Budapesten is van Parilla, rejtőzködő eladókkal.
Vagy Budaörsön az Universal, oda rossz pufajkába menj és kérj számlát.
Shox-ban is akad, de ők nem annyira terep specifikusak, kisebb a választék.
Ezeket google-ozd ki.
Nekem SixSixOne páncélom van, 5 éve. 2 éve vettem helyette egy Thor-t, aztán azt gyorsan eladtam inkább.
FOX-om sosem volt, de biztos jó.
Tudtok ajánlani Bp-en egy olyan motoros boltot ahol van választék cross motorosos ruházatban, páncélban, kiegészítőkben? páncélnál melyik márkát ajánljátok? megéri beruházni Fox-ra?
Nyilván észrevetted, hogy ritka a Hozzád hasonló a KTM tulajok között. Általában az van, hogy az elhangzottak ellenkezőjét mondogatják és a KTM-et, valami osztályon felüli csodának állítják be és azzal támasztják alá érvüket, hogy a Dakaron is KTM-ek nyernek.
Igen, a 4T más téma. Az elhangzottak tkp. arra vonatkoznak 75%-ban és igen, a japán 4T-k is hajlamosak a halálra és drágák.
*by the way, a hidrokuplung semmivel sem tud többet, mint egy jól karbantartott bowdenes, max. annyiban, hogy ha elesel és a kar szerencsétlenül fordul ki, és eltöri a munkahenger+tartályrészt, ott repül 30ezer Ft
Eszem ágában sincs rábeszélni senkit a ktm-re, de már ellene érvelni sem fogok.
(a lábtartónál az elkopott ricni és a szép elox design lehetett a döntő)
4T KTM más téma, olyanom sosem volt, szerelőktől hallani a műanyag fogaskereket az olajszivattyúban, mint meglepően szar megoldást. Azért a kisfiamnak yamaha PW-t keresek inkább...
Természetesen a magyar valósággal együtt értelmezem a minőséget - nem tehetek mást! Úgy fogalmaznék, hogy azt a fajta gondatlan, trehány, látszatértékekre építő mentalitást amit a magyar járműgazdák nagy átlagban képviselnek, azt egy japán motor sokkal jobban bírja, mint egy KTM. Pláne így alakul a kép ha figyelembe vesszük az imént általam képzett kiváló kifejezés, a látszatérték jelentését a valóságban: éppen a csóró, de kivagyi emberek kezdtek hitelből KTM-eket vásárolni dömping szerűen a 2k évek elején (személyesen ismerek ilyeneket), mert az folyt a csapból, az volt "A" terpmotor márka. Ezért ma éppen ezek néznek ki mégrosszabbul, mint ahogy egyébként kellene. (Már ha egyáltalán mentek vele, nem csak hétvégente parádéztak a krosszpálya mellett - ilyen is van.)
Tömörebben: Köztudott, hogy egy 90 után gyártott japán kétütemű (250) krossz hétköznapi motortudással, minimális ráfordítással gyakorlatilag tönkretehetetlen, típushibák ritka kivételtől eltekintve nincsenek, a működésbiztonságuk pedig bármely más motorral összevetve is elképesztően magas szinten van (pl. félhulla főtengely csapággyal is biztosan gyújt, beindul és nem szív falsot). Nos ilyen tételek a KTM-ekről nincsenek köztudomásban.
Az alkatrész ellátásban igazad van, de akkor is szempont. Ha gyárt a Wössner utángyártott dugót olcsóbban, akkor azt vesszük és slussz. (És amúgy tetszik vagy nem, de van olyan jó, mint ami a KTM-be gyárilag tesznek. KTM-ék is Wössneréktől tanulták hogyan kell csinálni ).
Sanyának miért kellett lábtartót cserélni? Még nem hallottam olyat, hogy egy krosszon a lábtartóval történne valami. Szétkoptatta aszfalton?
