Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Milyen jel áll jól? A 250-esen nem rémlik, hogy lenne jel a kuplungbowden beállításnál. Másfelől ha benzines volt azt előző olaj, akkor idő kell, míg a lamellákat a friss olaj kezelésbe veszi.

A gyertya + pipa ellenállás a 250-esen kevésbé kritikus kérdés, de ezt már írtam.

A porlasztó kinyitásakor benzines olaj esetén az úszószinten kívül a tűszelep állapotát kell megvizsgálni, egész konkrétan a tűszelep fészkének a tömítését, mert az fossa össze magát először. Ha az nem tömít a szelep fészek körül szivárog le a benzin, hiába zárja az úszó a közepén a lyukat, ha körülötte csorog befelé.

http://youtu.be/yj79MW3uD78
7:22-től kezdi az úszót kivenni, kb. 8 percnél látható a szelep fészkének a kivétele. Láthatóan nagyon könnyen kijön, ami arra utal, hogy a szelepfészek külsején levő tömítő o-gyűrű nem látta el a feladatát. Megkeményedett és összezsugorodott. Igen gyakori.
Köszi! Az állítás megtörtént, két helyen, a "jel" a harmadik helyen jó helyen áll. Nem javult. A szabályzó amit rendeltem 6 pines. Olasz oldalról.... Meglátjuk.
Sokat ált ez a motor, megnéztem volna a tisztaságát a fúvókáknak. 🤷 Azért akartam 1 kohmos pipát, hogy egyforma legyen, a két zavarszűrős gyertya vadi új. A kisokosból néztem, akkor még nem olvastam, hogy nem jó együtt.😅 Szóval nem mindegy, hogy csak egy pipát cserélek vagy két pipát és két gyertyát.😅 De ha az úgy nem jó akkor ahogy mondod! 😘 A karbiban csak kipucolnám a fúvókákat, férjem mindig azt mondta, azt nem szetetik a szerelők megcsinálni. Igaz anno ő a kawáét leszedte és benzinfürdőbe rakta. 🤷
1. elsore talan inkabb allits rajta, ha nem emel ki.
2. attol fugg melyik szabalyozot vetted. A gyarilag csatlakozos, XV250-re gyartott szabalyozot csak bedugod es mehet a helyere
3. A membran oldalanak megbontasa nem jar benzinomlessel. Az uszohaze se, ha le van elotte engedve a tartalma. Hogy okos otlet-e belepiszkalni ugy, hogy nem tudjuk, mit keresunk, azt most nem firtatnam.
4. normalisan mukodo porlaszto eseten szivatoval, amit lassan es fokozatosan elzarsz, ahogy melegszik a motor. Ha hidegen szivato nelkul elindul, akkor jo esellyel tul dus a keverek.
5. ha ez a kivansag, akkor rendelj 1 kiloohmos gyertyapipat, NGK VD01F
Na csak kimaradt.🤦
A hátsó fékem jól meg kell taposni, de akkor fog, már ammenyire eddig próbálni tudtam... A jelzés hátul a két rovátka között pont félúton áll. Állítsak az anyán?
Ja és megüt a guta, 23 fok van és nem motorozhatok.🙄
Hali! Hogy ne szemeteljem össze a fórumot, próbáltam a kérdéseket összegyűjteni.😁 Holnaptól dolgozom, szóval megszabadultok az állandó jelenlétemtől.😌
1. Nem ismerem a motor előéletét. Melegen nem tudok könnyen üresbe kapcsolni. Vagy sehogy. Olvasom a fórumot, hasonló hibák után kutatva. Vegyek a kuplungba rugókat meg parafás lamellákat?(már ha úgy hívják😅) Ha igen jó a Lucas, vagy eredeti legyen, az húzós.🥺 A fém lamellákat nem találtam. És kérdés, hogy van komoly buktatója, vagy neki állhatok? Most cseréltem olajat, de legfeljebb leengedem addig. (Ásványi, 20w50, liquimolli) olajszűrőt is. Louisban van, meg itt: https://m.motointegrator.at/ar...
Ha csak a szerelő cserélje, azt mondjátok, nem rendelem meg, mert a szerelő főállásban a Louisban dolgozik.😁
