Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

támogatom(kezeit széttáró)
Hülyét ne csinálj magadból,itt nem a passaton van a hangsúly,azt a mamlas hozta fel példának,de még csak nem is a vw-n,hanem összeségében a belsőégésű motorral gyártott autókon.
Azon felül hogy jó üzlet, a lakossági akkuk is szépen szaporodnak a szaldó eltörlése miatt.
Normálisabb helyeken, ezeknek a kapacitását el lehet adni pénzért és központilag vezérlik, amiből napelem nélkül is bevételed származik, annyi hogy jobban megéri mint a szaldós rendszer.
Nálunk azért ez nem működik, mert ilyen jó üzletet nem akarnak átengedni az embereknek, amikor ők is kereshetnek ezen.
Ez a legutolsó nagyobb magyar projekt amiről tudok.
https://villanyautosok.hu/2023...
Dacia 5milliótól indul. (nem a villanyos)
Oké, hogy nagyon hoki autó ennyiért, de sok embernek elég lenne, ezért nem is szánnak rá többet. Illetve hát új autóra eleve nem szánnak, de ezek használtan még olcsóbbak.
Ebbe beletennének egy 50-es akkut, azért azzal már, igaz hogy fapados szinten, de megoldható lenne minden. Aki meg 5perces töltést, meg 1000km hatótávot akar az meg fizet majd 20milliót, vagy rájön hogy nem is olyan fontos az ennyi pénzért.
Ja,gyártói tapasztalat az van.
http://youtu.be/VZ9uH2iNTJw
Nem az eon nem akar,előbb fogja eladni a magyar államnak és kivonulni,majd a magyar állam toldoz foltoz és rátolja a népre.
A passatról nem kell meggyőzni senkit,az mögött ott van több évtized gyártói tapasztalat,az már bizonyított.Egyébként én semmilyet,ami nekem megfelelő,az én igényeimnek jó,olyat még nem gyártottak.
De, akar, sőt versenyezni fognak érte... jó üzlet ugyanis... 1x kiépíted, utána csak hozza a pénzt, semmi munkával.
Felrakatták a néppel is a tetőkre a paneleket, aztán megveszik tőlük 5 Ft-ért az áramot, amit eladnak a szomszédjának 60-ért 😅
Tucc ennél jobb üzletet?
Nekem a klíma fűtés üzemmódban 1300W-ot vesz fel csúcsban, aztán ahogy beáll úgy visszamegy 800W-ra. Szóval igazából 30 perces eltéréssel indítva szerintem akár mehet a három klíma is róla. Azért így el tud működni a fűtés egy napig az autóról szükség esetén.
De ha vészhelyzet van akkor 3 napig csökkentett üzemmel nem fagysz meg egy szobában, és internetezni is tudsz, meg nem olvad le a hűtő.