Ami a KTM életérzést, a vezetés közben átélt finom dolgokat illeti, nos igen. Az tényleg pazar, mikor olaj viszi azt a kuplungot. Tényleg kiválóan az a fék. De én nem vagyok Blazusiak, hogy köridőre tudnám váltani ezeket. Ha szar a fék a Hondán majd jobban húzom, vagy annyival lassabban megyek. Amithez a tudásom kevés, azt nem pótolja a ready to race. Amit viszont tudok, azt megcsinálom egy Yamahával is. (Ha a CZ-vel boldogultam, akkor jöhet bármi. )
Sokban igazad van, a kép is sokkal kevésbé fekete vagy fehér, vannak szürke árnyalatok benne
Az enyém egy 2003-as blokkal szerelt 2005-ös vázú, 2006-os első telókkal stb... kicsit kilóg a sorból, ráadásul aki összerakta magának, az szerintem a legjobb KTM szakember (és megszállott, külföldön is elismert figura).
A minőségről: ahhoz képest, hogy ezeket a sporteszközöket 1 évre tervezik, a japánok huszonéve futnak. Tartósságukhoz nem fér kétség. A koruk előrehaladtával (az én tapasztalataim szerint) gyártótól függetlenül lelakják őket spórolás címén.
A gyári alkatrész, ha jobban utánanézel, azonos árban van, némely cucc meglepő, de olcsóbb a KTM-hez. A GYÁRI. Az mindenképp a japánok mellett szól, hogy rengeteg utángyártó készít cuccokat, amik a köztük kialakult versenyhelyzet miatt olcsóbbak, ezt a KTM nem hagyja. Ugyanakkor itt van szegény Sanya#72 pl., akinek eltört az utángyártott lábtartó a teremkrosszon, szombaton az egyik, vasárnap a másik, hogy a szétrobbanó dugattyúkról ne beszéljek.
Vicces, de nekem a KTM a "válságmodell" lett, a kiváló 2008-as YZF250-esem 650-ért sem vitték el, kaptam érte egy 2003-5-6?-os KTM-et meg 200ezret. Majd ha helyrejövök anyagilag, veszek egy yzf250-est megint...(vagy egy SXS150-est )
Számomra a minőség kulcskérdés, mivel idővel nagyon sok pénzben tud megmutatkozni a túl gyorsan fogyó alkatrészek állandó cserélgetése, vagy esetleges váratlan tönkremenetel valamilyen drága ponton.
Én eddig valahányszor közelebbről megnéztem egy nem-japán vagy nem-német motort minduntalan azokkal a gusztustalanságokkal találkoztam, amiket leírtál. Vagy marják, eloxálják és arany árban árulják a dolgaikat az olaszok, osztrákok, vagy elbujtatják a szemétdombot az idomok meg a csövek mögé.
Továbbá az ezredforduló táján vásárolt nagyon sok KTM motorból láttam néhányat és kivétel nélkül mindnek volt hajmeresztő és méreg drágán orvosolható meghibásodása. Ezt én mind a minőség címszó alatt értelmezem.
Elfogadható lenne mindez, ha az alkatrészek pl. olcsóbbak lennének, mint a sokkal kiforrottabb japán motoroknál, de ez nem jellemző.
A japán motorok méretbeli zsugorodása viszont kiveri a biztosítékot nálam, ezért már mindenen gondolkodtam, hogy valami "optimális" motorra tudjak ülni. Akár még KTM is lehet belőle a végén, de próbálom elkerülni ezt a megoldást. Úgy olvasgatom, hogy a KTM-ek az elmúlt 6-7 évben már jobb minőséggel bírnak, mint a korábbi változatok amiket láttam, de nekem ezek kiesnek az árfekvés miatt. Szóval keresgélek, agyalok.
Úgy hozta az élet, hogy lett egy 125-ös KTM-em, pedig tudjátok, hogy sosem voltam oda értük. Igaz, mindig azt mondtam, hogy MENNI jó velük, de VENNI nem vennék.
Azt kell, hogy mondjam, hogy kétütemű motorokban toronymagasan a legjobb a ktm. Ennyire jól kezelhető, szinte nyomatékos 125-ösön még nem ültem, pedig sok motort kipróbáltam már.
