Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az a helyzet nekem se! Külön kellene menni tőlük.
Ja én is ilyesmit tervezek.
De nem nagyon van kedvem 90‹ menni......
Mindíg van mit tanulni és hová fejlődni..Talán Troy Baylissnek már nem sok tanulnivalója van de azért tőle is megkérdezném mit jelent a fej felett mutatott új..
Hát az az igazság nem terveztük. Most nem igazán állok úgy anyagilag sem! De még nem tudom mi lesz belőlle másnem csak elmegyünk odáig meg hazajövünk és ennyi. És te?
szia!
Keress rá a neten a Ricsi bontóra..onnan csomó cuccot lehet vételezni és szerintem leküldik postán is.Vatera,Ebay esetleg!
Sok sikert!
Olyasmit jelenthet mint a kurvaanyázásoktól bepárásodott és a nyáltól csöpögő belsejű plexi..
És ti nem mentek?
Vagyis Cora parkoló
És a Tesco tol lesz az indulás és Szalókon egy kemping ki lesz nyitva a motorosok kedvéért állítólag már 150 en vannak kb. de ezek között mindenféle moci. Simsontol kezdve minden!
GURULÁS 2

Kedves Motoros Társaink!


Örömmel értesítelek benneteket második gurulásunkról.


IDŐPONT: 2009. április 4– sajnos az időjárás hamarabb nem engedi
GYÜLEKEZŐ. 9:30-tól a CORA parkolójában
INDULÁS: 10:00
CÉL: Abádszalók- camping


Az Indulásról:

A sor elején a felvezető Papp Sándor (yellow) sárga Suzuki GSX-F-jével halad.
Őt követik a nagymotorosok (150 köbcenti felettiek)- azok, akik a 90km/h sebességet biztonsággal tartani tudják.
Robogósainkat Tóth Zsigmond fogja vezetni, ők külön csapatként indulnak a nagyobb teljesítményű motorok után.
Mindkét csapatot tapasztalt biztosító-motorosok fogják kísérni. Ezért meg szeretnék kérni mindenkit, hogy a
biztosító-motorosok utasításait hajtsák végre a balesetek elkerülése érdekében.
Kérünk benneteket a fegyelmezett, körültekintő motorozásra.
Városon belül mehetünk egy sávban két motorral egymás mellett, hogy rövidebb legyen a sor, ami az
útkereszteződések mihamarabbi elhagyását segíti.
Ha valaki sárga lámpát kap, lehetőleg már álljon meg, semmiképpen ne menjünk át a piros lámpán!
A campinget rendelkezésünkre bocsátották erre a napra.
Zenét és étkezési lehetőséget biztosítunk számotokra.
Miután előre készül az ebéd , a rendelést elkezdjük felvenni.
3 fajta menüből lehet választani, áruk egységesen 1200 Ft.
A MENÜ: - csontleves
- rántott csirkemellfilé sültkrumplival
B MENÜ: - halászlé
- túróscsusza

C MENÜ: - Cipópörkölt savanyúsággal (marha, sertés, kolbász--- cipóban éheseknek)
A menüket előre meg kell rendelni Papp Sándor klubvezetőtől.
Rendelésfelvétel helye: csak pénteki napokon Debrecen-Cora Profi Nyílászáró Centrum 9:00-20:00-ig.
A befizetett összegről átvételi elismervényt kaptok, ez jogosít fel az étkezésre Abádszalókon.
Étkezést csak azoknak tudunk biztosítani, akik előre megrendelik, mivel Abádszalók éttermei szezon előtt zárva vannak.
A gurulásról videó-felvételek, fényképek fognak készülni.
Kőszi
Én úgy tudom Abádszalók mert egyik haver megy!
én megyek
Szeva....

Ez korrekt felvilágositás!
És hová lesz a túra?
én,vagyis mi egy cimbivel mennénk,csak nemtudom még kajára
be lehet e fizetni.
Innen megy valaki az ápr.04.-ei túrára?
Helló. Ha szeretnénk menni,és enni is arról már lekéstünk?
mármint az evésről...
Sziasztok!
Szükségem lenne visszapillantóra a gépemre!
Hol érdemes nézelődnöm?
Segítseetek legyetek szivesek!
Széles utat mindenkinek
Gergő
na azért ne mondjátok,hogy nincs mit tanulni és az mit jelent fej magasságba lendülő középső ujj
Azért én megnézném a túravezető amikor jelez a kezével mondjuk egy "figyelem"jelet... .A második nyílván jelez a harmadiknak,a harmadik a negyediknek és így tovább..Az egész olyan lesz mintha tanulna repülni a kiscsapat...Mindenki verdes a kezével fel-le..Óóó micsoda egyéni formagyakorlat
http://www.hbmotorosok.hu/ a szervezők
Motorozás csoportban, viselkedés az ápr 4.-ei túrán

