Hozzászólások

Amikor nincs visszaút… mos · ne közúton feszegessük a határokat.ne ott akarjuk bizonyítani a saját és gépünk tudását.
Egyre furcsább pletykák jönnek a ZX-25R-ről Marcell1997 · Sziasztok! Szerintem nagyon élvezetes egy ilyen motorral motorozni, nekem van egy sajátom. Kawasaki Balius 250. Igazándiból terepen motorozom, ezért ez az első utcai motorom, szerintem kezdésnek tökéletes.
Amikor nincs visszaút… xyzmotor007 · Én 3 hónapja a szezon elején szálltam el, mert túl gyorsan érkeztem egy kanyarba Csabrendek előtt ami kicsit visszafordítós... s kanyar szerű... Több hibát is elkövettem, az első az volt hogy nem ismertem az útvonalat(sose jártam arra még) ennek ellenére tempósan csapattam. A másik hogy ez egy jobbos kanyar volt, és én jobbra kihúzódva közelítettem meg. Mivel az út szélén a gaz volt vagy 1,5 méter magas, kitakarta a kanyar ívét, így azt csak akkor láttam, amikor már szinte odaértem.... Láttam hogy nem lesz oké a sebesség , 2 választásom volt: -1: ledöntöm a fenébe, de akkor átmegyek döntve a szembe sávba, és a jobbos utáni balos kanyarból egy esetlegesen hirtelen(beláthatatlan) felbukkanó autó elé sodródok ahol már nem tudok korrigálni, mivel le van döntve a motor... 2.: tovább fékezek, figyelve a szembe sávot, és ha jön valaki akkor, azonnal lemegyek a fűre a túloldalon. A 2. verziót választottam, de mivel kanyarodni, és fékezni is próbáltam, lassan lesodródtam, a túlsó sáv végére, majd amikor már elértem a füvet, akkor egyenesen hagytam el az aszfalt szélét. Akkorra már kb 40-50 re lelassítottam már. Egyenesen lementem a fűre ahol belementem hosszirányban egy füves árokba. A motor eleje dobott egyet, előlre bukfenceztem, a hátamon landoltam és csúsztam kb 2-3 métert a hátamon. A fejemet/tarkómat odacsaptam, és megrándult a hátam. A motor csúszott az oldalán a füvön, nem lett csak esztétikai baja. Mivel a motort nemrég vettem, akkor kezdtem kiismerni, egy nagyobb fékezéssel elkerülhető lett volna lehet az egész. Egyszerűen rutintalan voltam, de megúsztam szerencsére. Az egésznek a "lélektana" úgy nézett ki hogy: Amikor tudatosult hogy baj van, kilassult minden, a kb 2-3 másodperc sokkal többnek tűnt, majd amikor már láttam hogy elszállok, szar volt az az érzés hogy tehetetlenül repül az ember. Tudod hogy fájni fog mikor földet érsz , de kilassul minden, majd "becsapódsz" mint egy rongybaba és hömbölögsz stb... Enduró mocival párszor elestem már, de az utcán ez keményebb. Amikor felültem nem éreztem semmit az adrenalintól, csöpögött az orrom, de szerencsére nem vér volt, a hátam és a tarkóm zsibbadt. De megúsztam. Szerencsémre új és jó volt a ruhám, gerincprotektor is volt rajtam. A sisak nagyon jól vizsgázott(bell star pace), agyrázkódást se kaptam. Összefoglalva az esésem tanulságait azt mondom hogy ismerje ki az ember a motorját, ne hajtson ismeretlen útszakaszon , a jobbos kanyart legalább sávközépről kezdjük(ha nincs szembe forgalom akkor kicsit bentebbről), a balost meg a jobb szélről, és vegyen mindenki jó ruhát, mert egy jó ruhával sok sérülést megúszhatsz. Nyilván eszetlenül nagy sebességnél a jó ruha sem segít sok esetben, de a legtöbbször még tud lassítani az ember mielőtt baj lenne, és akkor már játszhat főszerepet a ruha is. Leírtam hosszasan a saját esetem, hátha valakinek segít, nekem mindenesetre tanulságos volt, én elb*sztam , de megúsztam. További szép napot! :)
Amikor nincs visszaút… fireblade105 · Tegnap halt meg a munkatársam barátom mert nem adta ki neki a kanyar.
Amikor nincs visszaút… KériLaci · Mondjuk az előbbit nem neked akartam válaszolni.
Közúton egyszer estem egy eltörő váznyak miatt. (Jawa)
Persze ezt a baleset mentességemet eleinte a szerencsémnek, meg talán a 20 éves korom miatt a jó reflexeimnek köszönhettem. Most már inkább a tapasztalatomnak.
Mindenki aki motorozik egy ideje annak összejön annyi tapasztalata, hogy nem nagyon kell a szerencsét és a jó reflexeit próbára tennie.
Viszont pályán egészen más a szitu. Ott ha nem esel párszor, akkor egész biztosan messzi vagy még a határoktól. Hétvégi élménymotorozásnál ez nem baj, de versenyen csak sereghajtó lehetsz.
Amikor nincs visszaút… KériLaci · Hááát, nem tudom ti hogy vagytok vele, de én soha nem estem a hátamra. Mindenhol van kopás a ruhámon, de a hátamon nincs.
Amikor kanyarban kiesett alólam a motor, akkor külön macera lett volna háton csúszni.
Másik hogy el se kezdj forogni, mert abból van az hogy csapódnak a kezek, lábak, és törik. Az korrekt, hogy nem szabad kilógatni a végtagokat, meg szépen meg kell várni amíg megáll az ember, nem próbálkozni semmivel, és utána gyors leltár után, első hogy körülnézek, és úgy menekülök a pályáról (esetleg csúszás közben sem árt erre is figyelni), mert az is kellemetlen ha egy enyhe zúzódás mellé még el is ütnek.

