Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nyugi van, a szines ábráddal nincs baj, én emlékeztem rosszul, h a motor hőjéhez viszonyítják, de nem, a gyertyáéhoz.
A másik, a részletesebb ábra viszont nekem hiányosnak tűnik, éjjel sehogy sem találtam az (E)GV-t, ami ugye a széria "versenygyertya".
Mivel a neten szinte bármit lehet találni pro és kontra, ezért kurvára át tudod baszni magad ha a rossz megközelítést veszed alapul... Mondjuk azért mutathatnál nekem B7EGV-t, én még nem is hallottam róla, de, h krossznál nem lenne értelme az kurvaélet!
Amit írtam azt én mind kipróbáltam, csináltam/csinálom, tudom miről ugatok. De becs szóra többet nem fogok neked semmit segíteni!
Szia. Én egy nagyon profi (cégen belül ) cnc marós programozó, gépbeállító vagyok. Munkám adódó hogy átlássam a miérteket és hogyanokat. Az lehet 2t ben tudatlan vagyok előttetek, mert veletek lehet hőértékről beszélgetni...De itt helybe sokan kikérik a vélemênyem, hogy ugyan támasszuk màr fel ezt a hulladékot, legyen mivel munkába járni... De most versenygép mellett látom hogy nem tudok semmit.Szintén egyetértek hogy a motor lesz értem és nem fordítva, de gyerek korom óta motorozok és szerelek, viszont sose volt rest megkérdezni mást, s főleg tanulni mástól. Így vagyők veletek. Tetszik a pofámnak hogy tele smile-val nap mint nap tanulok Tőletek. Ha préstérről lesz szó, vagy hengerfej tunningròl, én is keresek egy szakszervizt. Egyenlőre csak motorozni akarok, s megérteni miért emeli 3.-ban is az elejêt...vagy miért nem. Új, virtuális barátaim lettek, s amég barátkoznak, azok is maradnak. Köszönöm.
Egyébként meg úgy vélem, hogy ha kicsit is elkötelezett vagyok egy bizonyos témában akkor a mai magyar hozzáállás mellett a szakmunkás területen, valószínű jobb minőségű munkát tudok végezni mint egy "szakember".

Sajnos sok évi rossz tapasztalat mondatja ezt velem (nem csak motor kapcsán).
Nincs köztünk vita

Kicsit hosszú lesz, elnézést érte és nem sértődöm meg ha nem rágod át rajta magad.

Tudom, hogy semmit sem tudok. Nem óhajtok komoly motorszerelési műveleteket végrehajtani. Megelégszem a gyertya cserével, karbipucolással, lánccserével (tudom ezeket is lehet misztifikálni) stb. Ha olyan gondja lesz a motornak megy a szerelőhöz, még akkor is ha érdeklődve figyelek minden ezzel kapcsolatos információt.

Arról viszont nehezen vagyok meggyőzhető, hogy a tegnap elhangzottaknál több infóra lenne szükség egy gyertyacseréhez hobbi szintű endurózás esetén. Én úgy vélem azért van némi ellentét a beszélgetésekbe mert teljesen más céllal tartanak motorokat a hozzászólók. Értem én, hogy ez versenytechnika és bonyolult stb.., de én pusztán szórakozásra használom, amibe az is beletartozik hogy nem fogok mellé egy szerelőt alkalmazni hogy folyamatosan versenyállapotban tartsa. Fenntartom magamnak a jogot, hogy ha akarom akkor addig használom míg porrá nem lesz. Sosem fogok személyesen kuplungot felújítani ahogy te tetted (amiért minden elismerésem egyébként) mert sem tudásom sem időm nincs rá és nem is szándékozom ennyit foglalkozni vele. Természetesen a műszaki érdeklődésem azért megvan így szívesen követem még a legbonyolultabb részleteit is a dolognak.

Nem tudom mennyire tudtam jól kifejezni magam.

Amúgy a kókányolást én sem szeretem. Ráadásul nálam a gépek nincsenek ridegtartáson, mert mindig a lehető legjobb minőséget kapják abból amit épp beléjük rakok (pl most motul 800-as olajjal járok még akkor is ha a szerelő és nem mellesleg krossz versenyző ismerősöm teljesen feleslegesnek tartja.) és időben (sőt általában idő előtt) cserélek mindent. Nálam sűrűbben kevesen pucolnak pl. légszűrőt. Viszont van egy határ amit hajlandó vagyok a motorral foglalkozni. Ennek fő oka, hogy a munkám olyan ahol folyamatosan van mit tanulni és van hová fejlődni (sőt kötelező is) így az ilyen irányú igényeim bőven ki vannak elégítve. A motor pedig csak addig érdekel míg szórakoztat és nem érzem tehernek.

Sajnálom ha ez bárkit zavar vagy akár sért.

Azért tartottam fontosnak leírni a fentieket mert látom, hogy rendszeres írsz a fórumon és nagyon segítőkész vagy. Mivel hosszú távra tervezek az rm-vel így valószínű én is sűrűn előfordulok majd itt és kvázi be szerettem volna mutatkozni kicsit.

Köszönöm a két könyv tippet. Nincs kizárva, hogy beszerzem őket.
Ha komolyabban el szeretnél benne mélyedni, akkor keress valami motorszerelőknek szóló könyvet és kezd el magad átrágni, ha csak a 2T érdekel, akkor azon a részen. Gázlengésektől kezdve a karburátorig, égésterek, stb.
http://www.mforce.hu/konyv.htm...
Ez a kettő ad némi alapot, de csak alapok, s ebből nem fogsz tudni megtanulni szerelni, de talán kapsz némi elméleti alapot, amit aztán ha átlátsz, megértesz, akkor rájöhetsz a miértekre.

