű, ha nem lehet tökéletesen helyreállítani, akkor tárgytalan a motor. Kib@szni nem akarok se magammal, se az utókorral. Csak mint lehetőség meg szeretném vizsgálni.
Azért nem ennyire egyszerü. Az avultatás egy dolog, azt simán kigazdálkodják, a lényeg, neked nem kerül idődbe, és pénzedbe.
Viszont ami fontosabb, hogy nekik van a vázhoz megfelelő felszerelésük. Ha Ők is azt mondják, hogy nem javítható, akkor azon erősen el kell gondolkodni. Nem hinném, hogy húzópad, és az ehhez tartozó speciális eszközök nélkül megfelelően javítható lenne.
Mivel ez "lemezváz", vagy "profílváz", a hajláskor a teteje megnyúlt, az alsó része meg megrogyott. A rogyást még meg lehet húzni, de a nyúlással nem lehet mit kezdeni, fizikai képtelenség visszaállítani az eredeti méretet, és mivel ettől a résztől függ az egész első futómű "jósága", még egy fél mm is sokat számít. Én nem kockáztatnék.
Bármennyire is a szívedhez nőtt, inkább a józan ész döntsön, mert nagy bukta lehet a vége.
Teljesen igazad van (előző posztok is), meglátjuk ki mit mond. Ha a biztosítótól megfelelő összeg jön akkor talpra állítom! Kicsi RF ne félj, fogunk még cruiselni.
Az a baj, nem sok A2-höz jó RF futkos.
Márkaszerviz itt már nem feltétlen kifizetődő, mert a biztosító a motor
kora miatt avulást számol (és nem keveset!) az új alkatrész árából.
Amit neked kell zsebből kifizetni merthogy nem lehet az új beépített alkatrészek miatt bónuszhaszna a károsultnak.
Viszont ha minden igaz, a ruhára sisakra reálisan térítenek.
Hiába csak pár karc lett egy sisakon, az ütődéstől megsérült az energiaelnyelő rétege.
Hú, komolyat kapott a motor! Pedig nagyon szép darab volt!

Meglátjuk mi lesz, köszönöm a tanácsokat. Elviszem hozzá és ha azt mondja szar, akkor valamit kitalálunk.
Taschner publikációit rendszeresen, lelkesen nézem Én is, komoly szerelőnek tartom.
Akkor is egy cserét választanék legalább a váz helyett (miatt).
Enyém kicsit jobban össze lett csukva, nem is gondolkodtam pár percnél tovább a lábraállításán.
Sisakot ne hagyd értékcsökkentnek vetetni, mindenképp ragaszkodj a cseréhez még akkor is ha oda kell nekik adni!