Azt is megemlíthette volna, hogy amikor már csúszik az ember alatt a motor, elkezd csapkodni, akkor el kell engedni, mert jobb ha ledob mintha odabasz a földhöz. Egy tervezett esés többnyire fájdalom mentes egy jó ruhában, mintha az utolsó pillanatig menteni próbálnánk és a sorsra bízzuk magunkat.
Persze a legtöbb esés csak megtörténik, nincs idő filózni.
Csak mész és arra eszmélsz hogy már csúszol is, előtted meg pörög a motor.
Az agy késve dolgozza fel az információkat. Az hogy valós időnek érzed a dolgokat csak egy ügyes trükk az elménk részéről.
A Frankfurti Autószalonon jubilált Continental rendszere g_speedy8 · Jó dolog abs nélkül élni, de jó dolog abs sel élni, ha még állítható abs, jobban kilehet aknázni mint a csúszós elsőkerekű abs mentes motort.
Magyarul, ha abs magad mellé állítod sportosan tudsz fékezni, rövidebben mint abs mentesen
Parádés ajánlatok a Fokt Motornál Vénégy · Máris dobom el az Arai-omat, hogy vehessek egy ilyen skwalt!!!!
Amikor nincs visszaút… Vénégy · Bocs, de a szerzővel ellentétben itt mindenki profi motoros (magyarok ugye), szóval mink' nem esünk!
Amikor nincs visszaút… fukeneh · Ez egy több éves írás, ha nincs kedv melózni elővesztek egy pár régi cikket és úja kiteszitek????
Az oldal lassan komolyan méltatlan a "Sportmotor" címre.
Amikor nincs visszaút… Zzw · Tényleg ennyire nincs miről írni?
Amikor nincs visszaút… lecso · Köszönjük!
A Frankfurti Autószalonon jubilált Continental rendszere norton11 · A régi 1100-as GS-m abs-e mondjuk úgy, hogy furcsán működött de tette a dolgát. A 2016- os tigerem viszont tökéletesen és finoman működött.
A GS vagy teljesen elvette vagy teljesen vissza adta a nyomást, mindezt szép nagy kihagyásokkal.
Parádés ajánlatok a Fokt Motornál Pocses · Skwal jó kupakok, kényelmesek jó anyaghasználat, elfogadható szélzaj csak a 90%-feletti plexi törés (!) ami gyári hiba a mechanikában eléggé elkeserítő így már... ( gariban cserélik )
Mindenkinél a baloldali felső fül törik le! Tök izgi ugye... oszt akció nélkül 90 papír alsó hangon.
Többé csigazabáló sisakot SOHA!!!
Kompresszoros Z1000 a Kawától F.Levi · Istenem... az órája mutatott 200-at a pilóta meg el is hitte.
Kis szériában készül a CB1100 RS 5FOUR elektro-motor · "sőt már egy promóvideó is született arról, hogy miként készült a motor:" Én ezt "véletlenül" pornóvideónak olvastam, eléggé el nem ítélhető módon!!!
Kis szériában készül a CB1100 RS 5FOUR elektro-motor · Ennyire nem megy a Kawa, hogy nyilvánosan kell dicsérgetni a Hondával szemben ??!
Kis szériában készül a CB1100 RS 5FOUR elektro-motor · 1986-évi gyártású kavasaki :
Kis szériában készül a CB1100 RS 5FOUR elektro-motor · Ahogy számítgatom, maga a motor ára kevesebb mint 3 millió!! Csak kell a pénz a sok szr stadionra amikben jó esetben még 130-an is vesznek jegyet !!?
Kis szériában készül a CB1100 RS 5FOUR elektro-motor · Tudom , hogy a Honda egy remek motor, de azért ne dicsérjétek agyon.
Üzenőfal 129333 versenycica · 2019. szeptember 22.

