Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez az a téma, ahol nem a méret a lényeg, ne úgy képzeld el, hogy egy 400W-os generátor esetén a szabályzó azt a teljesítményt elhasználva (pl,lekapcsolt lámpák esetén, 400 W-ot) szabályozza!! Még annyit: ha bizonytalan a szabályzás az nem biztos, hogy csak a szabályzó hibája. Mérni kell, és ellenőrizni.
Micsoda villanyos szakember... tedd be, ha nem lesz szar, akkor jó
Ismered az illetőt? Mert meg kellene mondani neki, nagyon óvatos legyen, cserélje ki a fesszabot. Kössön rá egy volt-mérőt a motorra . Majd indítsa be , közben figyelje a műszert , max:14,4V lehet, magasabb fordulatnál !! És ha sehol nincs erős melegedés füst, akkor sikeres volt a munka!!
Csak arra lennék kiváncsi: a fesszabályzó működő motorról lett-e leszedve??
Az azonos színek csereszabatosak,
Varjal.

Az enyemnek semmi baja. A kerdezo kerdezte, hogy ha a vezetekek szama es szine egyezik akkor csereszabatos-e?

Azt mondtatok hogy igen, kozben lehet a goldwing szabalyzojat rakja be egy 125-os yamahaba.
A fesszabályzón nincs semmi adat? Szerintem vidd el egy autóvillamosságihoz mérje meg, egyáltalán működőképes-e. Azoknak is két típusa van az egyik a felesleges teljesítményt eldisszipálja, a másik típus a generátort szabályozza vissza a gerjesztés szabályozásával.
Elvileg igen. Léteznek utángyártott univerzális szabályzok azok.is nagyjábol igy vannak belöve. Én mindenképp beraknám.ha olyan lenne kézközelben. Nagyot nem lehet mellélöni.
Aha,
erre a szar melóra úgy derült fény, hogy szólt, hogy nem megy a mosógép, megmértem, nincs áram a dugaljban, de az automata nem oldott le. Leveszem a doboztetőt, a kötés elégett, Mondom azt a 2 métert kicserélem, de kiderült, hogy a már előtte lévő dobozban is elvolt égve a kötés. Az lett a vége, hogy a a mennyezetre menő mm-falkábel kivételével MINDEN vezetéket ki kellett cserélnem. Persze dugalj és világítás egy áramkörön, de az egész családi ház kettő áramkörrel lett megoldva, észak-dél. Egy színnel nagy részében és rávakolva a kötődöbözra.
Szidtam a büdös, rohadt kurva anyját a "mesternek", akit persze megtudtam, hogy ki volt, egy víz-villanyszerelő, az állati sorba került, első big brother kétes személyiségű "győztes", bb-évi apja.
nem vagyok szakember, szóval ilyet nem állíthatok
de én biztos bele tenném ha az lenne a polcon......
Nem azt kérdeztem , hogy a Goldwing és az 50 ccm-es robogóét fel lehet-e cserélni..
Fuss neki még egyszer. Tehát egy Honda CBF 600 (elöl két lámpa), egy Yamaha FZ6-S (elöl két lámpa) és hasonló felépítésű motorok (sor4, 600 ccm elül két izzó, két helyzetjelző, hátul egy helyzetjelző és egy rendszámtábla világítás) és gyárilag nincs ülés fűtés, markolatfűtés, stb akkor elviekben tök csereszabatos a feszszabályzója?
ha 50 évet bírt olyan nagy baj nem lehetett vele
Erre nem tudok mit mondani, de elektromos kivitelezésnél ilyent csinálni nem tűnik jó ötletnek.
pl egy kis nyikhaj edúró 35/35w első izzóval egy hátsó féklámpával önindító nélkül, teljesen más mint egy túra gép 2-3 első lámpával ülésfűtés markolatfűtés stbstbstb
azért a 70es években egész nagy alapanyag hiány volt
ezt nem értem. Ok a motorokban különböznek az akksik (ccm, hengerszám és kompresszió adta inditási erőszükséglet miatt). De innentől a motorok jelentős része elektromos szempontból azonos. Világít egy tompított, egy helyzetjelző (vagy kettő ami +5w), hátul helyzetjelző és rendszámtábla világítás. A különbség ott lehet, hogy két tompított világít vagy nem H4 izzó van benne hanem 2 H7 ami +55w. Ebből kiindulva bármelyik vezetékszám egyezőség esetén csereszabatosnak kellene lennie. legfeljebb máshová fogatja fel nem?
Apósnál minden piros volt.
De a lényeg az, hogy amit akkor össze tudtak lopni, meg a kontárok összehoztak. Hogy minden egyszínű, vagy a szakács csinálta a színre-színt, az tulajdonképpen tökmindegy.
színre színt
anyóséknál minden vezeték fekete, festő leszedte a kapcsolókat én meg tegyem vissza mert neki nem sikerült összehozni a váltó kapcsolókat
meg kell nézni mennyire melegszik, ha nagyon akkor kell még fogyasztó
nem gondolom hogy nagyon nagy eltérés van a nagyjából azonos felhasználásra tervezett motorok között elektromos téren
tapasztalataim szerint erősen alultervezett mindegyik
Ja, színt a színnel, ezt ismerem, nem fizetünk a villanyszerelőért.
Aztán amikor nem működik mondjuk a váltókapcsoló, mert ott mégsem a "színt a színnel" kell, akkor jön a vakarózás, meg az, hogy "nem érnél rá egy pár percre, mert valamiért nem akar működni" szöveg.

Persze amikor a tróger villanyszerelő először berakja a keresztkapcsolót, aztán középre és a folyosó végére a két váltót, megelőzve a buzik kontárkodását, akkor jön ám a vakarózás...
:-)
Kérdeznék akkor a kérdés alapján mást:
"Adott egy Yamaha és a fesz.szabályzója : egy piros egy fekete és három fehér vezetéket tartalmaz .

Párosítanám egy későbbi Hondáéval , a vezeték felosztás ugyanez ."

Szóval a kérdés és a válaszok alapján az a következtetés vonható le, hogy 12 V-os motorkerékpár esetén ha a vezetékek száma (és szine) megegyezik akkor azok feltétlenül csereszabatosak egymással?

Nem lehet, hogy egy nagyobb teljesítményű generátorhoz adott vezetékszámú feszszab az már kevés lesz (vagy idő előtt tönkremegy)?
" tönkre mehet a fesz .szabályzó ha a fehér vezetékeket egymással felcserélem ? " Biztosan nem! Ettől nem!! A három fehér vezeték a generátor 3 váltakozó áramú fázisa.
Ma már lehet venni egyszerű Voltmérőt, és azzal pontosan meglehet mérni mennyi is az annyi!
Azért ez a cigànyozàs nagyon megy neked.(ha màr a szakma nem is)Nem ùnod mèg?