Hozzászólások

Így rendelhetsz külföldről július után lomizós · Mármint így rendelhetsz az EU-n kívüli országokból. És nem külföldről úgy en bloc.
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét Zoli32 · Nem akartam beleszólni mert szerintem parttalan a szokásos panelekkel szembeszállni.
De saját tapasztalat hogy az alpok kisebb forgalmú nem felkapott látványútjain bizony rengeteg a töredezett aszfalt.
És itthon az utóbbi évben azért szemmel látható mennyiségű felújítás kezdődött,fejeződött be,bár tény hogy 30-50 év lemaradás nem egy csapásra lesz használható.
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét lomizós · Biztos van számtalan változó, ami okot adhat arra, hogy egy út minősége leromlik. Én nem gondolom, hogy ennek nálunk sok köze lenne a természeti tényezőkhöz. Magyarországnak sem az éghajlata, sem a tájszerkezete nem egyedi vagy extrém. A magashegyi utakat arra hoztam példának, hogy ott aztán van napi hőingás és fagyási problémák, csapadék mindenféle verzióban és nagy mennyiségben. Nyilván ott nem a megsüllyedés az elsődleges gond. Utólag feltöltött területnek ott van Hollandia, és azok az utak sem szarok. De kb. minden természeti körülmény közt épült már jó és tartó út, lehetne pozitív példákat találni.

Amit leírtál szerintem fontos szempont, csak a mérnök, akivel beszélhettél mérnöki fejjel gondolkodik és terhelésben meg hasonlókban gondolkodik. Azt mégsem mondhatta, hogy van az a pénz, amiért bármilyen utat átadnak, mert van az minőségellenőr, aki megkenhető. Meg azt sem, hogy sokszor nem az út minősége a lényeg, hanem hogy elkészüljön a választások előtt.

Lehet egyébként, hogy nálunk vannak a legjobb utak a világon, és mérnöki csúcsteljesítmény mind. De én inkább arra gyanakszom, hogy az utaink egy jó része rossz minőségű, és ez emberi tényezőre vezethető vissza főleg (ahol az emberi tényező az is, hogy a politikusnak 20 évente jut eszébe felújíttatni, meg az is, hogy a minőségellenőr átveszi a szart, meg az is, hogy az árversenyben a legolcsóbb alvállalkozó nyer, aki viszont nem tud megfelelő minőséget garantálni).
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét K.István. · "Az útminőség vitáról mindig eszembe jut, mit mondott egy osztrák útépítéssel foglalkozó szakember, mikor megkérdezték, hogy náluk miért nincs annyi kátyú. A válasza csak annyi volt: "bele kell tenni, ami belevaló"."
A strabag nem osztrák cég volt akik hósszú idön keresztül épitették a mostanra kátyús utakat?

"Ha a magashegyi utakat meg lehet építeni jól,"
A történet a két emberröl ahol az egyik homokra a másik sziklára épített? A magashegyi utak ritkán épülnek homokra, folyó által, vagy mesterségesen feltöltött talajszerkezetre....
...Mindegy nem akarok itt védelmi szerepben teccelegni, csak lehet mégis van néha más magyarázat mint a kilopták belöle, meg nem értenek hozzá...bár lehet megcáfolom magam, lehet mégis ez van, mert a cikk is arról szól alapból, hogy kiszürjék a "született" motorversenyzöket, meg jármütervezöket-jármü építöket az utakról...mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa... , akkor csak feleslegesen növeltem a leütéseim számát. :)
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét lomizós · Nem kell fekvőrendőr. Elég egy fél órás igazoltatás fölfelé a hegyre, meg egy hasonló hosszúságú lefelé a hegyről, aztán meg van oldva. A sportmotor.hu-n meg lehet az egekbe dicsérni, hogy milyen kedves volt a rendőr. Ja, csak nem dumálgatni akartál egy idegennel kétszer fél órát, hanem motorozni.

Az útminőség vitáról mindig eszembe jut, mit mondott egy osztrák útépítéssel foglalkozó szakember, mikor megkérdezték, hogy náluk miért nincs annyi kátyú. A válasza csak annyi volt: "bele kell tenni, ami belevaló".

