Amikor leállitod az üzemanyagszivattyú is megáll igy mindegy lenne hogy a relé megy vagy nem. De hogy az se egye az aksit meg ne kattogjon a nulla àllás erre jó. A direkt meg akkor is jó ha bedöglik esetleg az elektronika . De egy ilyen már nálam folyamatosan ment fèl éve ugyhogy megbízható. Az 555 IC meg cserèlhető. Filléres tétel. A saját reléjét a külső plusz relé működtetésére hasznàlom igy azt is kímélem. A külső meg sima 12 V -os kocsi relè.
A szivattyúnak a benzin nélküli járat nem hasznàl.. ezért àllitottam le a működését az elektronikával. A probléma kiderüléséig hogy elzàrod a benzincsapot és úgy éhezteted es kipróbàlod mit csinál így addig baja nem lesz. De folyamatosan ezt ne hasznàld. Ezért kell a technika rá hogy az szabályozzon ahogy kell. Egy karbisor nem olcsó dolog a tűszelep hàza is kikophat ekkor jöhet elő hogy nem zár rendesen és "folyik" be a benzin. Nàlam ez lett a jó megoldás. A tuning az lett volna hogy a tűt alàtétekkel felemeled így több anyagot kap. Jobban megy. Ha kopott akkor is ez van. Nagy fordulaton nincs baja ott jó hogy több anyagot kap.
Szia. A légszűrőn át nagyságrendekkel több és könnyebben áramlik a levegő. Tehát a probléma nem a pillangószelepnèl van. ZZR600 asnál is a tünet ugyanez volt. 5ezerig fullad erőtlen a gép. Alapjárat ingadozik és leàll. Nehezen indul. Nos leszedtem a legszűrőt kompletten és a torokban figyeltem mi törtènik. Az 1-2 hengerbe "folyt" be a benzin. Leálítod és amig a ncomócsőben van nyomás folyik és gyűlik a pillangószelep elött. Ha rányitsz a torokra befolyik. Nos első gondolat a tűszelep volt. Nem oldotta meg a problémát a 4 tűszelep csere sem. Az úszószint gyárilag "egyenes" egy síkú lemezkét is felhajtottam. Ezzel csökkentettem volna az uszószintet de ez sem segitett. Elzártam a benzincsapot és éheztettem. Mikor fogyott a benzin helyreállt a rend. Lett alapjárat lett alapjatattól nyomaték meg minden fasza lett. Nos erre kitalàltam egy dolgot. Egy elektromos kapcsolást relével tettem rá ami jelenleg 5 mp ig behúzza a relét és kb 30 mp-ig vár. Tehát az üzemideje a szivattyúnak 5 mp lett minden 30 mp szünetidő utàn. Lehet àllítani mindkét időt. Igy bármit be lehet lőni rajta. Egy 3 állású kapcsolóval üzemeltetem az elekrtonikát. Vagy azon át szabàlyoz vagy direkt vagy semmi. Nos jelenleg 190 körül van az a határ hogy a karbiban előbb fogy el a benzin mint ahogy az elektronika utána tölt. Lehez finonitani de én ugy csinàlom hogy ha szelíden motorozol akkor szabályzón át megy ha tépni akarok akkor 2 kiló felett akkor direktbe teszem a relét es a szivattyú tolja be a naftát mint állat es folyik be a benzin.....es MEGY mint állat.. eszik is de ilyenkor mindegy ugyebár.... szóval megoldotza a kerdést egy kb 6000 Ft-os elektronika. Meg egy relé kapcsoló es némi villamos szakertelem. Mivel a szokásosnál több benzin megy be igy tuningolni sem kell.. a kapcsolást ugy kell összerakni mert építőkészletes. Ha kell segítek kapcsolási építesi rajzban.
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni!
Az 1100-as zzr-emen a szerelő szerint karbitsort kéne cserélni. A hiba alacsony fordulaton erőtlen.
A szerelő állítása szerint túlságossan el van kopva a karbisor, és a pillangó szelep tengelyénél is szívja a levegőt.
Viszont azt az infót kaptam hogy ennél a tengelynél van egy tömítés, és csak azt kellene cserélni. Ez tényleg így van? Lehet ott tömítés?
Sziasztok.Miskolcon vagy Kazincbarcikán tudnátok ajánlani valami megbízható szerelőt?600 as zzr-en szeretnék olaj,gyertya,karbi szervizet.Köszi előre is ha tud segíteni valaki
Azt nem is vártam, hogy középre álljon. Hondáknál azt szoktam meg, hogy a "jó" skála alján áll a mutató a kánikula + város kombót leszámítva MINDIG, fixen.
Azt viszont vártam, hogy a termosztát tökéletesen zárjon.
A hűtőt letakarni akkor van értelme. HA megy bele víz. Különben minek?
Télen pedig hidegben ha megy víz a hűtőbe, akkor rossz a termosztát. Tehát egyáltalán nem vagyok híve a hűtő letakarásának.
A gond ott lehet, hogy egyes típusoknál gyárilag engednek egy kis keringést. Gondolom az lehet a gondolat mögötte, hogy nyitáskor ne hirtelen áramoljon a jeges víz a forró motorba. Deezbaromság.