Motorok

Kategóriák

Aprilia

BMW

Ducati

Honda

Kawasaki

KTM

Suzuki

Yamaha

Triumph

Cagiva

Benelli 383 Minyon28 · 2019. április 1. Derbi 20733 kukodaattila · 2019. szeptember 14. Husaberg 12493 z00 · 2019. június 5. Husqvarna 16221 PolarisOutlaw · 2019. augusztus 16. Hyosung 7022 Csabito36 · 2019. július 21. GasGas 243087 husqvarna cr125 · 2019. szeptember 18. Gilera 7847 elektro-motor · 2019. június 13. Jawa 414 Ádám49 · 2018. november 6. Keeway 294 Benedek123 · 2019. szeptember 7. Kymco 4889 akosasd · 2019. augusztus 13. Laverda 207 kevin8812 · 2017. október 27. Malaguti 5167 Phantom 100 · 2019. szeptember 20. MV Agusta 1251 Sedu · 2019. július 24. MZ 29547 KériLaci · 2019. július 26. Pannónia 344 Tybee · 2019. július 22. Piaggio 62 begó · 2019. szeptember 20. Puch Cobra, Kreidler és társai 39475 ML · 2019. szeptember 17. Riga 231 elektro-motor · 2017. szeptember 29. Royal Enfield 5004 Lally · 2019. április 18. Simson 25764 Garancsi · 2019. szeptember 8. TM 4870 mrth.Zoli · 2019. augusztus 13. Vespa 355 kissb · 2019. április 22.

Régiók

Budapesti motorosok 8532 Streetwolf · 2019. szeptember 9.

Bács-Kiskun megye

Baranya megye

Békés megye

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

Csongrád megye

Fejér megye

Győr-Moson-Sopron megye

Hajdú-Bihar megye

Heves megye

Jász-Nagykun-Szolnok megye

Komárom-Esztergom megye

Nógrád megye

Pest megye

Somogy megye

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

Tolna megye

Vas megye

Veszprém megye

Zala megye

Külföld

Motoros klubok

Jótanácsok, tapasztalatok

Szerelés, Tuning

Motoros túrák, találkozók

Minden egyéb, ami motor

Motorsport