Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudsz valami videót, mennyire kell szétkapnom a bowdencseréhez?😅 Én nem találtam. Meg mit milyen sorrendben?
Gyarilag van magas es lapos kormanyos. A bowdenhossz tekinteteben lehet vagy 10 centi kulonbseg. Ha passzol, csak nagyobb ivben kanyarodik, tedd fel es hasznald. Inkabb legyen cseppet buggyos, de mukodjon megbizhatoan
Basszus ezek a bowdenek hosszabbak mint a mostaniak. De sehol nem találok gyári értéket milyen kell.🤷
Hát megjöttek a bowdeneim épp most.😁 Vékonyabbak mint az eredeti.🤔 Gondolom ezért olcsó. Remélem jó lesz.🤷
Köszi! Na, üzemmelegen a könyvben leirtak szerint, kipróbáltam a karbi keverék állító csavar beállítását. (Tudom nincs hozzá fülem, de tanulok.😅) 5,5 re volt kitekerve. Betekertem, és könyv szerint 3 egész 1/4-re kitekertem (van AIS, ami szerint svájci, és annak más a karburátor súbertűje, tudom. Ez meg egy gagyi, de most ezt próbáltam) majd nyolcadonként ki tekertem, de csak lefele ment a fordulatszám, bár alig. Viszont elkezdett puffogni a kipufogó. Aztán befele tekertem. Az első nyolcadnál feljebb ment a fordulatszám bár nem lépte át az 1450-et. És nem puffogott. Két nyolcadnál befele megint esett és puffogott gázelvételnél(asszem).így hagytam. Lehet a normál 2, 5/8-os beállítással is meg kellene próbálnom? Azt klvastam az AIS is hajlamosítja a durrogásra.🤦 Tovább nem mertem tesztelni, mert féltem, átjön szemből a rendőr és statáriálisan fejbelő.😂
Hát... az oldal elég érdekes. Hong-Kongi cég, akik ingyen szállítanak EMS-sel, töredékáron adjék a terméket, de a telefonszámuk USA-béli...
Nem tudom, lesz-e ebből bowden.

Egyetlen módon derül ki, melyik a rossz: ha kiszeded őket és kézben fogva meghúzod. Amelyik simán jár, az jó, amelyik akadozik, szorul, az nem.
Blackiex, esetleg gáz bowden párt is tudnál javasolni?😅 Az eredeti 61 euró darabja, így mivel nem tudtam még, hogy tényleg az-e a baj így megrendeltem a legolcsóbbat, 16 euró párban, de se híre, se hamva... Gondoltam nem költök annyit, ha mégis felesleges volna. Ennyiért gondolom nem nagy minőség. Te mit ajánlanál? 🤔 Amúgy párban érdemes cserélni, vagy kideríthető melyik a ludas?
Upsz, nem láttam, hogy már válaszoltál.😅 Hát rost alátét nincs, de nekem gumi se rémlik. A csavarok se ilyenek.🙄 A robbantott ábrán se láttam a gumialátétet mert akkor megrendeltem volna. Rákeresek. Köszi!
A 16-os alkatrész alól szivárog, és ahogy nézem, alátétem is hiányzik.
Két dologra tudok gondolni. Feltéve, ha a tank elülső kifolyójáról van szó.

1. a gumi tömítés, ami a tank és a kifolyó között ül.
2. a csavarok feje alatti rost alátét.

Az első funkciója egyértelmű, ha össze van lapulva és meg van keményedve, akkor cserés. Nem pasztázzuk, mert idővel folyni fog megint. A tank alján, ahol az a gumi felfekszik, a felületnek is tisztának és simának kell lennie. A benzincsap felújító szettben benne van, a tömítés a kifolyóra megy, a többi a csapba való.

A másodiknak meg az a dolga, hogy a csavar feje és a kifolyó öntvénye közt tömítsen. A csavar a tankban levő menetbe kapaszkodik, a benzin meg piszok kis réseken is kijön, a meneten is lecsorog lassacskán. A csavar feje alá szorított rost alátét az, ami megfogja és nem ereszti ki.