A másik bajom az, hogy az enyémből az előző tulaj kiépítette a karbifűtést - amit valahogy vissza kellene csinálnom.
Szervusz!
Éppen ez történt velem is.
Kedden hoztam haza (Békéscsabáról-Egerbe) az új játékszerem egy Kawasaki Ninja 250R-t. folyamatosan figyeltem a műszereket és a hőmérő nem akart közép helyzetbe állni. Én is arra gondoltam, hogy termosztát, vagy jeladó csere.
De ma kimentem a rutin pályára kicsit szlalomozni, forgolódni és láss csodát helyre állt a fizika és a hőmérő mutatója is szépen beállt középre. Az 1 és 2 sebesség fokozatban, jelentős menetszél nélkül meg a szép idő és a motor szépen üzemi hőmérsékleten dolgozott. Azután hazafelé 40-60 km/h-val haladva megint leesett a mutató, így valószínű, hogy 15 celsius fok fölé optimalizálták az üzemet. Így valóban a hűtő takarása segítene.
Most jut eszembe, hogy VersenyCica egész évben motorozik, Ő is elmondhatná a téli motorozás fortélyait.
A lustaságomat határozottan legyezgeti ez a megoldás
Igazából a mérnöki válasz az lenne, hogy megnézem miért engedi át mégis a hideg vizet (legalábbis egy részét), de lehet, hogy ez nem most lesz...
Kézzel odanyúlva úgy éreztem kicsit langyos a hűtő.
Legutóbb egy RD-vel jártam hasonló módon, de ott kiderült, hogy az előző tulaj versenyzésre használta ezért egyáltalán nem volt benne termosztát
Sziasztok!
Gyanús, hogy lesz egy termosztát-cserém, mert nem nagyon megy be a hőmérő a normál tartomány sávjába, csak a C utáni kis szegmensben matat.
Másoknak mennyire stabil a hőfok? Mit mutat az óra? (600)
Ugye nincs valami jelentősebb lyuk a termosztáton gyárilag, ami hidegen is átengedi a vizet? (mint pár kétüteműnél)
Nem csak a szemcse lehet a gond. Az aláfujó szinárnyalata is lehet gond. Ahány gyártó annyi eredmény még a technologiai utasitás betartása mellett is. A gyöngyházmetál javitása sose lesz tökéletes.
Pár motoromat kellett már esés után javítanom. Én is szaladgáltam gyári színkódok után. Aztán mikor meglett, és bementem vele a helyi számítógépes színkeveréssel foglalkozó festékboltokba, és mondtam pl hogy Kawasaki ebony black 602/H8, akkor mondták hogy ők ezzel semmit sem tudnak kezdeni. Aztán bemérték egy perc alatt, és az általában stimmelt, a metáloknál a szemcseméret eltérés miatt viszont nem mindig stimmel.
Lehet rosszat sikerült rendelned, vagy valami már át van alakítva. Én amit anno vettem csont nélkül felment a gyári helyére, bekötésestől, mindenestől. A kulcs meg olyan volt alak ügyileg, mint a gyári
Innen le tudod szedni a manualt: http://www.manualedereparatie....
A következő a problémám: a motorral, ha megállok, fullasztóan erős elégetlen ch szagot érzek. Tehát gondolom túl dús a keverék.
Tudja valaki:
- hányféle karburátor setuppal jöttek ezek ki?
- ha beazonosítható melyik az enyém ('93 ZX-6 feliratos), akkor vajon mekkora fúvókáknak kellene benne lenniük?
Az előző tulaj állítja, hogy ez így gyári, de én kételkedek. Mondjuk az igaz, hogy a fentiek ellenére valami hihetelen durván keveset fogyaszt...
Kormányzár ügyben válaszolnék is magamnak, hátha másnak is hasznos lesz:
Szétszedtem a gyújtáskapcsolót és látszik, hogy a lamellákat nem emeli ki a kulcs rendesen. El fogom vinni specialistához, nem szórakozok a bontottal (ki tudja az meddig jó)
Addig is megjött a kínai utángyárott, és hát igen vegyesek a tapasztalataim.
Kezdeném azzal, hogy a zár maga jól néz ki, a kulcs ugyan egyszerűbbnek tűnik, de használatra vajpuha lett a szenvedős kormányzár, tökéletesen teszi a dolgát.
A gyújtáskapcsoló részt és a kábelezést viszont nem tudtam használni. Két okból:
A bekötése teljesen más, emellett az enyémben van 2 záródó kör és az egyikhez kapcsolódik az ötödik csatlakozó egy pici 100 ohmos ellenállásal.
A kínaiban 3 külön kör és egy testkábel - nincs ellenállás.
(ezt tudja esetleg valaki mire való?)
Maga a csatlakozó szabványosnak tűnik, de mégsem érintkezik rendesen - meg kellett hagyni az eredetit.
(BTW ha valakinek lenne esetleg rajza a motorhoz, azt megköszönném!)
Szeretnék segítséget kérni!
Az 1100-as zzr-emen a szerelő szerint karbitsort kéne cserélni. A hiba alacsony fordulaton erőtlen.
