Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát a meghúzási nyomaték - nyomatékkulcs nélkül - tényleg elég ingoványos talaj ... Hogy mennyi az annyi. mindenesetre én is csak csatlakozni tudok, hogy pl. az az általános, hogy jó erősen és jó szorosra. Csavarhúzóval tudsz kb.15-öt, a gyertyakulccsal, mivel azt a keresztszár miatt erősebben fogod kb.25-öt. Állat módon azt jelenti, (mert bár valóban csak alumínium öntvényből készül a hengerfej) hogy már megszorult a gyertya (vagy máshol a csavar) de a hülyéje még akkor is feszül neki, hogy majd szétdurrannak az erek a homlokán. Én is láttam már nem egy beleszakadt menetet, de ahhoz kb. dupla erővel kell húzni. (Egész iparág épült a javításukra)
A képek természetesen tájékoztató jellegűek.
A porlasztófűtést szerintem fökösleges megcsináltatnod. Ahogy Blackiex írta, 5-8 fok alatt előfordulhat (!) hogy hidegindítási problémáid lesznek. Tehát télen, nagy páratartalomnál, és esetlegesen. És csak indításkor. De ahogy láttuk a motorod a házikedvenc helyén a nappaliban tartod, így ez a probléma rád (mondhatnánk ránk magyarokra) nem vonatkozik. Inkább a Szentpéterváriak miatt építették bele. Aki levágta pedig abban bízott, hogy ez a motor Magyarországon gurul a továbbiakban is. 🙂
Pontosan,a gyertya 20-25Nm max! Foleg a kis gyertyak! Az ugye acel gyertya alu hengerfejbe. Nem szabad allatmod megtepni.
HU-HU! A 210Nm nagyon gáz lenne a gyertyához!
Köszi megkeresem a blogon.😊 Nem mondod hiába, azért sok mindent csavaroztam már. 😂 Máskérdés hogy ezt még nem próbáltam, de mindent el kell kezdeni.😆 Építettem már kerítést( nem drót) raktam össze konyha bútort, szekrényeket, falra is felfúrtam. Villanyt is szerelek, meg mindent is.😅 (Betanított mikroelektronikai szerelő voltam 8 évig😅 fiatalon.) De azért megpróbálok egy nyomatékkulcsot szerezni kölcsön. Mennyi Nm-rel kell meghúzni? Neten láttam valahol egy 25 Nm-es értéket, de az egyik nyomatékkulcson volt egy táblázat amin az M16 hoz 210 Nm tartozott, viszont gondolom az sima csavarra vonatkozott nem gyertyára.🤔
Az NGK-t orrba-szajba hamisitjak. Az irridiumost plane. Masfelol irridiumos gyertya egy ilyen motorba felesleges penzkidobas. Denso U20FSR-U vagy sima NGK CR6HSA boven eleg. Igen, ezek 16-os kulccsal jonnek ki. A plusz negyed fordulat nem feltetlen iranyado (foleg uj gyertyanal nem), de azt is hiaba mondom, hogy annyira huzd meg, amennyire csuklobol erolkodes nelkul sikerul.

Van kulon olajcseres szajbaragosom a blogon, ha az segit
Hú köszi! Mindig tanul az ember.😳 Meg kellene csináltatnom? De vajon miért köthették ki?🤔 Most elméletben szabin leszek, bár ez nálunk sose tuti... Kipróbálom a motort hosszabb távon. Olvasgatom folyamatosan a fórumot, persze több kérdésem lett mint volt.😅 (Pl. még azt se tudom mi a pilotcsavar 😂) Kicserélném az olajat, mert nem tudom mikor volt. Az hogy mit mondott az eladó egy dolog. Miután az aksin is rajta hagyta a gumibizbaszt, már nem bízom benne annyira... Nem ő volt a tulaj, csak egy biztosítási ügynök. Megnéznénk szomszédommal a gyertyákat is. Louisban láttam hozzá irridiumosat is ami kompatibilis az Ngk sima hozzávaló gyertyával. Érdemes lehet olyanra cserélni? Igaz még azt sem tudom milyen van benne. Láttam inkább a Denzo-t javaslod. Arra még nem kerestem rá. A másik motoron simán tudok olajat cserélni de ezen még az olajleeresztőt meg a szűrőt se találom.😂 (Megnézem a manualt csak rohadt idegesítő a telefonomon Pdf-ben keresgélni.😬 )A gyertyánál a kézzel betekerés után 1/4 fordulat jó lesz? Nyomatékkulcsom nincs. Néztem boltban de nagyon drágák.😅 Gyertyakulcsom van. 16-os kell ugye? Ha amúgy a régi gyertya megy vissza, és bejelölöm pontosan hogyan áll most, az segíthet pont ugyan így visszatenni? Hogy ne még rontsunk a helyzeten.🤭
Az a helyzet, hogy bizonyos idojarasi korulmenyek kozott (pl. 5-8 fok, magas paratartalom) elofordulhat, hogy a karburator torka bederesedik, a tolattyuja pedig adott pozicioban befagy.