Ha röviden összefoglalnám az eltelt 4 hónapot:
+kezes
+erős
+szériában kiváló telók
+széria fék magasan veri a japánokét
+sokkal jobb vele motorozni, mint eddig bármelyik 2t-vel
-Ikarusz sem fordul ekkora körben
-az idomszett egy VICC, szerintem joghurtos pohár oldalából vágják ki dekopírfűrésszel
-a segédvázba hajtott önmetsző csavaros rögzítésekre Kínában is csak elnéző mosollyal pislognának
-a segédváz kidolgozottsága és minősége vetekszik a magyar általános iskolák székeivel és padjaival
-a légszűrőt nagyon könnyű rosszul feltenni, és akkor hátul fél centi széles sávon nyeli a homokot (szerencsére mindig körbetapogatom)
-a légszűrőfedél tartó pöckeit inkább leragasztom szigszalaggal, mert ha kirázódik, 5400Ft/db
Szóval a japán gépek minőségét hiányolom, de semmi mást.
Mit gondoltok?
Csak japánokat néztem. Hiába nagyobb a KTM vagy a Husaberg, azokra nem vagyok kíváncsi. De ha már öszvért csinálnék, akkor is inkább a japán blokkot tenném a KTM vázba.
Valaha a krosszmotoroknak emberi méretük volt. Ma meg liliputiaknak gyártják őket.
Olyasmi lett volna. Régóta foglalkoztatott, hogy melyik krosszt érdemes választani, ha csak geometriai méretet veszünk figyelembe. De nem fontos, én így is látom.
lehet hogy addigra hazakeveredem en is es kineznek szivesen.
használt krosszgumik
http://www.kepesmotor.hu/husqv...
Eladó az ár alkuképes.
http://www.kepesmotor.hu/prote...
Vagy Budaörsön az Universal, oda rossz pufajkába menj és kérj számlát.
Shox-ban is akad, de ők nem annyira terep specifikusak, kisebb a választék.
Ezeket google-ozd ki.
Nekem SixSixOne páncélom van, 5 éve. 2 éve vettem helyette egy Thor-t, aztán azt gyorsan eladtam inkább.
FOX-om sosem volt, de biztos jó.
http://www.kepesmotor.hu/ktm-k...
Igen, a 4T más téma. Az elhangzottak tkp. arra vonatkoznak 75%-ban és igen, a japán 4T-k is hajlamosak a halálra és drágák.
Én kizárólag kétütemű 250-ben gondolkodom.
Átkonvertáltam a képeket:
(a lábtartónál az elkopott ricni és a szép elox design lehetett a döntő)
4T KTM más téma, olyanom sosem volt, szerelőktől hallani a műanyag fogaskereket az olajszivattyúban, mint meglepően szar megoldást. Azért a kisfiamnak yamaha PW-t keresek inkább...
Tömörebben: Köztudott, hogy egy 90 után gyártott japán kétütemű (250) krossz hétköznapi motortudással, minimális ráfordítással gyakorlatilag tönkretehetetlen, típushibák ritka kivételtől eltekintve nincsenek, a működésbiztonságuk pedig bármely más motorral összevetve is elképesztően magas szinten van (pl. félhulla főtengely csapággyal is biztosan gyújt, beindul és nem szív falsot). Nos ilyen tételek a KTM-ekről nincsenek köztudomásban.
Az alkatrész ellátásban igazad van, de akkor is szempont. Ha gyárt a Wössner utángyártott dugót olcsóbban, akkor azt vesszük és slussz. (És amúgy tetszik vagy nem, de van olyan jó, mint ami a KTM-be gyárilag tesznek. KTM-ék is Wössneréktől tanulták hogyan kell csinálni ).
Sanyának miért kellett lábtartót cserélni? Még nem hallottam olyat, hogy egy krosszon a lábtartóval történne valami. Szétkoptatta aszfalton?
Ami a KTM életérzést, a vezetés közben átélt finom dolgokat illeti, nos igen. Az tényleg pazar, mikor olaj viszi azt a kuplungot. Tényleg kiválóan az a fék. De én nem vagyok Blazusiak, hogy köridőre tudnám váltani ezeket. Ha szar a fék a Hondán majd jobban húzom, vagy annyival lassabban megyek. Amithez a tudásom kevés, azt nem pótolja a ready to race. Amit viszont tudok, azt megcsinálom egy Yamahával is. (Ha a CZ-vel boldogultam, akkor jöhet bármi. )
Az enyém egy 2003-as blokkal szerelt 2005-ös vázú, 2006-os első telókkal stb... kicsit kilóg a sorból, ráadásul aki összerakta magának, az szerintem a legjobb KTM szakember (és megszállott, külföldön is elismert figura).
