Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez a te képed.
Ott a lendkerék mögötti nagy önindító fogaskerék. Azon is ott a rozsda. A két nyílnál látszik az a határvonal: ahol maradt rajta némi olaj, ott megvédte, ahol nem (felül) ott meg korrodált. Nyilván ez kevésbé kritikus, de ez is arra utal, hogy a blokk elég sokat állt rossz körülmények között.
100% akkor lenne, ha műszerrel meg lenne mérve. Így a képek alapján csak a "bűnjelekre" tudok hagyatkozni, azok pedig pont abba az irányba mutatnak, amit vázoltam.
Láttam már ilyesmit más pajtalelet esetében, a rozsda nyomai és a hengerfal mintázata is teljesen stimmelnek. Más kérdés, hogy annak majd 10 centis dugattyúja volt és emiatt a kompresszió nem csökkent ennyire drasztikusan, de itt mások az arányok. Nagyon pici a furat, kevés is elég a tömítetlenséghez. Ezt bizony fúrni kellene.
Köszönöm.
Akkor 100% hogy emiatt nincs kompresszió?
Még egy utolsó próbát tennék vele, ha menthető.
Köszönöm a kontaktot, ha normális áron lesz akkor szerencsém lesz.
Szerencséd van. Írok privátot, telefonszámmal.
Éles különbséget látok a henger bejsejében, nem konzisztens a hengerfal. Olyan, mintha két nagyon eltérő állapotú szakaszból állna.

Tudod, mi szokott így kinézni? Olyan motor hengere, amit sokáig tároltak valahol, ahol nem volt pára ellen védve. A vezérmű olyan helyzetben volt, hogy valamelyik szelep kissé nyitva maradt és a levegő nedvességtartalma kicsapódott a hengerfalon, korrodálta a henger felső részét. A rozsdát meg a feltámasztáskor kikapirgálta a dugattyú és hopp, már nincs is kompresszió. A dugattyú gyűrűjei közt is ott a rozsda nyoma.
A hengerfej se szép, azok a szelepek komoly törődést igényelnek. Ez nem lesz olcsó.

Van egy ismerősöm, akinek mintha lett volna egy 125-ös donor blokkja, rákérdezek.
Köszönöm.
Kép alapján te látsz valami problémát?
A képek:
https://drive.google.com/drive...