Én is hajlok rá, hogy szarrá vannak terhelve az utak, és ha húszévente egyszer fér bele a kopóréteg csere, akkor nagy csodákra nem kell számítani. De ez a hőingadozással kapcsolatos érvelés akkor is önfelmentésnek hangzik. Ha a magashegyi utakat meg lehet építeni jól, ami aztán kap hideget, meleget, esőt, havat, van, hogy ezekből mindet egy adott napon belül, akkor mennie kéne itthon is az útépítésnek.

Itt egy térkép (http://klimadiagramme.de/Karte...) a havi hőingadozás mértékéről (temperaturamplitude fület kell nézni, aztán a nyilakkal a hónapok közt lehet lapozni) és Magyarország semmiben nem lóg ki a környező országok közül. Inkább maradjunk abban, hogy a minőségellenőrzés hiányosságai (átvesznek minden szart) plusz a ritka felújítások együtt hozzák is magukkal a rossz utakat.
Miért „durran be” a GP-versenyzők karja? mohoka · A sok buta keresi a helyes orvosi kifejezést, pedig itt a "bedurran” 😁 Mint amikor Drapál Jancsi úgy fordította a high-side-ot a szerelőinek, hogy "ledobott ez a szemét” 😂
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét K.István. · "Gondolom érintett lehetsz az utak minőségének témájában."
Miért lennék érintett? Egyszer volt lehetöségem, hogy egy épitömérnököt megkérdezzek róla, mert a puffogtatott paneleken túl is érdekelt a dolog. Ennyit mondott, hogy nem elönyös szerkezet ellenállósága szempontjából az ország idöjárása jellemzö nagy hömérséklet ingatozás, meg a tavaszi hirtelen felmelegedés utáni fagyok. Hiszen akár a gránit keménységü sziklákat is szétrepesztik.
Nem dolgom palástolni a müszaki hiányosságokat, de sok esetben úgy hangzik el minha a rosszakaróink építenék nekünk, kicseszésböl ilyen alacsony minöségüre. De valójában magunknak csináljuk.
Ès igen számomra is megmagyarázhatatlan dolog, hogy az élet oly sok területén dolgoznak dilettáns semmirekellök, akik szinte mindig olyan pozicioba vannak, amit nem képesek ellátni. Ès ugye szokták volt mondani, hogyha ez még szorgalommal is párosul...
Èn csak azért nem szeretem ezeket túlságosan kihegyezni, mert a legtöbb esetben általánosítás van csak. Azzal meg nagyon mellé lehet löni...
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét K.István. · Bringa utakról:


Akkor lehet most is rabszolgákkal kéne épitettni az utakat, meg hadisarcból, a provinciák "védelmi" adójából. Továbbá korlátozni kéne, hogy szigorúan harci szekerek, hajítógépek, és echos szekerek haladjanak rajta. Akkor a mostani útak is biztos olyan jók lennének?! :)
Most már biztosan jön a Yamaha XSR125 Just · Ez már a harmadik r125 az eredeti, és az mt után. Hátha olcsóbb lesz, ha már könnyebbnek nem mondható.
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét Mocivincze · Alapvetően talán nem is a motorozással volna a baj, hanem a mindenféle szar, herélt kipufogó rendszerrel.... Ahol én lakom, ott is szoktak elmenni motorosok a ház előtt.... Amelyiken gyári kipufogó rendszer van, azt jóformán meg sem hallani, de amikor jönnek a mindenféle szemét, ótvar dobokkal, na akkor nálam is pattan a cérna.... A motorozás technológiája igen csak fejlődött, de a hozzá tartozó kultúra fejlődése valahol elakadt.... Jómagam is több évtizede motorozom, és a motorozásról, a ma motorosairól oldalakat lehetne írni.... Természetesen vannak normálisak, de sajnos a közvélemény nem a normálisak figyelembevételével fog megfogalmazódni....
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét Bussa · K.István hozzászólásával egyetértek, ami az utak minőségét illeti. Vasárnap voltam én is a "Héreg Ring"-en, tele volt rendőrrel, trafi is volt. Az a tapasztalatom, hogy a JÓ helyeken, ahova akár a látvány, akár az utak vonalvezetése miatt érdemes elmenni motorozni, általában szar az út. Van, ahol, például a Gerecse egyébként szép részein, vagy Nógrádban és sorolhatnám még bőven egészen egyszerűen 40-el lehet menni. Mert olyan kátyúk vannak, annyira nyomvályús, elhanyagolt az út, hogy ép elmével az ember inkább elkerüli. Krosszmotorral, esetleg valami félaktív futóműves gigaenduróval végig lehet menni, de sport vagy csak sima naked motorral borzalmas. És ezek JÓ helyek a kellemes hobbi motorozásra, nézelődésre, kanyargásra. Ha egy ilyen utat netán megcsinálnak, akkor oda meg is érkeznek a motorosok. Azért, mert a felújítás után, láss csodát, motorozhatóvá vált a minősíthetetlen trágya útszakasz. Ez történt Héregnél, Cseszneknél, a 66-os úton és még pár helyen. Mivel ezekből kevés van, a többi hasonló adottságú útvonal gyakorlatilag motorozhatatlan, logikus, hogy összegyűlünk ezen a kevés helyen, mert ezeken az utakon már tényleg élvezetes a motorozás. Az összegyűlés aztán persze hozza magával az önjelölt Rossikat, meg a kiherélt dobos hallássérülteket. Héregen a domboldalban hétvégi házak vannak, ahova gondolom pihenni mennek ki az emberek. Az a helyzet, hogy meg tudom érteni azokat, akiknek nem tetszik az, hogy olyan helyen LETT (mert pár éve még nem volt olyan ez a hely, mivel szar volt az út) egyszercsak a hétvégi háza, ahol a saját ordítását se hallja meg a nappaliban a motorosoktól, MINDEN nyári hétvégén, EGÉSZ NAP. Azt hiszem, én sem örülnék ennek. Nem tudom a megoldást, talán, de csak talán segíthetne, ha több utat raknának rendbe, mert talán eloszlanánk jobban, egy ilyen jobb útszakaszra kevesebben jutnánk, ha több motorozható út lenne. És igen, Héregnél is lettek 60-as táblák és igen, tele lett rendőrrel, meg mérősátorral. Gondolom, ez olcsóbb, mint UTAT felújítani. Tavaly, egy jobb nyári napon ültem vagy egy órát pár barátommal az út mellett egy pihenőben. Olyan volt, mintha egy pálya mellett üldögéltünk volna, ahol épp az összes géposztály szabadedzése zajlik. Nem fogok ott hétvégi házat venni....
Vádat emeltek a terepmotorosok ellen Yamaha fan · Nem, a cserbenhagyás csak az érintettekre vonatkozik és nincs személyi sérülés, ha van akkor az már segítségnyújtás elmulasztása, ezzel sokan nincsenek tisztában. A cserbenhagyás sokkal enyhébben büntetendő, meg eleve kizárt ha van súlyosabb dolog ami megvalósul.
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét Mocivincze · Gratulálok, ezt jól megmagyaráztad..... 😊 Nem vitatkozom veled. Gondolom érintett lehetsz az utak minőségének témájában. 😊 Voltam olyan dőre, és mertem azt gondolni, hogy ahogyan az idő telik, úgy fejlődik, javul a technológia.... Mármint az útépítés technológiája is.... De igazad van, tévedtem... Ma elfogadott dolog az, hogy építenek egy új utat amin kb. fél év elteltével előjönnek a kátyúk, megsüllyed az út itt-ott.... Azt már csak halkan és félve említeném meg, hogy a csatornafedelek szintezése, illetve az útfelülettel azonos szint elérése rendszeresen kifog a kivitelezőkön.... De legyen igazad, örüljünk, hogy egyáltalán van aszfalt, szilárd burkolat, és nem a tengelyig érő sárban kell közlekednünk. 😊 Béke legyen veled!
Folyamatos lesz a rendőri jelenlét GD · Azért bzmeg, mert akkor ha a fszkalap szrul csinálta meg, levágták a kezét/fejét/fszát, ma meg lófsz következménye sincs a dolognak.
És teljesen fölösleges megpróbálnod megmagyarázni a védhetetlent, amikor Mo-n egy kiaszott bicikliutat se képesek úgy megcsinálni hogy legyen benne egyetlen négyzetméter egyenes, hupli és megsüllyedésmentes rész, pedig azon aztán gcire nincsen semmilyen terhelés...
Miért „durran be” a GP-versenyzők karja? Zoli32 · chuck norris-nak a kormánycsutkákat kellett műteni mert bedurrantak az erőlködestől.
Miért „durran be” a GP-versenyzők karja? 851Tricolore · azt
Miért „durran be” a GP-versenyzők karja? 851Tricolore · "Nem véletlen, hogy itthon többnyire az angol kifejezést, az „arm pumpot” használják, ..."
Azok használják az angol kifejezést, akik nem tudják miről van szó, mert a jelenségre van "becsületes" magyar kifejezés is: "bedurran" (az alkar). Alkattól, edzettségtől és terheléstől függően, egyénenként eltérő az előfordulása. Mir például az nyilatkozta, hogy neki nincs ilyen baja, és a receptet is megadja hozzá: "Sok krosszozás, kevesebb probléma!"
Sejtelmes videó a Yamaha R7-ről sszilard · Sor 2? Aham... hat akkor lapozhatunk is. Halkan jegyeznem meg, hogy a zxr-400-asom 2000- ben sor 4 volt es ca. 70-75 loero. Upside down, dupla tarcsa... viszlat szep-regi vilag!
Miért „durran be” a GP-versenyzők karja? Warpig · Nem az van, hogy nem is kuplungolnak verseny közben?
Miért „durran be” a GP-versenyzők karja? DarázsBalázs · Ebből látszik, hogy mennyire nem követi az evolúció a járművek fejlődését... 😮 Ha a profi, edzett versenyző képtelen műtét nélkül pályázni, akkor mi ne csodálkozzunk a vörösre dagadt Popey-alkarunkon ringezés után 😁
Üzenőfal 223390 Zoli32 · 2021. május 12.