Felkészülés

Sokan nem is foglalkoznak a következőkkel, pedig nagyon is fontos dolgok. A felkészülés általában kimerül abban, hogy felöltözünk az időjárásnak megfelelően és igyekszünk elérni a találkapontra. Nagyon fontos, hogy meggyőződjünk motorunk állapotáról (volt már példa széteső csapatra, ahol az egyik résztvevő bejáratós motorral érkezve feltartotta a többieket), a túrára jelentkező motorfajtákról, a várható utazósebességről, a túra jellegéről (nyugis barangolás, kanyarvadászat), és nem utolsó sorban az útvonalról, annak nehézségéről (ha van lehetőségünk vigyünk egy nyomtatott útvonalat, vagy legalább a főbb fordulópontokhoz közeli települések nevét írjuk fel). Ezek függvényében rögtön kiderül, nekünk való-e a megmozdulás az adott csoporttal. Nem árt vinnünk némi folyadékot magunkkal, lehet órákat kell rostokolnunk műszaki hiba, vagy baleset miatt. Ha külföldre megyünk ne felejtsük el kiváltani a kötelező biztosítás mellé az igazoló zöldkártyát, esetleg nemzetközi jogosítványt (célországtól függ). Ha a találkapont nem üzemanyagtöltő állomás, ne feledkezzünk meg előtte teletankolni!

Gyülekezés

Érkezzünk pontosan az indulási helyre, a késedelmes indulás befolyásolja az egész további túrát. Lehetőleg egy csoportban gyülekezzünk, hogy ne kelljen "riadólánc" indulás előtt. Használjuk ki a parkolóhelyet, álljunk olyan szorosan, ahogy csak lehetséges. Ne akadályozzuk az autósokat a parkoló használatában. Ha van elképzelésünk a sorban elfoglalt helyünkről, úgy álljunk meg a parkolóban is. Melegen ajánlott a túravezető és a biztosítók motorjait nem elbarikádozni... :)

Fontos!
Általános viselkedésünkkel nem magunkat,
hanem az egész csoportot minősítjük!

Szerepek

A menet elején halad a túravezető, mögötte a biztosítók (amennyiben
szükséges), utánuk a résztvevők, majd a záró. Mint említettem a túravezető halad elöl, ez mondjuk logikus, hisz a résztvevők nagy részének fogalma sincs pontosan merre megy a menet, de ez nem is baj, ők csak jól szeretnék érezni magukat. A túravezető felelős az útvonal tartásáért, Ő határozza meg az utazósebességet. Vegyük figyelembe, hogy a sor elején lassabban haladnak, pontos "függvény" nincs a sebességváltozásra, a tapasztalat szerint 30 motornál akár 20 km/h is lehet az eltérés! A túravezető dolga biztonságos parkolót keresni baj esetére, ne álldogáljunk az út mellett, ha nem muszáj.

Nagy segítségére vannak a túravezetőnek a tapasztalt biztosítók, igaz nem szabályos a tevékenységük. Az útzárásokat általában tolerálják az autósok, de ne tartsuk fel őket feleslegesen. A résztvevők segítsék a biztosítók előrejutását lehúzódással, hogy a következő fordulókor is végezhessék a munkájukat.

A résztvevők dolga a legegyszerűbb: gyönyörködni a tájban, lógatni a lábukat, de közben tartani a tempót, elengedni a gyorsabbakat, és figyelni egymásra. Bizonyos helyzetekben a bátrabbak az elmaradó biztosítók helyébe akarnak lépni, de ettől óva intenék mindenkit. Egyrészt összezavarja a többieket, másrészt felbontja az alakzatot, balesetveszélyes helyzeteket okozhat.

A záró ember feladata kettős, egyrészt jelzi a menet végét, hisz Ő van leghátul, másrészt figyeli a lemaradókat és segít nekik, ha szükséges. Ha a záró nem látható, ott biztos történt valami nem kívánatos. Jelenléte nem csak a túravezetőnek és a biztosítóknak ad információt, hanem az esetleg gyorsabb, a menethez hátulról közeledő járművek figyelmét is fel kell hívnia, jelezve, motorosok vannak előtte.

Elindulás

Legyünk készen időben, ne a morcos tekintetek kereszttüzében kezdjünk öltözködni és ne a túravezető indulási jelére kezdjünk neki a szendvicsünknek, vagy gyújtsunk rá. Ha vannak biztosítók engedjük előre őket. Igyekezzünk mielőbb kijutni a parkolóból, adott esetben a lehető legrövidebb ideig tartsuk fel a forgalmat.

