Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Xado 1 pedig egy csodaszer... az öreg boxerem olajfogyasztása visszaesett a negyedére... meg csendesebb is lett. Autó: a 200 ezret futott dízelem meg új értékét hozta minden paraméterének... igaz, az kb. 40-ezres korában kapta.
A mostani benzinesembe meg azért nem raktam csak, mert elfelejtettem 😅 de mindjárt meg is rendelem, 80 ezer van benne, még nem késő.
Köszi, róla sem hallottam még. Xado eddig nekem motorba nem nyert, de autóba használjuk.
Sziasztok, szeretnék venni egy új dobot az FZR 600-as (3HE) Yamahámra. A gondom azonban, hogy nem igazán találok hozzá dobot, leginkább csak a 4JH-hoz. A kérdésem az lenne, hogy a 4JH dobja megfelelő-e az enyémre, vagy kifejezetten 3HE-hez kéne keressek? Köszönöm előre is a választ, kitartást a téli hónapokra 😌
https://xado.hu/webshop/xado-1... akár ez is mehetne bele.
Eladó Új sosem használt Yamaha FZ1, Fazer1000 RN16 eredeti SC Project összekötő cső. 60mm-es. Ára legyen mondjuk 25e ft.
Hétötvenessel van némi tapasztalatom, 550 csak ismerettségi körben volt.
Ha 90-100-as tempóval megy az ember országúton és nem nyújtogatja, 5-5.5 liter. Na de egy Zével így menni...?
120-140 rövid szakaszokon, előzgetve, de mégis ésszel hajtva simán 6-6.5 liter. Ha felugrasz a pályára, beállsz a belsőbe és tartod a lépést a sietős belsősávos forgalommal, úgy bekapja a hetet, hogy szem nem marad szárazon. :) 140-nél olyan hétezret forog kb.
Nahát. Ezek ilyen sokat esznek ?
Az FJ1200 csak akkor eszik 7L-nél többet ha 200 fölött cibálom neki, bár azt is hozzá kell tennem hogy az enyémen a lehető leghosszabb (18/38) áttétel van. A gyári 17/45, azzal már más a helyzet, de még akkor sem vészes. Mondjuk az 550-est nyilván forgatni kell hogy történjen valami, a forgatás meg fogyasztással jár...
Nekem is tetszenek. Kevés sornégyről tudom elmondani, hogy tolerálnám, de ezeket igen.
Az 550 nem rossz, a KZ550/GpZ550 blokkja van benne lebutítva. Talán egy kicsit túlságosan is, ez a legnagyobb baja, meg a nagyon puha futómű. A hétötvenes ésszel hajtva megáll 6 liter alatt, de ha felmész a pályára, felmegy az is hét liter fölé. Az 550 kb. egy literrel eszik kevesebbet. Ha menni is akar vele az ember, át kell pakoljon egy szett GPZ vezérműtengelyt, dobhat bele egy K&N szűrőt fúvókaszettel és 45 helyett 60 ló lesz benne, de akkor már prog. rugót is illik... Könnyebb, mint a 750-es, van benne élmény, de gyorsan és messzire nem kell vele menni. :)
Tetszett mindig, nagyon szép formájú motor. Bár nekem a gyári bordóban vagy a sötét metálzöldben lenne, ha lenne. (a 750-es)
Még a 90-es években 1100-as volt a családban, még szinte újszerű. Azt normál tempóban is nehéz volt 8 liter alá vinni, ha húzva volt (160 környéke) a 11-12 litert is simán benyelte.
A 750-es ilyen szempontból jobb és nem is olyan nehézkes mint az 1,1-es. Egyébként tartós, elég egyszerű technika, csak hát ezek is közel járnak már a 30-hoz. Inkább szép, mint jó. (a modernebbekkel összevetve)
Az 550-est nem ismerem.
Vilagos. Az 550 egy egesz kicsit mas itt-ott. A vezermutengelyek fedele szogletesebb, kisebb az ules alatti plasztik takaro, mas a kuplungdekli, pettyet slankabb a tank. Az se csunya darab mondjuk.
Szemre így képről lehet 550 is, azért kérdeztem.
Azám
750?
Mmmm.... Csak gyozd tankolni. :)
József ehhez mit szólsz?
Az extra szűz olasz olivát kihagytad, bár sztem a görög is ugyanolyan jó - de mint tudjuk, ez az olaj kérdés nagyon szubjektív 😅
👍 Nem volt az, mert a váltó csendesen és szépen dolgozott vele és a blokk hangja is szebb volt.

Thx, nem merülök bele jobban, a 7100 jó lesz.
Pl. 7100, igen. Castrol Power 1, Eneos Max Performance, Ipone Katana... Nem rovid lista. Ami 10W40, fullszint, normalis brand, az megfelel.
A 300V cseppet overkill utcara, szerintem.