Nem tudom, mi van a tieden, de láttam már pár érdekességet: pl. nem odavaló, nem széles karimás csavart (azaz nincs mihez szoruljon a tömítés) vagy gumialátétet, ami meg nem feltétlen benzinálló.
nem tudom, milyen csavarokrol van szo
Blackiex, már tudom miért van erős benzin szaga. Ami itt a nappaliban nem olyan jó.😅 Mikor kicitromsavaztam a tankot utána láttam, hogy a szűrők-csövek rögzítésénél picit szivárog. Nem eredetiek a csavarok sem. Mikor visszatettem a tankot meghúztam a csavarokat, de csak érzéssel, és hetek óta nem is volt szaga. Most megint, és onnan érzem. Gondolom a járatástól mostanra megint lazulhatott. Ott eredetileg nincs tömítés, van valamilyen benzinálló paszta amivel tömíthetem? De maradjon bontható? A csavarokat nem szeretném jobban megtépni, nyomaték értéket nem találtam hozzá.🤷 Ha tudom cserélem őket, sajnos nem rendeltem, nem biztos, hogy csak úgy kapok. A gázbovdeneket cserélnem kell, mert mkndkettőt kikötve ugye nincs alapjárat visszaesés kormánytekergetésnél, visszakötve is majdnem tökéletes volt, aztán pár kör után megint elkezdte, gondolom ki lehet szőrösödve vagy mi, és pár kuplungolás után megint beakadt.🤷
Köszi! A "pilangót" már megrendeltem, és most ránéztem, tényleg kerek, frissített számú.😁 Akkor nem tűnt fel.😆
a két eltérő "pillangó"
Az állítócsavarnak és anyának nem kell kőkeményen rögzülni a fedélhez, annak az a dolga, hogy a kinyomó rúd hoszza a betétek vastagsághoz beállítható legyen. Magyarán amikor a kart a kormányon meghúzod, a kuplung működtető rúd ki tudja tolni a nyomófedelet annyira, hogy a lamellák el tudjanak csúszni egymáson, amikor pedig el van engedve a kuplungkar a kormányon, akkor legyen egy minimális rés és ne nyomja folyamatosan a kuplung rúdja a kiemelő szerkezetet (a pillangót), ne dörzsölje/koptassa menet közben.
Ezt állítod a "pillangó" közepében levő állítócsavarral. A kontraanya és az alátét feladata mindösszesen annyi, hogy az állítócsavar ne állítódjon el.

A kuplungfedél eredeti, ez egy későbbi alkatrész a könyvben szereplőhöz képest. Ezért van rajta a 30x-02.
A "pillangó" szintén le lett cserélve később, a Yamaha frissítette az alkatrészt. 1W1-16358-01-00 a cikkszáma és kerek, nincs négy kitüremkedő "szárnya". 10 euró, ha gyanakszol a pillangóra, cseréld le a frissített alkatrészre.

