Hozzászólások

Csodaszép retrógép a JAWA-tól freazer · Lenne ezeknek piaca?
Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél Cham · Ez a múlt!
Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél Cham · Aha, csak ha csapatod neki kb. 20 kilométert bír.
Kymco SuperNEX tanulmány Zoli32.01 · Azt tudtad hogy meretben,sulyban,teljesitmenyben,feleszeretsegben mennyit nottek az autok,egy alap golf I meg egy VII es egymas mellett nem ugyanaz a kategoria,megis ugyanann,it esznek.Ha ez nem fejlodes...
Kymco SuperNEX tanulmány ini · azt tudtad hogy 30 éve is 7 litert evett egy átlag kis ccm-es benzines meg most is? akkor itt sem volt változás?
az akku kurva sokat feljlődött 30 év alatt (ugyanúgy mint a benzin motor) és még sokat is fog
monst mőr pl filléres tétel a lítiumos akku egy fúrógépbe ( a tizen ezres vackokba is ez van) de amikor még a ni-ca volt a használítos az első lítiumosok horror árban mentek
minél több villanyos kocsi lesz annál több akku kell, és annál több ember-cég agyal majd a fejlesztésen, és ott sem hülyék vannak ki fogják találni a tutit csak idő kell hozzá és egy valag pénz
Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél Cham · Fater ez a jövő!!!!!!! várd meg lesz v4-es rsv is elektromosban! annak az anatómiája is jó lessz....én már most spórolok rá!
Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél MuZ · Van rajta kijelző,meg gondolkodni sem olyan nehéz.
Kymco SuperNEX tanulmány aladar644 · annyit sietve hozzá teszek,hogy a városokban viszont ideálisnak tartom a kis méretű e-autót,és használhatónak is. Ha ilyenben élnék,vettem volna egyet,főleg az ingyenes parkolás miatt.Viszont ez nem a böhöm nagy farok pótló kategoria,hanem kisméretű racionális közlekedési eszköz.Ilyenből hányat látsz magad körül?
Kymco SuperNEX tanulmány aladar644 · Magyarán már csak egy használható villanyautó kellene és már kész is. .Hát,bazeg egy egy kicsit nagy bökkenő. Tudtad,hogy már több mint 30 éve gyártottak a franciák 100 km-es hatótávolságú e-autókat? azóta nem sokat változott a világ,a hatótáv növekedés a telepek nagyobbításával jött létre,az energiasűrűséget nem igen tudták megnövelni,...gyanítom,mert nem igen lehet. De csak várjátok a csodát,és közben hagyjuk a szennyezést növekedni más téren
Nyilvános az új, V4-es Ducatik ára Igazimotoros · Azt meg csak pályán használhatod,okos..
Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél Cham · Csak ha ebből kifogy az áram, nem tudsz vinni bele benzint az erdő közepén.
Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél Csaszi4 · Hoppá!

Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél Csaszi4 · Szintén túl a 4. x-en és én is nagyon akarnám, de inkább egy városi verziót szeretnék, 17es ráffal, elől 110 - hátul 140es szélességben, 120-140kg-al! Kit érdekel, hogy csak 50km-ig tart a móka, meg 8 óra a töltés, de jó volna végigbohóckodni a forgalmon füstölés - váltás - zajongás nélkül!
Kymco SuperNEX tanulmány Csaszi4 · Inkább 20 éve, meg is volt, de a olajhatalmak akkor is keresztbe tettek!
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Aztán tényleg jól mondod, az emberek azért vettek dieselt, mert a 2-3.5 tonnás kocsikat, nálunk csak 900kg kontra ma már 2000kg (pld. mondeo) kocsikat meg kell mozgatni, egyre gyorsabban, ez kell neked egy tank, mert az biztonságos erős, erőt sugárzó dumát lenyomták a torkunkon, az állam "felelőssége", hogy ezt hagyta, de a mi hülyeségünk, hogy bevettük! Én is ne féljetek! De megtanultam a leckét! Remélem!

Szóval van tájékoztatás ma már, internet, nem lehet elhallgattatni sem az egyik sem a másik oldalt, csak találd ki előre melyik az igaz!
Kymco SuperNEX tanulmány Csaszi4 · Leírod a kihalást és a végére dobsz egy szmájlít? Fura, de ezzel a hozzászólásoddal egyetértek! Pedig én is e motor párti vagyok! Sajnos ahogy gondolkodsz viszont az gáz! Addig éljünk míg lehet, utána kár agyalni, mert kihalunk! Inkább Te is tegyél meg 1 valamit a jövőért! Magadért, vagy a gyerekedért! Én pld. e rollerezek a munkahelyemre, s nem használok autót, csak mikor családdal megyünk! Nem zabálok reggel - délben - este húst, hogy azok a szerencsétlen állatok kevesebb vizet és élelmet egyenek meg előlünk! A többi egyenlőre a piac - politika - akármi nyakán van, hacsak nem lesz új infom, hogy miben tudok még fájdalommentesen bevállalni a 2 gyermekemért! Az biztos, hogy több belső égésű járgányt nem vásárolok! Van röpke 8-10 éve a piacnak, hogy legyen használt használható hatótávolságú és megfizethető e autó!
Csodaszép retrógép a JAWA-tól hammerhead · Hú, az a piros de kéne!
Csodaszép retrógép a JAWA-tól AlRachid · Nem tom, de ettől a háromszázastól kiskerekű jawások felsírnak az tuti. Ilyenek meg ETS-ek és TS-ek álldogáltak kissrác koromba a cukrászda/fagyizó előtt nyaranta. Én meg csak néztem, mint Rozi a moziban :-)
Persze, ha már akkor is lett volna K5.... ;-) Hmm de mégsem. Ezek az igazi motorok
Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél TENET · szintén zenész de bitang sok jelbe kerül
Nagyszabású fejlesztés a KTM-nél MuZ · Kinek mi?
Én már szegeltem eleget,ma már csak szopni akarok
Kymco SuperNEX tanulmány Csaszi4 · Igen, a benzinmotornak is csökken a nyomatéka, magas fordulaton, de ezt is lehet méretezni. Nagy átmérőjű villanymotor alacsony fordulaton működik jól (pld. kerékagymotorok 0-300rpm), nagy nyomatékkal, kis átmérőjű hengeres hosszú motorok nagy fordulaton dolgoznak, de kicsi a nyomatékuk. (0-25000prm) Ha megfelelő áttétellel ugyan az a kimeneti fordulatszám és a motorok hatásfoka is ugyan akkora akkor ha ugyan annyi P-t adunk neki akkor a szekunder oldalon ugyan az az erő Nm és Le jelenik meg. Vagyis lehet nyugodtan skálázni tervezni ahogy tetszik a mérnököknek többféleképp is kijöhet ugyan olyan jó végeredmény. Ez a szép benne!

