Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok Yamaha xv 750 1981 motor vezérlőt keresek a tank alatt van és fém házas
Jajj most elpirultam.☺️😘🥰
Hát ha dicsérni kell, akkor én sem szeretnék lemaradni! Én eddig is nagyon büszke voltam rád! (Ha szabad ezt mondanom ...) És ez a munka is nagyon szép lett. Mondhatnám: "Egyik szebb, mint a másik!" 😉
😘🥰
Na, ez szép lett:)
Ha lett volna valaki aki elvállalja elvittem volna...🤣 Amúgy a szelephézagok rendben voltak. Végül sikerült jelre állítanom. A kupakot nem tudtam levenni, de ha úgy is lehet, akkor leveszem sz egész deknit. Csak tömítést kell rendelnem. Leellenőrizzem úgy is? Az egyik lánzfedelet vagy mit így is majdnem nem tudtam levenni. Minden praktika ellenére sem engedett a csavar, csak szét ment a feje. (Melegíteni nem melegítettem, lehet nem is segített volna.) Levágtam a fejét így lejött a fedél és csak ki kellett csavarni. Amúgy most nagyon "büszke" vagyok, mert a hengerfej egyik fedelét elég szépen rendbehoztam, a két hónapja inhüvely gyulladásos kezem ellenére.😅 Már csak három van.😂 Azért megdícsérhetnétek érte, még ha bénázok is sokat.🤣
Innen tanulok.😅 De ez benne a jó!😄 Télen ugysem tudok motorozni.🙄 Arra meg ott a másik ami unalmasan megbízható.😂 Bár most új gazdija lesz, de ő a szomszédom, és eddig is közösen használtuk.🤣 Olyat nem csinálok amivel nagy bajt okozhatok. Remélem... Ja és ha azt is elárulom, hogy a nappaliban szerelek...😳😂
Arra, hogy - sajnos Ferinek igaza van - jobb lett volna elvinni valakihez. Ket hengered van, hatvan fokkal eltolva egymastol - a vezermutengelyek idonkent megnyomnak egy szeleprugot, emiatt hol nehezebb tekerni, hol konnyen megindul mert epp "tolja" a rugo a butykot. Ha meg a gyertya is bent lenne, a hengerben a levego is rugot alkotna.

Amikor kb. a jel kozelebe ersz, ne told tovabb. Fogj egy szerszamot es a lanckerek kozepen levo csavarral probalkozz. Lehetoleg ugy, hogy a kulcsot oramutato jarasa szerint kelljen forgatni, nehogy lelazitsd veletlenul

Ha a fotengely vegen a kupakot le tudtad volna venni, egyszerubb dolgod lenne es azt is tudnad egybol ellenorizni, hogy minden idozites rendben van-e.
durva ! szerintem nagy bajok vannak ! el kell adni gyorsan ! 😂 itt a fórumról tanulsz szerelni ? sok berhelésnek szoktak néha elég rossz következményei lenni , kevesebb buher több motorozás 😆 persze mindenki azt csinál amit akar csak láttam már néhányszor ilyet
Szia! Az elülső hengernél nem volt semmi gond, beállítottam könnyen a csíkot a jelhez. A hátsó henger vacakol, mikor eléri a csík a jelet, vagyis a felső hotpontot, a kerék "átzuhan", mindig ugyan annyit. Sokszor próbáltam. Videót csináltam, bár ott lehet nem olyan feltünő, mivel a motorral a telóm is mozog. De a végén még egy centit se tolom mégis átfordul a jelről. Mire utalhat ez?🤦😅 És a hátsó hengernél elszineződöttebb minden, a lánc minden szemén van egy kis kopás felül. Az elsőnél is de nem minden láncszemen és kisebb.
https://drive.google.com/file/...
Kösz! Sajnos sejtettem :(
Köszi!😘
Azért kell kivenni a gyertyát mert sokkal könnyebb körbeforgatni a főtengelyt, ha a gyertya nincs bent.

Másfelől NE 750-es meg 1100-esről szóló hozzászólásokat nézegess, mert a 250 teljesen más.
Csík van, pont 12 óránál kell álljon. Mint az ábrán alant.
A hivatal el fogja kaszálni. Nem azonos a motorkód.
Üdv! Járt már valaki azon az úton, hogy Eredeti Yamaha XV250 blokkot -hivatalosan - berakott egy Keeway Supershadow-ba? Megvalósítható ez?
Köszi! Akkor megfordítom, mert persze az előző fordítva volt és úgy tettem be!😅
Sziasztok! Köszi a válaszokat az előzőre! Megint kérdésem van. 😅 Szelephézag állításhoz muszáj kivennem a gyertyát? Tologatós módszer maradt csak, mert a kukkolólyukat nem tudom kinyitni.😄 Így nem tiszta még minden, de ha szétszedtem talán érteni fogom.🤣 Ezeket mentettem le a fórumról, de azt a pöttyöt nem értem, akkor mit kell filctollal jelölni?🤔 Na mindegy, ha akkor se értem majd sikítok.😁
Ugyanakkora légrést állíts, mint a gyárilag előírt. A hosszabb csúszószár nem igényel a gyáritól eltérő szimeringet, ránézésre a csizma gyári, gyanítom ugyanaz a 38 x 50 x 8/10.5 kell ebbe is. De a tolómérő a tuti.
Köszönöm az infót. Még olyan kérdésem lenne, hogy valakinek nincs infó AME teló olajmennyiségről? Illetve szimering méretről?
Az olajszint vészjelző és az alacsony üza. szintjelző világít, amikor a start gombot nyomod. Kulcs elfordításakor csak az üresjelző kapcsol fel, ha üresben vagy, illetve a távfényszóró kék visszajelzője, ha az fel van kapcsolva.