A feszítőt beszerelés előtt MINDENKÉPP szét kell szedni - csak sokkal egyszerűbb lett volna addig, amíg a hengerbe volt csavarozva.
A feszítő egy rugó által kitolt dugattyú, ami csak kifelé tud mozogni, a racsni nem engedi visszacsúszni. Ha így teszed vissza, meg fog szorulni kb. 1 centivel azelőtt, hogy a helyére ülne és ha nekiáll az ember izomból tekerni, eltörik a fenébe.
Szétszedtem az első hengert, most csak ennyire volt időm.
Mindent a leírtak szerint csináltam kivéve a feszítő részét. Nem a középső hatlapfejet csavartam ki hanem a két inbuszt ami tartja. (Félreolvastam)
Csináltam a hengerről és a szelepekről képet. Nem voltak eltörve a gyűrűk.
Kb 65 ezer km van az órában.
Folytatom majd, de még olvasgatok a dolgok után.
Sajnos alig bírtam megnézni azokat a képeket amit küldtél a hosszú szöveg alján. (Se kinagyítani se lementeni nem tudtam)
Annyit észre vettem, olyan mint ha kifújt volna a tömítésnél a kipuf oldalon. Bár lehet csak a kipufogó fújt ki a réz tömítésnél.
A képek:
Elvileg nem kell célszerszám, nem fogsz pl. lendkereket lehúzni, nincs rá szükség.
Mielőtt nekimennél, tedd vissza a generátor fedelét, ellenőrizd az időzítést és a szelephézagokat. Tudom, mondtad, hogy a perecelés után még beindult a motor. Mondhatnánk, hogy akkor biztos jó a szelepek beállítása és a vezérlés időzítése is... De a henger és a gyűrűk sem kopnak csak le maguktól 3 baros végnyomásig úgy, hogy a motor nem is volt üzemeltetve.
Ugyanaz, csak a hsa rézmagos
és speciális elektróda kialakítású.
Sikerült kiszedni a blokkot, kb 1 óra alatt, ennyire volt eddig időm, holnap folytatom.
Múltkor sajnos már kitekertem a 4db csavart az egyik henger tetejéről...
Visszarakom majd,(úgy fogom szétszedni ahogy írtad) remélem nem befolyásol semmit a vezérlésben.
Esetleg szükség lesz valamilyen célszerszámra?
Lőttem pár fotót, ennyit kapott a blokk mielőtt működött.
Jelenleg így néznek ki a dolgok.
Az számít amúgy valamit, ha a motorban nem cr6hsa gyertya van hanem csak cr6hs? A nélkül? Ahogy a neten néztem a hőérték ugyan az, meg a leírásuk is.🤭 De valamit csak jelent.😅
Igen, közben addig nyomoztam amig találtam képet a rögzítésről. Köszi! Ez használt lett volna. Újonan csak 150 euróért láttam 250eshez. 😳 Megnézem a linket.😘 Bár akkor ha szerelőhöz kell vinnem nem lesz "kedvem" venni semmit.😅
Jó, valami azzal a karburátorral nincs rendben, az fix. És ez nem a leakasztott fűtés, hanem valami más. Bizony, ezt meg kellene nézetni.
Az 535 vezető háttámlája nem fog passzolni, teljesen más a felfogatása. Ellenben lehet kapni 125-öshöz és 250-eshez is, amik csereszabatosak.
https://ledersatteltasche.de/d...
(380 zlotyi az olyan nyolcvan-néhány euró)
Ja és egy kérdés, egy 535-ös üléstámlája, vezetőülés mögé, passzol az enyémmel?
Jó az a 100 óra szerint volt annyi, mert az 50 nél 42-t vigyorgott nekem a sebességmérő.🤭
Milyen tünetet produkálhat, ha nem testelem le? Tegnap megtisztítottuk szomszédommal a gyertyákat, csúnya kormos volt mindkettő, viszont egyformán. És a motor nem produkált semmi hibajelenséget, amíg ott volt a szomszédom. Egyenletesen járt, nem robbantgatott a kipufogó vette a gázt. 😅 Később el akartam indulni vele, szivató majd szivató vissza, kijött a felesége beszéltünk pár szót. Közben járt. Aztán le akart állni. Gázadásra olyanokat robbant, hogy a lehullot leveleket kisöpörte mögülünk. Meg mjntha köveket ráznának benne. És le is ált. Aztán nem akart beindulni. Szivató megint be. Úgy beindult, de nem pörgött fel mint normálisan, mindegy szivató vissza és elindultunk. Az első pár kilóméteren mintha bakkecskén ültem volna. Nem azonnal reagált a gázadásra, még lassúra se. Aztán jobb lett, még 100-nál se fogyott el az ereje, annál többel nem mehettem errefelé.😏 Viszont a gázreakció, főleg mikor visszaveszem a gázt, lassú. 🤷 Vagy csak én várok túl sokat tőle? Ilyennek kell lennie? 😅 kicsit menetközben is puffogot, de nem volt vészes. Hazaértünk, be tudtam tenni üresbe!🤔 Eddig melegen nem vette, mindig átugrott. Ndm csak nekem, szomszédnak is.😅 Aztán kipróbáltam melegen az újraindítást. Kis gázadással indult újra. Most vagy bennem van a hiba, vagy hímsoviniszta az öregúr.🤣
Köszi a cukit a nevükben is.😘 A láb a fiamé, ő már nem annyira cuki.🤣... Pedig pink szigszallagot akartam szerezni.😱🙄🤣
B, maradjon igy. Ha tunetmentes marad, a loteri kutyat se. Ha nem, akkor le lehet testelni azt a patront.
Cuki mind a kettő! 👋
Bocsi, igaz, így a helyes! Már csak az a kérdés, hogy mit javasolunk Cacsi76-nak a "Meg kellene csináltatnom?" kérdésére.
A: Igen csináltasd meg
B: Hagyd így ahogy van. (Fele levágva, fele fenthagyva)
C: Szedje le az egészet
Te vagy a szakértő Blackiex, de én a B-t javasolnám, nyilván a hőérzékelő felszigszalagozásával - (lehetőleg nem rikító színű szigetelőszalalggal)
Ezek a motorok leghutesuek, viszonylag vaskos hengerfejjel, ez a problema szerencsere kevesse erinti oket.
Aki plusz pár fokban is motorozik, annak ajánlatos cserélni a gyertyákat alacsonyabb hőértékűre, mivel nagyobb gázadásoknál vissza hűlhet az égéstér a beszívott hideglevegő miatt.
Vagy csak finoman a gyorsításokkal.
Amikor a lakóparkból az 5. Lakó jött megcsodálni engem, akkor úgy döntöttem inkább bent folytatom. 😅 Szerencsére olyan a lakás hogy megoldható. Mondjuk a tacsim igen féltékeny volt, hogy az ágyikóját elbarrikádoztam vele.😂 Ráadásul az ő pokrócát tettem alá. Ő is gyorsan ráfeküdt, nehogymár a motor kisajátítsa.🤣
"5-8 fok alatt előfordulhat (!) hogy hidegindítási problémáid lesznek. Tehát télen, nagy páratartalomnál, és esetlegesen. És csak indításkor. "

Nem, nem inditaskor. Menet kozben, amikor sok levego aramlik at a karbin. Mondjuk 90-nel csapatva a kodos orszaguton. A torokba frocskolt benzin es a legaram kozos hatasa. Ha szaraz testtel ulsz a ventilator ele, csak a cugot erzed. Ha vizes borrel, huvoset is fogsz erezni. Ha illekony anyagot permetezel a borodre a ventilator elott (pl. alkohol) akkor konkretan k_rvara fazni fogsz. :)

A porlasztoban az illekony anyag folyamatos utanpotlassal frocskol a torokba es 30 deka aluminiumot kell csak lehutenie. A vizparanak mar csak annyi dolga van, hogy a hideg karbiban kicsapodjon es belefagyjon a torokba.