2. Megrendeltem a regulatort, ha megjön csak kicserélem, összedugom, és oké?
3. Ha szétszedném a karbit annyira, hogy megnézzem a membránt, tűt, kell-e rendelni, okozhatok nagy bajt? Úszószintre is kiváncsi lennék. 🤷 Szelepállítást is megpróbálnám, de ahhoz jól le kell bontani.😅 Hogy csináljam, hogy ne folyjon mindenhol benzin? 🤭
4. Hogy kell beindítani?🤣 Itt olvastam már mindent is. Anno a kawát (és most szomszédom is úgy csinálja a Bandittal) teljes szivató és úgy indítás. De mintha azt nem szeretné. Kipróbáltam nélküle és amikor elkapta amúgy elsőre az új aksival. Akkor teljes szivató, majd vissza félre. Vagy? 🤷
5. Rendelnék gyertyapipát is, szivem szerint 1kohmosat mint az NGK. A másik az eredeti a hátsó hengeré, és az mintha nem dolgozna rendesen, és úgy emlékszem az volt kormosabb még a régi gyertya. 5+1 az csak 6. Mert az új gyertyám is zavarszűrős. Viszont nem tudom hogy kell szétszedni. Nem találtam anyagot. A virago.ro már nem működik ahogy észleltem.🙄
Légszűrő kicserélve.
Köszi.
Az 500-as azonos az 535-össel, vedd le.
Bocsi! Egy 94-es 500-as viragóról van szó.A fékpedál az rendben,hogy levevős,de a kipufogót nem tudom eldönteni.
Ezt mondjuk neked kéne látni a motor mellett állva. No meg az se mindegy, milyen motorról van szó.
Egy 535-ön a hátsó leömlőben levő hülye kanyar miatt szerintem le kell jöjjön az onnan. És a lábtartó fékpedállal együtt szintén
Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy a kuplung cseréhez le kell-e szerelni a kipufogókat,vagy a dekni lejön anélkül is?
Szerintem mindenkinek igaza van, egy egyszerű "alap teszt" eredményét kérdeztem csacsi76-tól. Nem bonyolódtunk bele tudományos analízisekbe. Nyilván, hogy az AC fesz. mérés a releváns.
Blackiex: a "0" ohm, valóban zárlat ebben a megvilágításban, mert a műszer "0"-át mutat. Igazad van!
Igen, nem jol volt fogalmazva. Mert mikor a muszerem 0-at mutat akkor az 0 ohm es az rovidzar. Ha nincs ellenallas akkor az vegtelen a muszer mar ilyenkor az OPEN LEAD-et ( O.L )mutatja mert szamokkal nem lehet.
Azt viszont ujra elmondom es ehhez ragaszkodom hogy fazis es fazis kozott nem merunk ellenallast. Nincs ertelme. Jaro motornal merunk kijovo feszultseget. A tekercsek vastag vezetekbol vannak es csak nehany menet. Ha a 20-25 menetbol 5-6 zarlatos azt nem veszed eszre a muszeren Ohm-ot merve de kijovo feszultsegnel mar nagyobb a kulonbseg. Mondjuk 60V-ot mertsz 3000 fordulaton 1-3 1-2 de 45V-ot 2-3 kozott. Es meg itt sincs vege mert nem terheled. Az igazi meres uzemmeleg allapotban terhelten azonos idopontban mered a kijovo feszultseget. Azaz egyszerre latod minharom fazist nem kell felporgetni minden meresnel mert az is hibalehetoseg.
Csak mondom mert sokan hozzak be a motort a szervizbe hogy kimertuk az alloreszt es marpedig az a rosz. Csak elpazaroltak egy csomo idot.
A nulla ohm rovidzar, ha mar pedansak akarunk lenni. :)

A szakadas vegtelen ellenallas, de annyifele multimeter van, mint a rosseb, egyik-masik egy 1-est mutat a kepernyo jobb szelen, az analog multi mutatoja el se moccan a skala bal szelerol, Fluke muszerek OL-t mutatnak (Overload), de volt olyan Keithley asztali masinam, ami ERR-t irt ilyenkor...