Üdv! RN43-ba milyen olajat öntenétek? Kinek mi vált be? Sor2 kawa motul v300-al jó volt mondjuk. 7100 10w40? Első csere lesz, még új a téma.
Szia!Nem tudok egyenlőre semmit :-)
Szia Arni! Jövőre hova megyünk túrázni? 😊
Sziasztok!
Köszi hogy leírtad, a hasznos infó/tapasztalat mindegy hogy honnan jön, az akkor is az.
Ez a "drótfék" valóban elég halvány -beállítani sem sikerült igazán- szóval azt teszek rá normális V fékeket. A sisak érdekes dolog.
Régen (amíg nem lustultam el motoron, meg autón) sokat bringáztam én is, de elképzelhetetlennek tűnt, hogy "biciklire sisak??? baromság!!" mennyit estünk annak idején bicajjal, motorral, sosem volt baj belőle. (nyilván szerencsénk volt, na meg akkoriban nem volt még bicajos sisak sem itt nálunk)
Aztán idővel elgondolkodtam, hogy estem én Danuviával (30-cal elcsúszva a földes úton) akkorát, hogy a füvön csúszva sisakban fejeltem meg vagy 5-6-szor a földet, enyhe szédüléssel megúszva a dolgot. Meg kemping bicajjal tizenévesként akkorát, hogy a mai napig megvannak a nyomai a bőrömön, szóval eszembe jutott hogy lehet kéne venni bicajos kalapot is. (szegény Schumacher is hogy járt)
Èrtem a stratégiát, és tetszik is. Nem is igen tudnám azt támadni, hiszen egyedül csak te látod az egészet részletesen, és te ismered az éritettet hosszú ideje akin gyakorlatilag az egész próbálkozás múlik. ha bejön, akkor igény esetén egy komolyabb bringa meg még nagyobbat tud lendíteni az egész terven.
A saját esetem kapcsán jó tapasztalatokkal tudlak buzdítani. Èn is így húztam be a csöbe a feleségem. Angliában volt két ilyen bringa mikor több mint 2 évtizede elöször meglátogattam. Rendbeszedtem, és azzál jártunk dolgozni, annak ellenére, hogy ott erre nem igen van alkalmas infrastruktura. Aztán németben is lett 2 szedett-vetett bringa amivel csavarogni tudtunk a környéken. Az elsö komoly bringánk 11 éve vettük a nászpénzböl. Ez csak erösítette az egyre több bringahasználatot a jó instraturúráju környéken. Èn leszoktam az idöpazarló tömegközlekedésröl szinte teljesen és szinte minden hétvégén túráztunk a környéken. Ezt még akkor sem hagytuk abba amikor állapotos lett az elsö gyerekkel és még igy december közepén az utolsó viszgálatra is bringával mentünk az orvoshoz 2 héttel a fiam születése elött. Nem is voltak meg a tipikus terhességi nyavalyák...Ès az 5 hónapos fia már húztuk magunkkal a bringa után köthetö gyerekkocsiban. Aztán betettük mellé a másik gyereket is pár évre rá, mert nem akartuk feladni azt a sok jót amivel bringázás jár. A városban bárhova el tudtunk igy jutni (fogászat, uszás, folyópart, picknick, sörkertek, játszóterek...), nem kellett autó, tömegközlekedés szinte soha. A feleségem ezzel tudja intézni a heti bevásálást is. A gyerekek is bringára születtek, mindegyik korán rá lett ülteteve, és ebben az évben volt olyan nap, hogy 40 km felett volt napi teljesítmény lányom ekkor még csak 5 éves volt, igaz már akkor 3 éve tekert) , és hazafele a fiam, még kérte, hogy a cross pályára had menjen be, a lányom meg csúzdázni akart a kb 3-4 emelet magas csúzdán (lélcsön kell felmenni)...Én bringával járok dolgozni, még most télen is. Vettem szöges téli gumikat, hogy a hó vagy jég se legyen akadály. Nincs rikitó ruhánk, de bukót már hordunk. Sajnos ebben a korban, már könnyebb benézni a dolgokat, és nem sikerül minden esést hibátlan talajgyakorlattal befejezni. Ès a barátaim, öcsém, akik hasonló korban vannak mind hasonló tapsztalatokkal lettek gazdagabbak. Mindegy hány 10 ezer km van mögötted, ha benézed, akkor fájni fog, és már nem olyan gyors a felépülés mint gyerekkorunkban.
Remélem nem lett túl kérkedö, csak szimplán egy jó tapasztalatot kívántam megosztani.

Amit szeretnék megjegyezni. A feleség bringájára át tenném a hozott bringa fékjeit, mert azok picit korszerübbek mint ami ezen van. Ès ha a hozott bringával elsöre még sem érdemes kezdeni valamit, én eltenném, mert lehet találsz egy párját és akkor talán a kettöböl már lehet egy használhatót csinálni.
Szóval, én csak támogatni tudlak ebben a témában. :-D