A másik út amit sokat csinálnak, hogy egy adott problémára megtudják a választ(gyakorlat), s ebből próbálnak következtetni másik esetben a miértre, szerintem ez is szükséges, de elmélet nélkül kevés pont az összefüggések és a bonyolultság miatt, lehet ugyanazt a jelenséget más okozza, s akkor nem az esz a megoldás.
Szóval elmélet, összefüggések megértése, átlátása és a mellé sok-sok év gyakorlati tapasztalatai.
Vigyázz mert elég bonyi összefüggések vannak 2T ben
Amit most lehet jónak gondolsz, azt lehet később rossznak fogod gondolni, ha megismered az összefüggéseket és a többi "rendszer" működését is.
Ne légy szigorú szerintem, mert én tegnap is sokat okosodtam ami nem következett volna be ha nem beszélünk róla.

Látod én is kezdő vagyok a témában és hibázok sokat. Viszont ahogy már beszéltük is én is szeretem megérteni a miérteket a hogyanok mögött. Tegnap a beszélgetés kapcsán 2 órát olvasgattam a gyertyák működését, hőértékét, mert eddig gőzöm sem volt róla (csak azt véltem tudni hogy milyen kell az enyémbe papíron és hogy épp milyen van benne). Úgy vélem, hogy ha nem is vagyok épp a téma szakértője de mostanra az én motorozásomhoz szükséges alap információkat összeszedtem és ez a lényeg.
Én probàltam normális lenni, neked mêg mindig nem megy. Belinkekték a 7-es gyári gyertyàt, nem fogadod el. A 125- höz is a 8-ast, Te még mindig emlékezetből 9-est mondasz. Nem is velem veszekedtél és engem osztasz. Értem, ha tatázok 8-as, ha nyelezek 9-es. De ünnepélyesen megkérlek, inkább ne válaszolj kérdéseimre ha nem tudsz értelmes hangnemet megütni. Más egész jól veszi a hülyeségeimet, mégis normálisan "osztanak"...
Elneztem a szamozast az nkg oldalan, jo hogy beszeltunk rola mert tevedesben voltam. Persze hogy a magasabb szamu nagyobb hoerteku ergo nehezebben melegsszik.

Am erdekes hogy az 250eshez van ahol 7es hoerteku gyertyat irnak, ami az nkg oldal szerint verseny gyertya, van ahol 8asat.
Ez a resze magamtol is ment
A 9-es meg a kettő közt van...
A 10-es NGK mióta melegszik könnyen? Az a 8-as.
De kurva eccerű, típuson belül az a kisebb hőérték aminek hosszabb/vékonyabb a belső elektróda körüli kerámiája, és fordítva...
Ha nyelezed akkor kell a konnyebben melegedo gyertya ?
Meg linket is tettem be.
Ja és ahogy nézem sikerült két táblázatot találnod ami nem ebbe a témába vág, az egyik hibás, a másik meg egész biztosan nem NGK.
Ezt pofázom, h azt sem tudod mit kérdezel ! Kurvára idegesítő az ilyen. Mit nem lehet érteni a lényegen? Leírtam mit miért, kurva egyszerű...

Ha jól tévedek 125-ösöd van, ahhoz a "széria" versenygyertyából 9-est írnak tudtommal.

A hőértéknél egyetlen dolog a lényeg : Öntisztulási hőfokon üzemeljen a gyertya! Ennyi az egész!

Ha tatázol, "hidegen" jár a moci, túl dús a keverék, akkor inkább a 8-as jobb bele. Ha benzinben dúsabb keverékkel nyelezed krossz pályán (pl gyári beállítás) akkor a 9-es kell bele.
Ha profin be van élesre karburálva akkor esélyes a 10-es, természetesen NGK-ról beszélek.
Ha több irányú a felhasználás akkor értelemszerűen több féle hőérték fog kelleni, én 9-esből többet is vennék...
Nekem kisebb rakás gyertyám van, a legcsövesebb az EG, azokat azokba a P20-asokba rakom amik viszonylag nincsenek kihegyezve, a pörgősebbekbe csak EGV.
EGV-sből tudtommal nincs zavarszűrős, mert minek lenne...
Lényegtelen dolgokon variálsz megint.
Versenygyertyában nincs 7-es hőérték
Értem!
Köszönöm Uraim a mai fejtágitást! Jó éjt!
Egy kis plusz infó:
Nem kell cserelgetni.Tegyél bele gyári hoerteket. Az enyémben nem az van azért fogom cserélni.
Nem kell cserelgetni.Tegyél bele gyári hoerteket. Az enyémben nem az van azért fogom cserélni.
De itt a kép, s átlag kérdem. Nyáron most a 8-as helyett akkor mi kell? Ez szerint 7-es...
Az enyém 250es. Rosszul szurted le.
Forditva irtam a tanulságot NGK esetében....
Rendben köszönöm.
Hát ez az, forditott, most néztem éppen és ezért is vagyok már kusza. Szóval a tanulság hogy a 8-as helyett, 9-es lehet de 7-es nem. Mert most a 9-essel ami benn van, az túl van védve, vagy túl tud melegedni? Itt a gondom, hogy olyan hőértékű nem lehet ami túlmelegszik, és bexarik. Tehát most 8-as kell hivatalosan, nyáron meg 7-es. De ki az a hülye aki belerakott 9-est? ÉS MIÉRT IS? Aszittem értem, de nem, jó hogy itt vagytok....
Ja és nekem is mind a kettő van a polcon, mert én is sokat hezitáltam így végül vettem mindegyikből. Jelenleg a Br8eg jól teljesít, de ha gond lesz vele akkor kipróbálom a b8egv-t is. Nyáron meg valószínű áttérek a 7es hőértékre ezekből.