RC51 arra gondolt a fazisok kozotti ellenallasmeressel kapcsolatban, hogy a legtobb multi nem fog valos erteket mutatni. A zomuk 0-200 ohmig allithato be, mint legkisebb tartomany es minel inkabb a skala aljat merjuk, annal pontatlanabbak - akkor is, ha egyebkent osszemered a merozsinorokat es a vegen kivonod, mint "muszer-ellenallast" .

En szemelyszerint szoktam javasolni a fazisok mereset is, de inkabb az a kerdes, egyformak-e. Ha valamelyik tekercs "meg van nyulva" az olyankor kibukik. igaz, ennel pontosabb a harom fazis AC merese, de laikust nem akarok sosem ilyennel stresszelni.
A "0" Amper, a "0" Volt sem végtelen, hanem nincs. A "0" ohm is azt jelenti, hogy nincs elenállás, azaz "szakadás" van. De úgy is lehet fogamazni, ahogyan Te. Ebbe igazán kár belekötni. Akinek szólt, értette, ez a lényeg.
Egy normális műszer mutat némi elenállást. A digitálissal a trükk: összezárod az érintkezőkt, és megjegyzed a mutatott értéket, majd méred a fázistekercset. A megjegyzetthez képest nagyobb értéket kell mutasson. A mért érték mindegy, 0.5, és 2-5 ohm között szokott lenni.
Fazis es test kozott nincs ellenallas azaz vegtelen. Masik hogy fazis es fazis kozott nem merunk ellenallast mivel a muszered valoszinuleg nem fog valos erteket mutatni.
Oké köszi! Gondoltam, ártani nem fog neki. A szerelő csak két hét múlva.🤷
Mar itt se kapni. Nem tudom, az osztrakoknal mi van. Valami normalis injektor tisztito adalekot keress helyben (benzinkutak, autosboltok) ha ilyesmire van szukseged
Olvastam a fórumon a fehér STP-ről de fehéret nem találok. Jó azt jó rég írtátok. Van mostani megfelelője? Vagy az ugyan az mint a spuri?
Igen, megcsináltam.🤷
Amíg nincs másik fesz.szab. addig ezzel a résszel nem tudsz semmit kezdeni. A fesz.szab, és az akku + sarka között megvan a kapcsolat?
Igen kimértem. Test 0, három egymás közt 0,6 szóval elvileg jó.🤷
A generátort kimérted? (bocs, de nem néztem végig a fórumot) Tehát a három fázistekerecs (fehér vezetékek) egymáshoz képest 0.3-0.6 ohm, a fázistekercs és a test között 0 ohm. Ha így van, a generátor valószínűleg jó. A fesz. szabályozót is lehet TÁLYÉKOZTATÓ jelleggel mérni, a durva hibát. (Tirisztor/dióda zárlat, dióda szakadás)) De ebbe nem érdemes belebonyolódni.
Én ezt venném meg.
https://szabalyzo.hu/feszultse...
Szigszallaggal körbetekertem mielőtt bármit csináltam, biztos ami tuti. Remélem elég.😊
Akkor nem kell a tankban anyacsavarokat rázogatni, vagy mi? 😅
Jó de nincs töltés, vagyis vennem kell egy fesszabot.🤷 És akkor már 6 pinest ha az való bele, nem? De azt csak olasz oldalon találtam 111 euróért, ami ki tudja megbízható-e, német oldalon 179. 🤷 Most akkor mi legyen?