Az index visszajelzője (és maga az irányjelző is) müködik álló motornál normál esetben, nem kell hozzá járnia a motornak.
Sziasztok! XV 1100. Olajszint visszajelző csak indításnál kell világtania? Mikor csak gyujtásra teszem akkor még nem? Ha olajat leengedem akkor kellene világtania gyújtáson? Vagy csakis indításnál és kevés szintnél világít? Illetve az indexnek is csak beindított motornál villog? Minden lámpa, kürt működik csak gyujtáson, de az index nem. Köszönöm.
Amit 8:53-nal elkezd lebontani, az a levegobeomlo cso, azon at jut a szurt levego a karburatorba. Az elulso henger fekpedal felolo oldalan, a henger tetejen a kerek arany fedelen latsz egy 16mm belso atmeroju gumicsovet, ami a tank alatt megy befele es a vazra csatlakozik.

Az a vekony cso a kartergaz csove, az airbox-ba (ami a vaz maga) viszi az olajparat, ami a forro motorbol kijon. Ezt az olajos levegot a motor elegeti, ahogy hozzakeveredik a beszivott levegohoz. A kartergazcso a levegobeomlo konyok mellett halad es ha a kartergazcso nincs jol illesztve, van rajta egy repedes vagy hasonlo, nemi olajparat a kozvetlen kornyezete is kap - igy a gumi szivokonyok is.

Nalad azert nincs benzincsap, mert az ember hetotvenest szed szet, aminek egy tankja van es ejtotartalyos. Az 1000-1100 ketto tankkal rendelkezik (a masik tank az ules alatt van a valtopedal oldalan) es az uzemanyagot egy pumpa viszi a porlasztoig. Utobbi a fekpedal oldalan van, a hatso henger mogott, egy fekvo henger alaku kromozott muanyag fedel alatt.

Mivel az uszohaz tolteset a pumpa vegzi, az uszoszint ellenorzese jaro motornal (azaz mukodo pumpaval) kell tortenjen. A gyariag eloirt szint a Hitachi porlaszton az uszohaz-karbitest talalkozasi vonala felett 1-2 mm-rel kell legyen.
Megfogadom a tanácsodat és szakihoz fogom vinni, mert ehhez még sajnos messze nincs meg a megfelelő szellemi kapacitásom és - tapasztalatom szerint - abból van a legnagyobb baj ha az ember valamihez nagy önbizalommal, ám hülyén fog hozzá.
Azonban:
Találtam egy nagyon jó videót, ami megmutatja lépésről lépésre hogy lehet egy ilyen karbit szakszerűen kioperálni a gépből. Természetesen én nem akarom kiszedni (hisz lehet nem is kell majd) viszont én is megbontottam hátha kívülről is lehet látni valami hibára utaló jelet.

http://youtu.be/CANkfckqHU8

Lekaptam az ülést, az oldaldekniket és a krómozott dekniket. A tankot nem akartam, nekem az másképp van. Nekem nincs olyan "benzincsap" az oldalán (3:40-nél), hanem nekem a végéből megy ki egy vastagabb és egy vékonyabb gumicső az alsó tartályba (így már legalább tudom azt is, hogy helyezkedik el). Ehhez meg kellett emelnem a tankot, de mivel sokkal többet úgyse láttam volna nem távolítottam el.
A motor patika... egyetlen elbarmolt csavar, rozsdafolt, vagy koszfolt sincsen rajta, két hely kivételével:
- A menetirány szerinti bal kéz felé eső oldalon a nagy vastag gumicsövön van valami "olajos" koszlerakódás (a videón 8:53-nál kezdi leszedni a tag ugyanazt a csövet) de sehol máshol, csak azon. Nem tudom, hogy el lehet-e repedve, vagy érve, s így összefügghet-e a problémával.
- A jobb kéz felöli karbi úszóházának az alján is van valami sárga trutyis kirakódás de az szerintem már évtizedes retek lehet.
Írtad az úszószintet.
Szerintem ez lehet az amit még esetleg én is tudok ellenőrizni (javítani nem) azzal a gumicsöves módszerrel amiről valahol már itt is írtatok.
Ha jó sejtem rá kell dugni egy átlátszó gumicsövet az úszóház alsó csonkjára, vissza kell hajtani, aztán megnyitni a leeresztő csavart, természetesen alsó standard-re állítva a motort. (Remélem jól emlékszem). Az is egy előre lépés, ha valamit ki tudunk zárni.
No, ennyi.
Legalább egy kicsit jobban megismertem a szekeret, meg akkor már a légszűrőt is kicserélem... §:-)
A doksikat pedig ismét csak köszönöm, egy pendrive-on el fogom vinni a szerelőnek! §:-)
Na, ez a nem egyszerű. Vakon pláne nehéz.
Az "eltérő alapjárat" sokminden lehet: alapjárati kör levegőfúvóka dugulás, lehet elmászott az úszószint, de nem kizárt az sem, hogy a szinkront veszítette el. Mindháromra hajlamos.

