Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

El hát,egy szív sebészet meg még nehezebb,még sem tudna egy szívsebész elindulni vele,de valószínű ő okosabb mint te,és nem is állítaná ezt.Ez ilyen egyszerű.Kanyarodjunk vissza a személyautóhoz,hány órát kellett ott vezetni a jogsihoz,30-at?Levezetted,jogsit kaptál......tudtál úgy vezetni mint egy rutinos sofőr?Mondjuk te biztosan,ekkora mellénnyel.
Nagy BYD tudja azt, hogy ad 230V 3kW-ot. Vagyis az autóval kapok egy házi villamos erőművet is... nappal tőtti a napelem, éccaka meg ráköthetem a házat... nem kell külön akkut vennem, mint neked... Mindezt persze szigetben, nem szolgáltatóval meg szaldóval baszkódni.
Most hány kWh-d van? mert így nekem lesz 82.
Az első generációs már nem egy el annyit. Apám még használja a régi Leaf-emet 40km-et tud 😆
Az autó még fasza, és 2millió egy 40kWh-s akku bele, ennyit pedig kényelmesen megér. Ezzel a kapacitással pedig már el tud menni bárhova. El is adhatja a benzines Astráját, aztán ez a Leaf már ki is szolgálja őt szerintem.
Ja, hogy még a lámpát se kell figyelned, még eccerűbb is 🤣 ha 20 tonnával gurulsz, akkor kérdés sincs 🤣
Nekem sosem kellett PAV I - ezért nincs.
én azt értem hogy olcsóbb lesz, minden olcsóbb lesz ha ezerszám áll a kereskedésekben
csak ugye egy olcsó 15+éves villanyos ami mondjuk újpnnan tudott 300 km tényleges távot az 15 év lfelett 100 alatt lesz és aki napi 50 km ingázna evvel nem fog tudni menni, szóval meg kell vennie a 10+évest ami még elmegy 150km távot lehet éppen 2x annyiért
mert bár tudják a mostani akkuk akár a 6000 ciklust is, csak ugye ezt optimális körülmények között 20-80% töltés-kisütés mellett amit egy kocsiban nem feltétlen lehet összehozni
plusz olvastam valamit hogy nem optimális körülmények között valami extra kristályosodás alakulhat ki és ez megsértheti a szigetelő réteget és emiatt zárlatos lehet a cella, aztán ha csak eldobálja a gép ezeket a cellákat(mert védelem már egész fasza ezekben nem fog kigyulladni az egész pakk) ismét csak a teljesítmény csökken
A villanykamionnak a fő gondja az, hogy nincs kiépült töltőhálózat még. Ha útközben meg kell állni pihenőre nem tud tölteni, főleg hogy állítólag a hivatalos kamion megállók dugig vannak, tehát nem hivatalos helyen kell megállni sok kamionnak. Kizárólag fix útvonalat lehet menni, telephelyek között, ahova nyilván leteszik a töltőjét, és úgy jól használható.
Viszont kezdetnek szerintem ez is jó. Egyenlőre úgy tűnik hogy jelentősen olcsóbb villannyal menni, így a fuvaros céget nem fogja érdekelni, hogy a sofőrnek kényelmetlen hogy nem megy el 4000km-et. Aztán ahogy ezek elterjedtek, lesz hozzá töltőhálózat is, mert fasza dolog az 4000km egy töltéssel, de mindenki inkább az olcsóbb megoldást akarná.
Cím az félrevezető, 1000km alatt töltött egyszer.
https://villanyautosok.hu/2023...
Ez jo mert aki benne van az túlértékeli aki kivülálló az meg alulértékeli ezt a szakmányt 😄
Voltam bent a Wallisnál, van ott egy kiállított BYD hajtómű... meglepett... 300 LE motor, áttétel, inverter - egy 50x50x50 centis kockában bőven elfér...
Közlekedési szitu?Ja neked annyiból áll a közlekedési szitu hogy piros a lámpa megállok,zöld,elindulok.Ne csinálj magadból hülyét,én vezetek így is úgy is,hát nagyon nem összemosható a kettő,pláne nem a 2tonna a 20 tonnával ilyen szituba.Maradjunk annyiban hogy kicsit nagy az önbizalom,miközben még sosem voltál olyan szituban.Azzal azért tisztában vagy hogy a PÁV III az nem PÁV I.,ugye?
Ezek a kínaiak nagyon tudnak 🤣 Ennek a csavarhajtónak az akkuját más tekla chargerről is lehet tölteni! 🤣 Hol van ehhez a parki? 😁
Én arra nem fogadnék, hogy nem lesz megfizethető öreg villanyautó. A tendencia arra mutat, hogy nem lesz drágább újonnan mint a hagyományos autók, akkor a használtak ára sem lehet magasabb.

