Mugellóban mindig van látnivaló

A mugelloi versenyek mindig is a szezon legizgalmasabbjai közé tartoztak. Idén sem volt ez másképp és mindhárom géposztályban felejthetetlen befutót izgulhattak végig a nézők. A MotoGP legnagyobb kérdése az volt vajon Valentino Rossi és a Yamaha kijutott-e már a hullámvölgyből és képesek-e győzni?

A pénteki edzések alapján Rossi szurkolói igencsak bizakodhattak, mert a 46-os rajtszámú M1 a szabadedzéseken rendre az élen végzett. Szombatra azonban a Ducati átvette a stafétabotot, és mindkét vörös telivér megelőzte a sárga Yamahát. De ami érdekesebb, ezúttal Gibernau volt a gyorsabb és revansot vett Capirossin, amiért az olasz anno Jerezben elcsípte előle az első rajtkockát. Gibernau egyedüliként hasított 1’49 alatt a pályán, pontos körideje 1’49.969 volt ami majd’ három tizeddel karcsúbb Rossi tavalyi pole idejénél.

A régi szép idők: Sete-Vale párharc

Az első sorba tehát Giber, Capirex és Vale állhatott másnap, míg a második sort Hayden, Nakano és Melandri töltötte fel. A rajtnál a spanyol lőtt ki a legjobban. Rossi is elég jól vette a lapot, meglepő módon azonban Capirossi csak a nyolcadik hely környékén fordult. Az oroszlánszívű olaszt azonban ez nem akadályozta meg abban, hogy a nagyjából 89 ezres nézősereg legnagyobb örömére a verseny félénél már az élen állókat tolja le a pályáról. Gibernau pár körig vezetett de Vale hamar átvette a vezetést és igyekezett meglógni üldözőitől, ám ez most sehogysem sikerült neki. Sőt, a tizenötödik körben nagyot bakizott és még -az addig ötödik- Hayden is elment mellette.

Gibernau egy körre rá szintén visszaesett és a többiek elléptek, a spanyolnak pedig végül maradt az ötödik hely. A rontásokból nem maradt ki Melandri sem, aki nem sokkal a vége előtt kisodródott, ezzel búcsút intve a dobogónak és csak Gibernau mögött érkezett be. Capirex egészen az utolsó előtti körig vezetett, Rossi jó ideig csak ment mögötte, húzva magával Haydent, majd az utolsó körben egy frappáns manőverrel megágyazott az újabb aranyserlegnek. „A szezonkezdet valóban nem alakult tökéletesen. Emlékszem a legnehezebb versenyeimre Marco Melandrival, Nicky-vel és főleg Loris-szal, és ez volt karrierem leghősiesebb küzdelme. A verseny előtt nem tudtam, elérhető-e az első vagy második hely egyáltalán és a motorjaink teljesítménye egy szinten van-e. Az elején próbáltam megszökni, mert láttam Loris nagyon rosszul rajtolt és tudtam ma ő lesz a legnagyobb ellenfelem.” - nyilatkozta Valentino. A király tehát visszatért, de üldözői sem búslakodhatnak, mivel Capirossi és Hayden dobogós helyezéseiknek köszönhetően jelenleg egálban trónolnak a ponttáblázat csúcsán. Valamint valljuk csak be. A Doktornak sokat kell még azon dolgoznia, hogy újra megszorongassa őket a pontversenyben.

A pontversenyben fej-fej mellett, közéjük szeretne férkőzni Rossi

Hátrébb említésre méltó, hogy Kenny Roberts csak hajszál híján maradt alul Elias-szal szemben, így hetedik lett a Honda-blokkos géppel, ráadásul olyanokat vert meg, mint Tamada, Hopkins vagy Nakano. A Kawasakis Nakano bár jó helyről rajtol, csak 11. lett, amiben talán az is közrejátszott, hogy egy vadonatúj fejlesztésű 16 colos hátsó gumival versenyzett. Érdekes, hogy a gumi teljes átmérője ugyanannyi, mint az eddig használt 16.5 colosnak azonban az oldalfala magasabb, ami segíti a hátsó futómű munkáját...legalábbis elviekben.

Ami a bajnokságot illeti, Capirex és Hayden fej-fej mellett vezetnek mindössze tíz ponttal Melandri és Pedrosa előtt, Rossi pedig feljött a negyedik helyre Stoner mellé, ezzel hátrányát 34 pontra csökkentette.