Mellékesen most nézem, hogy 9 órára feltöltött a Tesla pusztán napelemről 😆
Benzinár emelkedés? Kit izgat? 😝
🤣
Igen, azért az emberek nagyon túlbecsülik a teljesítmény igényüket. Sajnos erről nem tudok grafikont mutatni, de 1kW felett csak nagyon rövid ideig szokott lenni a ház fogyasztása. Nagyon kevés és jellemzően nem sokáig működő fogyasztó van csak felette.
Végül is van már gombelem méretű nukleáris elem...lehet az kifutná belőle, és elneveznénk Paks3-nak 🤣
Hát ez érthetetlen, miért kell kockáztatni ennyit főleg utassal.
Jó így érthető. Fűtéssel nem számoltam.
Ez meg egy hétköznap (múlt hét csütörtök) ez is tankönyvi szabályosságú görbe, azért választottam.
Látszik, hogy az ipari fogyasztók reggel felfuttatják a fogyasztást, itt is megvan a hétvégi esti csúcs fogyasztás is, meg az egész alap fogyasztás is jóval magasabb, de itt is túlkompenzálják a napelemek a fogyasztást. Itt már a gázerőművek is jobban dolgoztak.
És ugye ezeket a lila csúcsokat kellene eltüntetni mindkét irányba, mert ezek a drágá áramok.
Bár annyira nem lehet drága mint a gáz, mert úgy látom nem azzal szabályozzák le, hanem inkább az import árammal.
Ez itt magyarország tegnapi energiatermelése. A sárga a napelem, a kék Paks. A lila pedig az export-import. És Magyarországon még relatív kevés a napelem, valamint az akkus tároló. Nyilván ez egy termelés szempontjából jó nap volt, és vasárnap, vagyis az ipari fogyasztók sem jártak csúcsra, de látszik a fogyasztási görbéből, hogy ami régebben a fogyasztási csúcs volt a privát napelemek miatt ilyenkor a fogyasztási minimum lett, és Paksnyi áramot kellett exportálnunk napközben, amit meg az esti 8-9-es csúcsfogyasztásnál vissza importáltunk vélhetően sokkal több pénzért. Ebből az áramtőzsdei árkülönbözetből 1-2 év alatt megtérülnek az akkus tárolók, mert jóval olcsóbb dinamikus kapacitást jelent, mint egy gázerőmű, ami szemmel láthatóan most le volt szabályozva (világos kék) mert Paks után a gázerőművek adják a termelés gerincét többnyire. És nekem pont ezért az a véleményem, hogy a gázerőműveket ki lehet váltani akkuval és napelemmel, de Paks2-re gonosz zorbántól függetlenül szükségünk lesz még egy darabig....bár aztán ki tudja, ha 10-év alatt robban az akku piac, akkor lehet azt is képes lesz kiütni. Ugyan akkor az is látszik, hogy fontos lenne a napenergián kívül víz és szél energiákat arányát is növelni, a megújulók között, mert ezzel lehetne csökkenteni a termelési ingadozást (vagy atomerőművel, ha ez nem)
Persze, ha gáz is van, ami meleg vizet csinál és főzni lehet róla, akkor sokmindenre elég. Ettől függetlenül (ha jól értesültem) évek óta foglalkoznak a kérdéssel a gyártók.
Egy rühös dízel Passzát is 20 milla, hol élsz? Milyen villanyautót szeretnél te 5 milláért? Még a Dákót se adják oda annyiért.
A lovakkal is meg kellett állni "tölteni" - és nem akkor, mikor te akartál, hanem amikor a lovak 😁 Pont mint a villanynál - együtt kellett hugyoznod a lovakkal 🤣
Hát nyilván a 3 klímádat nem célszerű eccerre arról nyomatni 😁 de "nórmális" házban azért egy 3 kW elég szok lenni úgy alapban.
Jelen pillanatban itthon megy 3 hűtő, egy TV, nincs 1 kW, és a nap többi részében napközben még ennyi sem lesz. Este meg több, de 3 kW elég lenne.
Lett igazuk?Hogyan lett igazuk mikor ez a probléma még csak ezután fog jelentkezni?Mikor ezt a problémát még csak ezután kell/kellene megoldani.
Neki van olyanja? 🤣
Ahogy azt leírtam. 25-32Amper azért kell a kényelmes elosztáshoz, de 16Amperrel is megoldható ha odafigyel az ember. A feleséged nem akar odafigyelni, ezért fizet vastagon 😁
Nálunk az elején minden 16Amperről ment és néha levágta. Asszonyba úgy beleégett, hogy vízforraló bekapcsolása előtt mindig megkérdezi hogy bekapcsolhatja-e pedig már régen nem kéne ezzel foglalkozni 😁
De csak azért mert ha leveri akkor te meg az asszonyt és óvatos teremtés lehet. 😁
Ezt már többször megtettem.
Két módszerrel is közel ugyan arra az eredményre jutottam.
A KSH adataival az üzemanyag fogyasztást és az összes megtett kilométert is átszámoltam elektromos autók fogyasztására, a hatékonysági különbségekkel is korrigálva, úgy 10-20%-al kevesebb mint a Paks1 teljesítménye és termelése.

Ez úgy soknak tűnik, csakhogy ha tudod, hogy a benzin finomításhoz ennél jóval több energia kell, és akkor magát az üzemanyagokat nem is égettük el, valamint a megújulók aránya gyorsabban növekszik mint az elektromos autók aránya, rá lehet jönni, hogy feleslegesen aggódsz ilyenek miatt.

Még nem gyakori, de optimális esetben van olyan amikor a teljes ország kizárólag napelemről üzemel, és ebben a lakossági napelemek nincsenek benne, mert azt csak becsülni tudják, az csak fogyasztás csökkenésként jelentkezik a statisztikában.
Portugáliában és Kaliforniában (igen ezek napos területek) volt több olyan nap folyamatosan amikor kizárólag nap szél és vízenergiáról működtek: Kaliforniában nem kis részben az akkumulátoros hálózati tárolóknak köszönhetően éjjel is. Ez azért előre vetíti, hogy annyira nem is lehetetlen a dolog, mint sokan azt hitték.

Szóval értem én hogy szeretsz ellentmondani, kötekedni és minden marhaságot racionalizálni magadnak, és ezt el is hiszed, de mind a saját, mind a nemzetközi tapasztalat azt mutatja, hogy nem azoknak lett igazuk, akik egy igény felmerülésekor azt keresik miért nem lehet megoldani, hanem azoknak, akik egy probléma felmerülésekor azt keresik, hogyan lehet mégis megoldani. 😉