A karburátor kompatibilitás nem csak annyi, hogy ezres vagy ezeregyes. A nagy Virago-k 1988 előtt Hitachi porlasztókkal készültek, a 88 utániak Mikuni karburátorosak. A két karbi abban egyezik, hogy méreteiben egyezik, ugyanakkora a torok, ugyanakkora a szája, magyarán ha kiveszed a Hitachikat a helyére gond nélkül becuppan a Mikuni - a két porlasztó azonban egész más konstrukció.
Ezért nem találod az állítócsavart, amit Steve Hiles tekerget, mert az övé egy kései példány a tiédhez képest. Nála a keverékszabályozó csavar felül, a torok felett, nálad a torok alatt van.

A Hitachi porlasztó kemény dió, mert több olyan eleme van, ami nem cserélhető vagy nem hozzáférhető.

Mivel ez egy komplex karburátor, csak akkor ess neki te magad, ha biztos vagy abban, hogy a segédletekkel el tudsz bánni a problémákkal. Ellenkező esetben bízd szakira.

Mindent, amit ezekről tudni lehet már összeszedtem és dokumentáltam. Mivel nem egy gyakori porlasztó, kevés műhely konyít hozzá (mondjuk manapság a karburátor is kifog sokakon). Pontosan ezért letölthető PDF minden az oldalamon: el lehet vinni az embernek és az orra alá dugni.

https://viragotech.blog.hu/sea...
Üdv mindenkinek ismét!
Remélem tudsz segíteni Blackiex (vagyis remélem van rá időd)!
Azt hiszem karburátorbeállítási problémám lehet, aminek már a múlt szezon végén is voltak előjelei.
A szinkronbeállítást azt tavaly megcsinálták, sokáig minden rendben is volt. Gázadásnál éreztem kisebb rángatást az ősszel, bemelegedés után már nem volt s egyszer egy út előtt vissza is kellett fordulnom, hogy megpucoljam a hátsó henger gyertyáját, egy hengerrel ment a motor, utána jó lett (ezt megelőzően volt egyszer olyan is, hogy mindkét gyertyát meg kellett pucolnom, mert be se indult, utána pöccre indult).
Az is egy jelenség volt, hogy indításkor szívatót sosem kellett használnom. Itt – ha jól emlékszem – korábban azt írtad valakinek, hogy ebben az esetben biztosan túl dús a keverék, mert valamennyi szívató minden indításkor kell.
Valószínűleg ezen állítanom kell, de nem csak ez a probléma.
Jelenleg alapjáratom csak az első hengeremen van!
A hátsó hengerem csak gázadáskor kapcsolódik be és ha lekapom közbe az első gyertyapipát csak puffog és csak emeltebb fordulaton akar nem leállni (ez tudom, hogy nem egészséges, csak egyszer teszteltem így).
Ha a hátsó hengert kiiktatom úgy, ahogy ez a tag csinálja a videón (14:25):

http://youtu.be/mXJOfSxedFU

nekem is szépen beindul de a hátsó hengerrel ugyanez nem történik meg.
Szikrám van!
A saját logikám szerint egy keverési arányt mindenképp állítani kell (túl dús keverékre gyanakszom) viszont a hátsó hengerrel mi lehet? Alapjárati elállítódás?
Tetézi mindezt még az is, hogy én sehol se találom azokat a csavarokat, amelyeket a videón a tag állítgat. Valahol azt írtad (remélem jól emlékszek), hogy az 1100-es és az 1000-es karburátora teljesen kompatibilis, csak a gázbowdenen kell alakítani (ezek szerint kompatibilis ugyan, csak a kettő nem ugyanolyan felépítésű (?) ).
S abban tudsz-e segíteni pár gondolattal, hogy hol, és hogyan kell egy ilyen karbit beállítani (tudom, hogy ez nem egyszerű, de hátha).
Közben keresek még videókat is erről és a műszaki leírást is tanulmányozom…