Ami a gáz holtjátékot illeti: ha a bowden adott irányba fordított kormány esetén bármit tol vagy húz, akkor ott valami nem stimmel. Vagy a bowden nem méretpontos, vagy a kormány van magasabb kiemelőn, vagy a tank alatt nincs jó elvezetve. Passz, de ez nem üzemszerű.
Na jó egyszerübben, mert túlbonyolítottam. A nyomócsap, ha már beálítottam a tengelyt és az alátéttel és anyával rögzítettem. (8nm könyv szerint) mocoroghat ki-be a fedélhez viszonyítva, vagy sem?😅
3. Kérdés
Nem eredeti a nyomófedél a kuplungban. Nincs 4 kis lyuk és yamaha jel. A számok azt hiszem stimmelnek. Könyvét, videókat néztem. A nyomólap( a pillangó alakú😅) hatszögletű része kilóg a fedél hatszögletü lyukából, így ha az alátétet, a biztosító anyával rögzítem, nem rögzül ugye a fedélhez, csak amikor elfordul és az élei beékelődnek. De az ki is lazul, ha megnyomja a nyomó rúd. 🤷 Videókat néztem, de sehol se látszik az így normális-e. Szerintem annak fixnek kellene lennie, nem? Rendeltem egy új pillangó alakú bigyót, azt hittem az nem eredeti, csak később jöttem rá, hogy a fedél nem az valószínűleg. Még nem jött meg. Most tettem oda egy plusz nagy lyuku alátétet, így már tud rögzülni. Úgy jó vagy elbaxtam?😆
2. Kérdés.
A gázt beállítottam. Van holtjáték, jobbra tekerve nem marad úgy visszaránt, balra tekerve is van holtjáték az elülső bowdenen, de a hátsó feszül és leesik a fordulat, sőt le is áll. Az is a ldgnagyobb holgjátékra van állítva. Vezetékeket néztem, jó helyen futnak, bowden ház jól áll a kormányon, nem feszítheti... Mi csináljak vele? Csak jobra nem kanyarodhatok.😅 (Elkiabáltam a megoldvát.😆)
Sziasztok! 1. Kérdés
A kuplung lamellákat és a rugókat kicseréltem. Valamint a golyót és a tömítést is a beállító rúdon.(nem tudom hogy hívják😆) a kopólamellákon kívül, minden eredeti yamaha alkatrész. Lett egy hang ami ha behúzom a kuplungot halkul, ha kiengedem tök hangos lesz. Nem oké, újra szétszedtem, és a kopólamellákból az egy széleset tettem leghátra, mert egy cikkben azt olvastam úgy kell. Na az nem segített, sőt lett egy csúnya surlódó hang, így vissza ment legelsőnek. Úgy is van surlódó hang mikor indulásnál engedem kifele, de halkabb. Az eredetikkel nem volt. Ott mind egy méret volt. Viszont az álló helyzetben kiengedem behúzom hangra nem hatott. Vettem egy tolómérőt, és kiváncsiságból megmértem az új rugókat. 35-35,2 mm közöttiek. Megmértem a régieket, azok a gyári 34,6 mind. 🤷 Visszatettem azokat és a hang megszűnt. Most akkor van 4 felesleges rugóm?😅 Úgy állítottam be a holtjátékot, hogy fent a karnál az állító maxig be van tekerve, lent annyira van kitekerve, hogy meg legyen a kellő holtjáték. Így tud a legjobban kiemelni, én úgy értelmeztem. És mivel van holtjáték össze is zár, nem fog csúszni. (Később még majd állítok rajta) Így van melegen is üresem, mert ugye az volt a probléma, hogy nem volt. És beveszi rögtön az egyest is, nem vált kettő közé mint korábban.( Lámpa elaludt de fokozatba még nem volt.) Majd később próbálgatom még, mert másik olaj lesz benne ami bár ugyan az a számú, tudású, de hígabb hidegen mint ez az olcsó. 🤷 Szerintetek jó így ez a beállítás, vagy próbálgassam, hogy karnál kijjebb tekerem lent meg beljebb, és van-e még üresem melegen?😄
Megoldva.😄
Köszi! Az a baj hogy úgy is próbáltam, de akkor jobbra tekerve túl nagy lesz a holtjáték. Nem esik vissza a fordulat teljesen. A bowdeneket WD40-el átfújtam, felül be alul kijött. Sanszos hogy ha volt is cserélve, jó rég. Eredetiek. 3dm jelölés van rajtuk. Nagy gázról visszamegy, de ha csak kisgázról próbálom fordulaton marad.
Azért kellett neki adapter, mert egy Yamaha FZR sportmotor tárcsáját akarta feltenni, nem a motorjára valót.

Gázbowdent egyenes kormánnyal állítunk. Pont azért kell egy kis holtjáték, hogy ha alapállásból balra vagy jobbra tekered, a bowden mozgásából adódó feszülés-lazulás ne húzza a gázt helyetted.