Szlovákia-Lengyelország kétnapos túra

Kétnapos Szlovák-Lengyel túránkat szombat reggel kezdtük. Jászberényből indultunk teli tankkal, így Balassagyarmatig nem is álltunk meg. A Tesconál parkolónál rövid tízórai után a kiváló minőségű és gyér forgalmú 527-es úton mentünk tovább Zólyomig. Zólyom előtt a szlovák rendőrök egy meglepetés szondáztatással vártak, még okmányokat sem ellenőriztek, természetesen minden rendben volt, így a következő pihenő a Zólyomi vár melletti parkolónál volt. Rövid nézelődés Balassi Bálint szülőhelyén, majd az E77 jelzésű úton haladtunk tovább Besztercebánya felé. Itt kényszerpihenőt tartottunk mivel megérkezett az eső, így rákerült a bőrre az esőruha is. Tankolás és némi energiaitalozás után Rózsahegy felé vettük utunkat az 59-es úton egészen Trsztena-ig ahol ismét pihenőt kellett beiktatnunk csizma és kesztyű totális elázása miatt. A Shoei sisakom pinlock plexije viszont tette a dolgát, párásodásmentesen tudtam közlekedni. Közben elmentünk Árva vára mellett, de nem volt kedvünk megállni és fotózni. A főtéri pizzázás és forró tea kicsit javított az eső és hideg koptatta lelkesedésünkön. Hamarosan átléptük a Szlovák-Lengyel határt és a 957, majd 958-as úton még mindig esőben elértük Zakopane-t. Szállásunk az Willa U Jadzi volt, mindenkinek ajánlom ár-értékaránya miatt.
Vasárnap korábbra kértük a reggelit és már 8 óra körül el tudtunk indulni ragyogó napsütésben és kellemes 23 °C körüli időben Poronin felé a 47-es úton, majd rátérve a 961-es csodálatos panorámát nyújtó látványútra. Szlovákiába átérve a 66-os úton motoroztunk Poprádig, onnan a 18-as és a szerpentinekkel teli 533-as úton Veszverés településig, ahonnan visszafordultunk Dobsinába. Itt vettem észre, hogy a jobb index rözítőcsavarja kilazult, így még szerelni is kellett. Ebéd után a jégbarlangot vettük célba, ami kb. félórás hegymenetben érhető el. Motoros csizmában és bőrben igazán hardcore túra. Ezután már csak Ózdon álltunk meg tankolni és Egeren keresztül értünk vissza Jászberénybe.