A negyedliteresknél természetesen Locatelliért és a Team Toth-ért szoríthattunk ugyanis Loca egy fantasztikus kvalifikációt követően az első sorból rajtolhatott Lorenzo és Takahashi mellől. Loca igazán kitett magáért, csodálatos versenyzést mutatott be, noha egy sajnálatos ütközés miatt nem érhetett a dobogóra. A rajtnál Lorenzo jött el a legjobban és sokáig vezetett is, majd a nyolcadik kör után De Angelis vette át az első helyet akit egészen a végéig - két kör erejéig - csak Locatelli tudott megelőzni.

A gumi miatt ugrott a dobogó

Loca az utolsó körökben sajnos Takahashival ütközött aminek következtében egy jókora darab leszakadt motorjának első gumijából és így visszaesett, pedig akár győzhetett is volna. A versenyt Lorenzo nyerte, aki az utolsó körben tudott az élre törni. „Minden eddiginél jobban örülök a győzelmemnek, mivel az utolsó három versenyen rengeteg problémával küszködtünk. Egyszerűen hihetetlen. A verseny kicsit veszett volt, a pilóták ütközgettek egymással.” - mondta tömören a spanyol srác. De Angelis második lett Dovizioso előtt, Takahashi pedig épp leszorult a dobogóról. Loca a hatodik helyen ért be, a rossz gumi miatt még Debont sem tudta maga mögött tartani. „Amikor összeütköztünk Takahashival, a motorja kitépett egy jókora darabot a gumimból. Persze ezt közben nem láttam, de tudtam, hogy nagy baj van. Hiába akartam még felzárkózni a többiekre, már nem bírtam, ráadásul a végén még Debon is megelőzött a gyári gépével, mert a tapadás hiánya miatt nem tudtam úgy kijönni a kanyarból, és annyira húzni a gázt, mint ahogy szoktam. Sajnálom ezt az eredmény egy kicsit, mivel az a munka, amit a csapat ezen a hétvégén letett az asztalra, győzelmet érdemelt volna.” - nyilatkozta szomorúan az olasz. A bajnokságot továbbra is Dovi vezeti 108 ponttal, de mögötte 20-30 pontnyi hátránynál eléggé összetorlódtak az üldözők...egyelőre Lorenzo vezetésével.

„Ma ennyire volt képes a Hondám”

A nyolcadosoknál magyar részről is nagy várakozás előzte meg a versenyt, mert Talma itt nyert először. Sajnos idén ez nem jött össze, noha Gábor mindent megtett és újra ő lett a legjobb Hondás. Már az időmérőkön sem tűnt úgy, hogy az első hely sorsába be tud majd szólni, mivel az összesített hetedik időt futotta. Pesek viszont megszerezte élete első pole pozícióját, Pasinit, Faubelt és Lai-t is maga mögé utasítva. Másnap a cseh srác gyömyörűen motorozott, ám az utolsó körben túl sokat nézelődött hátra és elbukta a győzelmet. Az olasz Pasini így idén először nyert mindössze egy ezreddel Bautista előtt, míg Pesek harmadik lett. „Alvaro és Lukas gyorsak voltak, nagyon élvezetes verseny volt és most nagyon örülök. Tényleg élveztem, fantasztikus verseny volt számomra ráadásul otthon! Próbáltam ellépni a rajt után de Lukas és Alvaro túl gyorsak voltak. Szeretném megköszönni mindazoknak akik segítettek tavaly óta újra győzni.” - mondta Pasini örömittasan. Talma nyolcadikként ért be a két KTM mögött óriási harcban legyőzve a tavalyi világbajnok Lüthit. „Jobbra számítottam. Minden tőlem telhetőt megtettem, de ma ennyire volt képes a Hondám. Semmi különösebb probléma nem volt, egyszerűen ennyire volt elég a technika. Nagyon látszódott, hogy ez a pálya kifejezetten az Apriliások pályája, akik ma is nagyon jól szerepeltek. Nagy volt a helyezkedés abban a bolyban, ahol mentem és nagyon jó érzés volt, hogy nekem sikerült elsőként áthaladnom a célvonalon közülük. A versenyen nem igazán éreztem a vállamat, nem arra koncentráltam, a leintést követően viszont egyre jobban fáj, örülök, hogy végig bírtam.” Tóth Imi eléggé hátul versenyzett majd a huszonötödik helyre hozta a kis Apriliát.

A pontversenyt 119 pontjával Bautista vezeti, Kallio 31 ponttal lemaradva követi majd Pasini a harmadik újabb mínusz 14 ponttal. - torro

Kapcsolódó anyagok:

Mugellói Paddockban - 2003

MotoGP Fórum

Peches Yamahák - MotoGP Le Mans

Új vázat kap Rossi Yamahája

Pedrosa, Barbera: Megvan az első! - MotoGP Shanghai

Hátulról előre - MotoGP Isztanbul

A király visszatért - MotoGP Qatar

MotoGP sötétben

Vörös hajnal - MotoGP Jerez