Ráadásul ha elmegy 500ezret vagy 1milliót akkor marad elég hatótáv öreg korára is. Nem fog senki akkut cserélgetni. Már csak azért sem mert manapság az a divat, hogy egybe ragasztják az alvázzal, de ezt azért tudják megcsinálni, mert drasztikusan javult a megbízhatóság. Nem kell javítgatni mint egy öreg dízelt.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/tesla/model_s/tesla_model_s_85_automata_legrugos_kivitelccs_adapter_aktiv_plusz_ket_tolto_kabel-20549101#sid=19386310-cf4c-4d09-bf9c-32310187fdfd
Ezt az 6 kart kell kezelni? Nálatok tényleg ez a szint? 🤣 Elhiszed, hogy egy elektronikában hibát keresni, vagy egy lakást bevillanyozni bonyolultabb?
Sőt , nagyon is könnyű , meg a pumpát is , mert annyira magasam van a súlypontjuk ! Ezért kellett valamikor az F3,F4 túlsúly, túlméret , különleges felépítmény , ahol megtanulhatta az emberfia , hogy ezekkel hogyan is kell közlekedni ! Aztán valami okos kitalálta , elég a C , és eltörölték az F vizsgákat , azóta megy boldog-boldogtalan ezekkel , meg darussal , tartányossal , és azt sem tudják , mit kezdjenek velük egy kanyarban ! 🤔
villanyos kocsival nem lehet messzire menni, ez tény tudja mindenki akinek nincs villanyos kocsija
akinek van az meg tud menni messze
14 napos túra
Közlekedési szitu? Minden nap kiveszem belőle a részem, van eddig kb. 600 ekm - ami tudom, nem sok egy hivatásos sofőrnek, de ennyi alatt azért csak ragadt rám valami 🤣
Mit tudnék az ülésedben? nyilván lófaxt se, miért kéne tudnom? Arról volt szó, menne-e? és igen, menne, megtanulnám. Rajtad kívül senki se úgy született, hogy tudja 🤣
PAV III-on voltam már 17 évesen 😄 ment... és ment fél éve a lőfegyver vizsgához is, az is hasonló, koordináció + reflex tesztek, megoldottam.
Meg hozzá a blokkot, váltót, meg a sok vackot is amit cipelsz a hajtás érdekében. Így azért már nem olyan nagy a különbség.
De minek akarod emelgetni? Megy az magától.
És ha épp kell akkor van már 1000km-es villanyos, szóval gyerünk villnyost venni, mert egyszer régen azt mondtad, akkor veszel ha elmennek 1000km-et 🤣
https://villanyautosok.hu/2023...
Ez nagyon kemény 600V-os akkuja van 🤣
Azért beültetnélek 40 óra után,hogy akkor gyerünk......Azt sem tudnád merre van az előre,szó szerint.
régebbiek azért okozhatnak meglepetést magas súlypont lötyögő víz stb
kb mint a mixer, azt se nehéz oldalára tenni
Ja,nem vezetni nehéz.Az még egy magadfajtának is menne,talán.A közlekedési szituációk,na abban már nem vagyok biztos.Szerintem már pávon kihajítanának.Úgy beültetném az ilyen nagypofájúakat hogy mutassa mit tud.
Persze,mert a feleséged autója,mint írtad.
Na jó, a 40 órát csak azért írtam, hogy ne sértődjenek meg a sofőrök - mert 20 is elég lenne 😁
Ne feledd, hogy ez spormotor fórum, nem galambász vagy kismama 🤣 itt olyanok vannak, akik vezetnek - mint én, gyerekkorom óta mindent, motort, autót, furgont, még hajót is. Igazából valamennyit még KRAZ-t is, anno, de csak hobbiból. Nehogy azt hidd már, hogy egy nagy piros kifogna rajtam... megtanulnám, mint bármi mást eddig életemben - de valahogy qrvára nem akarom 🤣
Ennek az 1000 km-es autónak is csak annyi a dolga, hogy mutassa, meg lehet (már) ezt is csinálni... A feleségem minden nap megy az autóval, munkaeszköz, de sztem az elmúlt 20 évben nem volt olyan, hogy egy nap 50-60 km-nél többet menjen... egy lefosott öreg első generációs 10 éves LEAF is tud még 90-100 km-t, szóval még az is bőven elég lenne 😁 éccaka meg feltöltődne otthon.
Kevesebb időt fordítanék a tankolásra, mint Blődi az 1000 km-es dízeljével 🤣
Nem,nem hiszem el hogy tudnál.Tudod ez olyan hogy vagy igen,vagy nem.A sofőrök tudása,igen,egy képesség.Hisz te magad is,még nagy mellénnyel is úgy gondolod hogy 40 óra kell hozzá,és mondod ezt úgy hogy életedben nem vezettél ekkora autót,tűzoltót vonulás közben meg főleg nem.Jött már ide kamionos nagy pofával hogy neki aztán ne mondjuk meg,mert már több millió km-t levezetett,talán 3 vonulása volt,a legelső korforgalomnál a csúcsban csak nézett mint a halszeme,nem,nem boldogult a feladattal.
Mert te fuvaros vagy, B+ 🤣 egyébként sok városi terítős flotta már tér át villanyra... nyilván a román kamionosok kersztül Ejrópán még dízellel mennek - egy darabig még.