Alacsony benzinszint érzékelő javítása

Történt egyszer, hogy a Suzuki RF-em sárga lámpája feltűnően nem akart jelezni a szokásos megtett km-állásnál, de utána se sose...
Az alacsony benzinszint érzékelő egy olcsó javítási módját mutatom be. Ez működik más motorokon is ahol hasonló elven működik ez a szintérzékelő.

Úgy működik, hogy az üzemanyag szintjelző izzóval sorba van kötve egy NTC termisztor, és rá van kötve a 12V-ra, az átfolyó áram melegíti a termisztort. Minél melegebb a termisztor, annál kisebb az ellenállása, és az izzó annál jobban világít.
Amíg a benzinszint ellepi a termisztort, addig annyira viszi a benzin a hőt, hogy nem tud eléggé felmelegedni a termisztor, így az izzó sötét marad. Amint lecsökken a szint, felmelegszik a termisztor (~90 fok körülre), és világít az izzó.
Ötletes és tök egyszerű, amíg működik.

Nálam az történt hogy a termisztor hordozójáról letört az egyik kivezetés, emiatt kuka.
A bontott szintén rossz lehet, a gyári kb. 30e Ft. Kínából, aliexpress-en lehet találni 2000Ft körül, de nem akartam vele szórakozni, meg gyorsabb megoldás kellett egy közelgő túra miatt...

A tartós teszt most indul, kiderül mennyit bír.