A minőségről: ahhoz képest, hogy ezeket a sporteszközöket 1 évre tervezik, a japánok huszonéve futnak. Tartósságukhoz nem fér kétség. A koruk előrehaladtával (az én tapasztalataim szerint) gyártótól függetlenül lelakják őket spórolás címén.
A gyári alkatrész, ha jobban utánanézel, azonos árban van, némely cucc meglepő, de olcsóbb a KTM-hez. A GYÁRI. Az mindenképp a japánok mellett szól, hogy rengeteg utángyártó készít cuccokat, amik a köztük kialakult versenyhelyzet miatt olcsóbbak, ezt a KTM nem hagyja. Ugyanakkor itt van szegény Sanya#72 pl., akinek eltört az utángyártott lábtartó a teremkrosszon, szombaton az egyik, vasárnap a másik, hogy a szétrobbanó dugattyúkról ne beszéljek.
Vicces, de nekem a KTM a "válságmodell" lett, a kiváló 2008-as YZF250-esem 650-ért sem vitték el, kaptam érte egy 2003-5-6?-os KTM-et meg 200ezret. Majd ha helyrejövök anyagilag, veszek egy yzf250-est megint...(vagy egy SXS150-est )
Én eddig valahányszor közelebbről megnéztem egy nem-japán vagy nem-német motort minduntalan azokkal a gusztustalanságokkal találkoztam, amiket leírtál. Vagy marják, eloxálják és arany árban árulják a dolgaikat az olaszok, osztrákok, vagy elbujtatják a szemétdombot az idomok meg a csövek mögé.
Továbbá az ezredforduló táján vásárolt nagyon sok KTM motorból láttam néhányat és kivétel nélkül mindnek volt hajmeresztő és méreg drágán orvosolható meghibásodása. Ezt én mind a minőség címszó alatt értelmezem.
Elfogadható lenne mindez, ha az alkatrészek pl. olcsóbbak lennének, mint a sokkal kiforrottabb japán motoroknál, de ez nem jellemző.
A japán motorok méretbeli zsugorodása viszont kiveri a biztosítékot nálam, ezért már mindenen gondolkodtam, hogy valami "optimális" motorra tudjak ülni. Akár még KTM is lehet belőle a végén, de próbálom elkerülni ezt a megoldást. Úgy olvasgatom, hogy a KTM-ek az elmúlt 6-7 évben már jobb minőséggel bírnak, mint a korábbi változatok amiket láttam, de nekem ezek kiesnek az árfekvés miatt. Szóval keresgélek, agyalok.
Azt kell, hogy mondjam, hogy kétütemű motorokban toronymagasan a legjobb a ktm. Ennyire jól kezelhető, szinte nyomatékos 125-ösön még nem ültem, pedig sok motort kipróbáltam már.
Ha röviden összefoglalnám az eltelt 4 hónapot:
+kezes
+erős
+szériában kiváló telók
+széria fék magasan veri a japánokét
+sokkal jobb vele motorozni, mint eddig bármelyik 2t-vel
-Ikarusz sem fordul ekkora körben
-az idomszett egy VICC, szerintem joghurtos pohár oldalából vágják ki dekopírfűrésszel
-a segédvázba hajtott önmetsző csavaros rögzítésekre Kínában is csak elnéző mosollyal pislognának
-a segédváz kidolgozottsága és minősége vetekszik a magyar általános iskolák székeivel és padjaival
-a légszűrőt nagyon könnyű rosszul feltenni, és akkor hátul fél centi széles sávon nyeli a homokot (szerencsére mindig körbetapogatom)
-a légszűrőfedél tartó pöckeit inkább leragasztom szigszalaggal, mert ha kirázódik, 5400Ft/db
Szóval a japán gépek minőségét hiányolom, de semmi mást.
Mit gondoltok?
Valaha a krosszmotoroknak emberi méretük volt. Ma meg liliputiaknak gyártják őket.