A porlaszton atszivott hideg levego es a porlaszto falara juto uzemanyagcseppek parolgasa egyarant hot von el a karburator torkanak a feluletetol, emiatt a kornyezeti homerseklet ala tud hulni. Ha a levego paratartalma kelloen magas, a beszivott levegobol a nedvesseg kicsapodik a porlaszto torkanak a falan es oda is deresedik azonnal, igy jon letre az a fagyasos jelenseg, amit fentebb vazoltam.

A porlasztofutesnek az a dolga, hogy hideg idoben (amit a leszakadni keszulo hoerzekelo patronod detektal) a futoelem megmelegitse a porlaszto aluminium ontvenyet es igy megelozi a deresedest es a tolattyu befagyasat.
Ez a porlasztófűtés hiányozhat? Mire jó?😅 Nem lifeg semmi...
Lehet, hogy elég hosszúak a vezetékek ahhoz, hogy előtted valaki átrendezze. Vagy csak nem emlékezett tavasszal, hogy jött ki télen az akksi és így sikerült. Passz.
Basszus ebbe már én is belezavarodtam. Az ábrán a + kuplung oldal a csőre meg fék oldal de a motoron a fék oldalán van a +, és a gyári cső is. A gyári akksin viszont a + fék oldal, a csőr kuplung oldal.😆 Szóval a gyári aksi nem stimmel a motorhoz.😅 Létezik hogy valaki megfordította az én motoromon a +,-, oldalt?🤷 Ezért van kitörve a kuplung oldalon a tartó, mert ha gyári aksit tettek bele anno, le kellett vezetni a csövet valahol. Na mindegy a gondozás mentes lesz a megoldás, csőr nélkül.😆
Áhh, már belezavarodtam ebbe a sok keverésbe - nem BAL.
Szóval a váltó felé nézne a túlfolyó, és így került a fékpedál oldalára.
Ez azért van, mert az akksi fordítva van beszerelve.
Néccsak a gyári ábrát... A bekötési pontok elöl vannak a tank felől. Az akksid háttal előre van és így az egyébként bal oldalon levő túlfolyó eképpen került a bal oldalra.

Jó, mondjuk ha így most megfelel, akkor mindegy.
Szigszalagozd vagy kötegelőzd fel oda. Az egy hőmérséklet érzékelő, nagy baja nem lenne, ha leesne, de ne a hengerfejet mérje, hanem a levegőt.

Az előző képeden az a porlaszófűtés, valóban. Az a szabadon kiálló érintkező egy csatlakozó, ott kéne testet kapjon a porlasztőfűtés. Ha a testkábele nem lifeg valahol szabadon, lehet valaki levágta és így iktatta ki.
A kép
Ez lassan elszakad, és bármi is ez, a blokk tetején fog kikötni... 😅 Csinálni kell valamit? A baloldali krómbuci mögött van.
Amúgy ez így oké? A manualból úgy okoskodtam, ez a karburátor fűtés bármit is jelent?😅 De nem baj hogy ilyen csupasz?
A gyári csövet amin gumiperem is volt kivettem és kivezettem máshol. Az jó lett volna, de úgy el van öregedve, meg égve, mivel nem volt rögzítve, hogy olyan mint a szita... Betettem az újat, de az meg merevebb és nagyobb a falvastagsága, ugyhogy coptam vele. De bent van, talán nem csúszik le menet közben. Ráhúztam az eredeti gumikarikáját ês kábelrögzítővel is rögzítettem. Megtaláltam a vázon is az eredeti pontokat ahova be kellett volna dugva lennie.😅 A fényképeken még én sem látom amit kell, pedig tudom hogy van.😆
Itt látszik, hogy gyári cső meg a csőrőcske hogy viszonyul egymáshoz. Ha a gyári csövet így ráhúzom nem tud az aksi a helyére menni. (Amúgy megoldottam 😂)
Ez vicces, mert a cső és a levezetése jó oldalon van csak előrébb. 😅 Viszont a másik oldalon ahol a gyári csőröcskéje lenne ki van törve egy darab a tartó műanyagból. Valószínű azért.🤷
Na.. Amid most van: Varta B10L-B (136 sz x 91 v x 146 m. , jobb +, 150A)
Ami benne kéne legyen az YB10L-A2 (méretek ua., hidegnindítási áram ua.)
Tehát nagy keverés ott nincs.

A difi PONT a túlfolyó, a túloldalon van. A gyárival azonos akku túlfolyója a negatív bekötőpont oldalán van, a tiéd meg a túlfelén. Magyarán: a csőr és a cső nagyon nem ott fut, ahol kéne neki.
Na várjál, kutaok egy kicsit... Megnézem, miféle akku van most nálad és hogy az mitől nem ugyanaz, mint a gyárilag bele való...
Van de ennek az aksinak a csőre 1,5 centivel hátrább van. Ha rádugom a csövet nem megy a helyére. Akkor se ha máshol próbálom levezetni. De majd a kép megmutatja. A csőnek már nincs hely az aksi mellett.
Az "535"-ösön a menetirány szerinti jobb oldalon, volt egy "nút" a csőnek, alul egy lyukkal, az akksi tokon. Nem tudom, ezen van-e ilyen..
OK. Mindig ez a tuti. "Egy kép többet mond ezer szónál" 👍️