Motorok

Kategóriák

Aprilia

BMW

Ducati

Honda

Kawasaki

KTM

Suzuki

Yamaha

Triumph

Cagiva

Benelli 385 Derossi10 · 2020. március 26. Derbi 20782 neo81 · 2021. május 2. Husaberg 12528 gecsa · 2020. október 5. Husqvarna 16310 Fokd · 2021. április 2. Hyosung 7045 gumiabroncsc · 2021. január 29. GasGas 243727 Jaxy · 2021. május 10. Gilera 7867 ayte21 · 2021. március 19. Jawa 418 Imy14 · 2020. január 20. Keeway 300 solowing · 2020. szeptember 10. Kymco 4919 Ledimotors · 2021. január 26. Laverda 210 kokó · 2020. június 15. Malaguti 5177 DögZolee · 2021. március 2. MV Agusta 1270 Hornisse · 2021. március 31. MZ 29584 KériLaci · 2021. január 17. Pannónia 369 kissb · 2020. október 8. Piaggio 86 tabandras · 2021. április 19. Puch Cobra, Kreidler és társai 39504 rep20 · 2021. április 20. Riga 242 Laligator · 2020. október 25. Royal Enfield 5026 csertoatyi · 2020. október 5. Simson 25824 guldavist · 2021. március 17. TM 4870 mrth.Zoli · 2019. augusztus 13. Vespa 437 kissb · 2021. május 2.

Régiók

Budapesti motorosok 8534 versenycica · 2020. szeptember 3.

Bács-Kiskun megye

Baranya megye

Békés megye

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

Csongrád megye

Fejér megye

Győr-Moson-Sopron megye

Hajdú-Bihar megye

Heves megye

Jász-Nagykun-Szolnok megye

Komárom-Esztergom megye

Nógrád megye

Pest megye

Somogy megye

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

Tolna megye

Vas megye

Veszprém megye

Zala megye

Külföld

Motoros klubok

Jótanácsok, tapasztalatok

Szerelés, Tuning

Motoros túrák, találkozók

Minden egyéb, ami motor

Motorsport