Váltó nem kell, de lehet fognak kapni a kocsik váltót! Talán az olcsóbb autók fognak kapni váltót, a drágábbak nem!

Ami biztos, a villany motoroknak is van ideális fordulatszáma ahol a legjobb a hatásfoka. Ez a max. fordulatszámuk olyan 3/4-nél van! Vagyis ha egy kocsinak 200 a vége akkor olyan 150nél ideális a hatásfoka és alatta egyre rosszabb. Városban araszolgatásnál a legrosszabb! Így evidens lenne, hogy kapniuk kellene váltót, de! A váltónak olyan rossz a hatásfoka, hogy amit nyernek egyik oldalon azt elveszítik a másik oldalon eset van vele. A váltó súlya, hatásfoka, a villanymotor hihetetlen nyomatéka, mind mind befolyásolja a végeredményt, hogy van e szükség rá vagy nincs!

Egy jó sportkocsinál tuti nem lesz váltó, mert erőből megoldja a kocsi a gyorsulást, nem kell hozzá váltó amit váltani kell, meg nem kell a plusz súly és ugye nem számít annyira az alacsony fordulaton a gyengébb hatásfok, a lényeg, hogy gyors legyen. Egy tömegterméknél meg ugye számít a fogyasztás így bár elég sok szól ellene, ettől függetlenül sztm. 1-2 autóban meg fog jelenni a váltó. Bár én ettől függetlenül olyan autót preferálnék amiben nincs, hisz minél kevesebb az alkatrész annál kisebb a meghibásodás elvét vallom!

Sztm 3-400Le motor aminek 7-800Nm a forgató nyomatéka, és ugye az egész villanymotor súlya olyan 50-80kg, sztm. elég mozgatóerőt ad ahoz, hogy mindenki elfelejtse a váltó szót! Bár! Ha 200km/h a vége a kocsinak és olyan 0-150km/h ig megvan a maximális Nm és Le felette elkezd lassulni a gyorsulás, hisz a motor kezdi erejét elveszíteni. Ezt lehet egy csomó Tesla gyorsulós videón is látni. Tesla már 100on miközben az i8 még csak 60al megy, viszont a 230at már ugyan akkor (időben) éri el.

De hétköznapokban ugye ezek az értékek nem számítanak...
Üzenőfal 95094 F2 · 2018. november 17.

Motorok

Kategóriák

Aprilia

BMW

Ducati

Honda

Kawasaki

KTM

Suzuki

Yamaha

Triumph

Cagiva

Benelli 377 moldovan667 · 2018. július 15. Derbi 20660 Chris75 · 2018. november 14. Husaberg 12483 jano72 · 2018. november 12. Husqvarna 16139 mafia05 · 2018. november 17. Hyosung 7019 RR Man · 2018. szeptember 30. GasGas 241076 ZsirFeri · 2018. november 17. Gilera 7834 barkaszi.belaistvan · 2018. november 4. Jawa 414 Ádám49 · 2018. november 6. Keeway 287 ini · 2018. július 15. Kymco 4883 csibewer · 2018. november 11. Laverda 207 kevin8812 · 2017. október 27. Malaguti 5148 Schöll Dominik · 2018. november 9. MV Agusta 1244 Sedu · 2018. október 29. MZ 29532 007ati · 2018. szeptember 21. Pannónia 338 kissb · 2018. november 2. Piaggio 53 Aromo · 2018. október 23. Puch Cobra, Kreidler és társai 39451 Gorcsa · 2018. november 12. Riga 231 elektro-motor · 2017. szeptember 29. Royal Enfield 5000 bigbore · 2017. május 4. Simson 25710 feferi948 · 2018. szeptember 25. TM 4867 ogus · 2018. szeptember 15. Vespa 349 kissb · 2018. augusztus 15.

Régiók

Budapesti motorosok 8525 versenycica · 2018. november 5.

Bács-Kiskun megye

Baranya megye

Békés megye

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

Csongrád megye

Fejér megye

Győr-Moson-Sopron megye

Hajdú-Bihar megye

Heves megye

Jász-Nagykun-Szolnok megye

Komárom-Esztergom megye

Nógrád megye

Pest megye

Somogy megye

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

Tolna megye

Vas megye

Veszprém megye

Zala megye

Külföld

Motoros klubok

Jótanácsok, tapasztalatok

Szerelés, Tuning

Motoros túrák, találkozók

Minden egyéb, ami motor

Motorsport