A szerelő állítása szerint túlságossan el van kopva a karbisor, és a pillangó szelep tengelyénél is szívja a levegőt.
Viszont azt az infót kaptam hogy ennél a tengelynél van egy tömítés, és csak azt kellene cserélni. Ez tényleg így van? Lehet ott tömítés?
ZZR 1200 utaskapaszkodót keresek /Gyárit/
Azt viszont vártam, hogy a termosztát tökéletesen zárjon.
A hűtőt letakarni akkor van értelme. HA megy bele víz. Különben minek?
Télen pedig hidegben ha megy víz a hűtőbe, akkor rossz a termosztát. Tehát egyáltalán nem vagyok híve a hűtő letakarásának.
A gond ott lehet, hogy egyes típusoknál gyárilag engednek egy kis keringést. Gondolom az lehet a gondolat mögötte, hogy nyitáskor ne hirtelen áramoljon a jeges víz a forró motorba. Deezbaromság.
A másik bajom az, hogy az enyémből az előző tulaj kiépítette a karbifűtést - amit valahogy vissza kellene csinálnom.
Éppen ez történt velem is.
Kedden hoztam haza (Békéscsabáról-Egerbe) az új játékszerem egy Kawasaki Ninja 250R-t. folyamatosan figyeltem a műszereket és a hőmérő nem akart közép helyzetbe állni. Én is arra gondoltam, hogy termosztát, vagy jeladó csere.
De ma kimentem a rutin pályára kicsit szlalomozni, forgolódni és láss csodát helyre állt a fizika és a hőmérő mutatója is szépen beállt középre. Az 1 és 2 sebesség fokozatban, jelentős menetszél nélkül meg a szép idő és a motor szépen üzemi hőmérsékleten dolgozott. Azután hazafelé 40-60 km/h-val haladva megint leesett a mutató, így valószínű, hogy 15 celsius fok fölé optimalizálták az üzemet. Így valóban a hűtő takarása segítene.
Most jut eszembe, hogy VersenyCica egész évben motorozik, Ő is elmondhatná a téli motorozás fortélyait.
Igazából a mérnöki válasz az lenne, hogy megnézem miért engedi át mégis a hideg vizet (legalábbis egy részét), de lehet, hogy ez nem most lesz...
Kézzel odanyúlva úgy éreztem kicsit langyos a hűtő.
Legutóbb egy RD-vel jártam hasonló módon, de ott kiderült, hogy az előző tulaj versenyzésre használta ezért egyáltalán nem volt benne termosztát
Gyanús, hogy lesz egy termosztát-cserém, mert nem nagyon megy be a hőmérő a normál tartomány sávjába, csak a C utáni kis szegmensben matat.
Másoknak mennyire stabil a hőfok? Mit mutat az óra? (600)
Ugye nincs valami jelentősebb lyuk a termosztáton gyárilag, ami hidegen is átengedi a vizet? (mint pár kétüteműnél)
Keress bátran!
Bővebb információ:
https://motocat.wordpress.com/...
ZZR1100 C modell bontott alkatrészei eladók: https://www.kepesmotor.hu/bont...
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy esetleg valaki megtudná-e mondani nekem a színkódott?
Köszi! Már le is szedtem!
Lehet rosszat sikerült rendelned, vagy valami már át van alakítva. Én amit anno vettem csont nélkül felment a gyári helyére, bekötésestől, mindenestől. A kulcs meg olyan volt alak ügyileg, mint a gyári
Innen le tudod szedni a manualt:
http://www.manualedereparatie....
Tudja valaki:
- hányféle karburátor setuppal jöttek ezek ki?
- ha beazonosítható melyik az enyém ('93 ZX-6 feliratos), akkor vajon mekkora fúvókáknak kellene benne lenniük?
Az előző tulaj állítja, hogy ez így gyári, de én kételkedek. Mondjuk az igaz, hogy a fentiek ellenére valami hihetelen durván keveset fogyaszt...
Szétszedtem a gyújtáskapcsolót és látszik, hogy a lamellákat nem emeli ki a kulcs rendesen. El fogom vinni specialistához, nem szórakozok a bontottal (ki tudja az meddig jó)
Addig is megjött a kínai utángyárott, és hát igen vegyesek a tapasztalataim.
Kezdeném azzal, hogy a zár maga jól néz ki, a kulcs ugyan egyszerűbbnek tűnik, de használatra vajpuha lett a szenvedős kormányzár, tökéletesen teszi a dolgát.
A gyújtáskapcsoló részt és a kábelezést viszont nem tudtam használni. Két okból:
A bekötése teljesen más, emellett az enyémben van 2 záródó kör és az egyikhez kapcsolódik az ötödik csatlakozó egy pici 100 ohmos ellenállásal.
A kínaiban 3 külön kör és egy testkábel - nincs ellenállás.
(ezt tudja esetleg valaki mire való?)
Maga a csatlakozó szabványosnak tűnik, de mégsem érintkezik rendesen - meg kellett hagyni az eredetit.
(BTW ha valakinek lenne esetleg rajza a motorhoz, azt megköszönném!)