Szépen lassan meg kell barátkoznunk a gondolattal, hogy az indiai motorok már nem csak megfizethetők, de igenis kívánatosak, elég ha a Harley-Davidson Street 500-ra vagy a KTM 390 Duke-ra gondolunk. A most bemutatott vas azonban túltesz minden eddigi próbálkozáson, hiszen a kínai piacról ismert Panascodik és Aididos márkanevek után most a Gixxert vezeték be a köztudatba...

suzuki gixxer

A jellemző kék fényezés és a lég/olajhűtésű blokk stimmel, de a hengerűrtartalmat látva kiderül, hogy egyszerű marketingfogásról van szó. Olcsó 150 köbcentis motorka próbálja felgyorsítani a nagyjából másfél mázsás gépet, az elnevezés pedig valószínűleg a Dhoom-on szocializálódott fiatalokat veszi célba, hogy néhány rúpia lecsengetése ellenében már hitelesen feszíthessenek a kék-fehér dzsekikben.

Csak remélni tudjuk, hogy a további humoros elnevezések, mint a GéPésZ vagy a CiBeRe nem kúsznak be az indiai motorgyárak marketingosztályaira, hiszen igazán kár lenne, ha így váltanák fillérre az évtizedes márkaneveket.