Haladás, Alakzat

Már egy kisebb csoport is zárt alakzatot kíván, nincs veszélyesebb a szellősen motorozók közé bevágódó előző autósnál. Hogy miért pont "ZIPZÁR"? Ajánlott ugye két motor között legalább egy, de inkább két motornyi követési távolság; ez értelemszerűen a sebesség függvénye. Ha az egymás mögött motorozók nyomvonalát felváltva kitoljuk a sáv két szélére, akkor elegendő kb. fél motor távolság az előttünk haladó, a sáv másik részét használó társunk mögött, veszély esetén így is lesz legalább két motornyi távolságunk a velünk egy sávrészben motorozó, előttünk haladó motoroshoz képest. Lehetőleg tartsuk az előttünk haladó sebességét, hogy ne legyenek lukak, amit az agresszívabb autósok kihasználhatnak. Ha mégis autó kerül a motorok közé, hagyjuk elmenni békében.
A menet sebességét a túravezető határozza meg, ha úgy érezzük nem tudjuk, vagy nem akarjuk tartani azt, úgy inkább engedjük el a többieket és maradjunk le. Ne előzgessünk, tartsuk a helyünket! Egyrészt baromi veszélyes, másrészt ha te pozíciót váltasz, akkor mindenkinek kell mögötted. Ajánlott a kisebb teljesítményű motorokkal a sor elején haladni, úgyis ezek határozzák meg a sebességet. Ne csak előre meredjünk, figyeljük a tükörben a mögöttünk történő eseményeket, ha biztosító, vagy előző jármű érkezik, akkor lehúzódással segítsük elhaladni. Ha egy kereszteződésben, vagy lámpánál leszakad a sor, igyekezzünk felzárkózni, de nem kell pánikba esni, a többiek jelzik a vezetőnek, aki lassít, vagy félre is áll a menettel, hogy bevárja a lemaradókat. Mindenesetre nem árt felírni a túravezető telefonszámát indulás előtt (pl a túrakiírásnál látható, ha nem akkor kérdezzünk rá). Mindenki tartsa be a KRESZ szabályait, az hogy csoportban közlekedsz, nem jogosít fel a szabályszegésre. Ha probléma van (műszaki hiba, esés, stb) menjetek tovább, max 1-2 ember maradjon segíteni, a túravezető meg fogja találni a parkolásra alkalmas helyet.

Fontos!
Kanyargós, beláthatatlan részen nincs alakzat,
szépen libasorban tessék közlekedni!

Jelzések

A túravezető a különféle elektromos kütyük hiányában a legegyszerűbben kézjelekkel kommunikálhat a többiekkel, ami persze csoportonként változhat. Az elterjedt, általunk is használt általános jelzések a következőek:
lazán tartott kar lefelé néző és pumpáló mozgást végző tenyérrel --- LASSÍTS!
lazán tartott kar felfelé néző és legyintő tenyérrel --- GYORSÍTS!
kinyújtott mutatóujj fejmagasságban --- FIGYELEM!
menetirányra merőleges nyitott tenyér fejmagasságban --- ÁLLJ!
kinyújtott mutatóujj fejmagasságban köröz --- MEGFORDULÁS
lazán tartott kar előre felé söpör --- ELŐZZ MEG!
nyitott tenyérrel magunk mögé legyezünk --- GYORS JÁRMŰ, HÚZÓDJ LE!
menetiránnyal párhuzamos nyitott tenyér fejmagasságban menetirányban előre-hátra mozgatva --- FEJLŐDJ LIBASORBA!
menetiránnyal párhuzamos nyitott tenyér fejmagasságban a menetiránnyal merőlegesen mozgatva --- FEJLŐDJ ZIPPZÁR ALAKZATBA!

Ha előzéskor az előttünk haladó kinyújtja oldalra a karját, ezzel azt jelzi, hogy szabad az út, előzhetünk mi is. Kis hazánk útjai bővelkednek a kátyúktól, lukaktól, néhány helyen sajnos szinte csak lyuk van. Persze nem csak úthiba lehet előttünk, a mezőgazdasági gépek összesarazhatják az aszfaltot és az úton kimúlt állatok sem tűnnek el maguktól. Figyelmeztessük a mögöttünk haladót a veszélyre az adott oldalra a föld felé mutatva. Jobbra ez macerás lehet, hisz gázelvétellel jár, helyette használhatjuk a lábunkat is, ami kondigyakorlatnak sem utolsó. Hasalós motort vezetők a köszönést is lábbal szokták intézni, ezt nem bunkóságból teszik, nekik a kézzel intés felér az egykezes fekvőtámasszal.

Megérkezés

Legyen az végcél, vagy csak egy köztes benzinkút, igyekezzünk a "Gyülekezés" pont alatt leírtak szerint viselkedni. Ajánlott a menetben elfoglalt helyünk szerint parkolni, hogy ne legyen keveredés induláskor. A túravezető feladata a parkolóhely kijelölése, ajánlott az általa javasolt a parkolási rend követése. Ha tankolásra kerül sor ajánlott akkor is tankolni, ha még elegendőnek véljük az üzemanyagunkat, ne kelljen miattunk esetleg felesleges megállót beiktatni. Nem véletlenül vannak kijelölve az üzemanyagtöltő pihenők.
A BIBLIA képei!
Régi de nem tudom megunni!
http://www.sportmotor.hu/motor...